Vraag

Als medewerker inzicht krijgen telefoonnummers voicemailberichten en/of gemiste inkomende gesprekken

  • 7 November 2022
  • 1 reactie
  • 60 keer bekeken

Ik gebruik een zakelijk 06 nummer in mijn dualsim privetoestel. Wanneer er een voicemailbericht ingesproken wordt op dat zakelijke nummer krijg ik 9 van de 10 keer alleen een bericht “U heeft 1 VoiceMailBericht(en).”. Als ik 1233 bel krijg ik wel het bericht te horen maar wordt geen telefoonnummer of datumtijd genoemd.

Vandaag heb ik weer een belangrijk bericht ontvangen waar ik precies niets mee kan omdat ik niet weet van wanneer het bericht is of hoe ik de inspreker kan bereiken. Ik wil dat voorkomen en ben op zoek naar een oplossing, maar ben er online en met de klantenservice niet uitgekomen. Weet hier iemand een oplossing?

Ik heb geen idee waarom het nummer niet gewoon in het SMSje staat. Zo nu en dan is dat wel het geval maar meestal niet. Ik heb dan ook geen gemiste oproep in de Android telefoon app. Waardoor kan dit komen?

Heeft iemand een workaround voor dit scenario? Dit heb ik al geprobeerd:

  • geschiedenis inzien van inkomende oproepen, ook als bijvoorbeeld de telefoon uit staat/niet bereikt is
    • KPN klantenservice geeft aan deze informatie alleen te verstrekken voor justitieel onderzoek en niet beschikbaar te maken voor gebruikers/berheerder zakelijk account/consument.
  • MijnGesprek app gebruiken
    • Enkel mogelijk met zakelijk MijnKPN account. De klantenservice geeft aan dat het niet mogelijk is een MijnKPN account aan te maken voor medewerkers met enkel inzicht in persoonlijke nummer/gegevens. Wel mogelijk met een account voor beheerders maar dan ook per definitie inzicht in alle nummers/gegevens van het hoofdaccount.
  • KPN voicemail app / virtual voicemail app gebruiken
    • App geeft direct na installatie aan dat deze enkel gebruikt kan worden door Nederlandse consumenten.

Hele simpele use case lijkt mij. Hier moet toch een oplossing voor zijn voor klanten zonder eigen telefooncentrale? Of zie ik iets over het hoofd waardoor dit niet zo makkelijk is als het klinkt? Bij de klantenservice deden ze alsof het om GDPR/privacy/juridische redenen niet kon. Ik ben er maar niet tegen in gegaan maar dat lijkt me klinkklare onzin; dat zou net zoiets zijn als inkomende mail blokkeren omdat emailadressen persoonsgegevens zijn.

Ik werk bij een middelklein bedrijf met een aantal tientallen 06-nummers die eigendom zijn van mijn werkgever en verstrekt worden aan medewerkers die daar zowel zakelijk als prive gebruik van mogen maken. In mijn geval was het nummer eerst van Telford maar nu KPN one volgens mij. De operationeel eindverantwoordelijke en administratie zijn de enige met MijnKPN accounts maar die konden me hier ook niet echt bij helpen.


1 reactie

Reputatie 5
Badge +3

@GP_CH welkom op het forum! Zou je mij misschien een privébericht kunnen sturen met het exacte klantnummer van deze aansluiting?

Reageer