Vraag

agenda herinneringen naar mobiel

  • 5 June 2015
  • 6 reacties
  • 878 keer bekeken

 Goedendag,

Ik gebruik OUtlook office 2010 en ik wil mijn angenda doorstuen naar mijn S4 / zakelijk kpn abbo..

Bij serviceprofide vul ik in:  https://www.kpn.com

Bij gebruikers id:               mijn netwerkcode

Bij wachtwoord:                 wachtwoord van wifi

Is dit wel goed? Want ik krijg de volgende melding:

Wie kan mij hiermee op weg helpen.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

 

      Onderwerp:  6/5 - agendasamenvatting

      Verzonden:  5-6-2015 12:00

 

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

 

      '068xxxxxx' op 5-6-2015 12:00

           

Er is geen reactie ontvangen van de webservice vanwege een verbindingsprobleem met de server. Probeer het later nog eens

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Mirjam,

Ik heb uw e-mailadres opgezocht en het valt mij op dat deze bij een andere hosting aanbieder geregistreerd staat. Het kan dus zijn dat ik u voor diepgaande ondersteuning moet doorverwijzen naar uw hosting aanbieder.

Er bestaan e-mail account types waarbij het niet mogelijk is om een agenda te delen. Het is verstandig om dus eerst uit te sluiten wat voor type e-mailaccount u gebruikt. Indien u gebruik maakt van een Exchange e-mailaccount, kan uw agenda gesynchroniseerd worden. Wanneer u gebruik maakt van een POP3 of IMAP account type, kunt u uw agenda niet synchroniseren. De agenda op uw computer (via b.v. Outlook) is dan alleen lokaal opgeslagen.

Wanneer u geen Exchange account heeft dan is er eventueel nog wel een andere oplossing mogelijk. U zou uw agenda namelijk ook kunnen synchoniseren met een externe agenda dienst zoals de van Google & Microsoft. Vervolgens kunt u de agenda instellen en gebruiken op uw mobiel.
Op mijn telefoon heb ik geen speciale agenda app. Moet ik dit downloaden? Of bedoel je hiermee "het witte envelopje met de blouwe achtergrond van microsoft?"

Want daar staat onder äccountinstellingen: Agenda:  geen tekst

Wanneer ik dat open staat er:

Account

info@bergzonwering.nl

Maar dat kan ik niet openen

Enig idee? Bedankt voor je hulp zover 🙂
Reputatie 3
Badge +3
Dag Mirjam, 

Het instellen van de e-mail is stap 1 inderdaad. Open vervolgens de Agenda App op je telefoon. U kunt rechtsboven in het scherm drukken op 3 stipjes zodat u in het menu met instellingen komt.

Als het goed is staat daar een optie met "agenda's". Wanneer u hierop klikt kunt u kiezen welke agenda u wenst toe te voegen en te synchroniseren. Bij mij staat er in ieder geval een keuze voor mijn e-mailagenda. 

Mag ik vragen welke e-mailaanbieder u gebruikt? Is het een e-mailadres van KPN of van Gmail/Hotmail of iets anders? 

Ik hoor graag uw reactie! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Ik heb je mail goed werkend met de standaard app. (Die met wit envelop met rood apenstaartje).

Alleen zie ik hierop alleen de email en nergens een agenda.Dit is toch alleen een email client?

Het gaat mij juist om de agenda, mail werkt wel.

Wil je ook eens bij mijn vorige mail kijken naar de instellingen? Graag jouw idee hierover.
Reputatie 3
Badge +3
Dag Mirjam, 

Ik help u graag op weg! Het is natuurlijk superhandig om je agenda op je mobiel te hebben. Dan weet u precies wat er op de agenda staat waar u ook bent! :-)

Ik denk dat het meest gemakkelijke is dat u uw e-mail instelt op uw telefoon. U kunt dan ook uw Outlook agenda gebruiken op uw telefoon. 

De S4 heeft een e-mailclient/programma. Het is een wit envelopje met daarop een rood apenstaartje. (icoontje). Wanneer u hierop uw mailadres instelt, zou het zo goed als klaar moeten zijn. 

Heeft u hulp nodig met het instellen hiervan? Laat me dit dan weten. Laat dan ook even weten wat voor e-mailadres het betreft. Is het van KPN of een andere e-mailaanbieder? Dit mag eventueel in een privébericht zodat niet iedereen uw mailadres heeft. 

Ik hoor heel graag van u of dit een mogelijkheid voor u is! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Nu heb ik de Micsoft outlook app op mijn mobiel. De mail worden netjes opgehaald maar de agenda blijft leeg.

Heeft dit iets te maken met de instellingen van mijn vorige mail of moet ik het probleem ergens ander zoeken.

Wie kan mij helpen van wij willen erg graag onze agenda zichtbaar hebben op de mobieltjes.

Alvast bedankt voor jullie hulp hierbij,

Mirjam

Reageer