[Apple-iPhoneX-GATE!?] Wanneer wordt dit zinkend KPN-schip eens vlot getrokken?

  • 25 november 2017
  • 18 reacties
  • 494 keer bekeken

Reputatie 7
Hallo KPN!?,

Wanneer is het moment daar, dat de verantwoordelijke Managers binnen KPN eindelijk eens - met een gestrekt been inkomend - al deze issues gaan tackelen?

Ik snap werkelijk niet, dat dit binnen de KPN organisatie wordt getolereerd en geaccepteerd! Deze telefoon-bestel-GATE is voor KPN een groot afbreukrisico m.b.t. haar imago, zowel 'intern' hier op het openbaar Zakelijk KPN Forum maar zeker ook in alle externe Social Media Channels! 🤔

Heel veel van de reacties op de reclame-posts van KPN op Facebook spreken boekdelen en voor zich!

Is dit nou de ROI die de Community Managers, Moderators, alle Super Users / Masterminds en Klanten op het KPN Forum verdienen?

Dit zijn allemaal Red Flags KPN!

Note to the new CEO of KPN mr. Maximo Ibarra: "Please review this asap! Thank you very much Sir, on behalf of many, many very disappointed (new) Leales Amigos de KPN!"
Ik word hier helemaal niet blij van! 🤐

18 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @CornelPalm

Heel fijn dat u hem ontvangen hebt en dat u in dit topic een update geeft! Sinds vorige week zijn steeds meer iPhones op voorraad en worden de levertijden weer een stuk korter.

Fijne dag!
Heb hem binnen gehad! 🙂 Dank je wel KPN.

Was gelukkig wel het wachten waard!
Reputatie 6
Badge +6
Goedenavond Allen,

Het is inmiddels algemeen bekend dat er leveringsproblemen op het gebied van iPhones zijn. Dat is een feit en daar hebben we het helaas met z'n allen mee te doen. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat de berichten over een snellere levering via andere aanbieders ook mijn wenkbrauwen doen fronsen! Daar heb ik niet direct een verklaring voor. Uiteraard kijk ik graag na of ik een update omtrent uw orders kan vinden.

Ik ontvang graag een privébericht met daarin de volgende gegevens: ordernummer, klantnummer (bij verlenging), mobiel telefoonnummer (bij verlenging), bedrijfsnaam en postcode + huisnummer.

Fijne avond!
Zou iemand van KPN misschien mijn bestelling kunnen nakijken? :)

Wacht nu echt al meer dan 5 weken (zit bijna op de 6) en hoor helemaal niks van jullie? ...
Maar blijf geduldig!
Reputatie 7
Ik zie iets geks gebeuren, ik zie mensen bij KPN hun telefoon krijgen die 9-11 een space gray 64gb besteld hebben verzonden worden, maar ik hoor nog steeds niks? Iemand van KPN die hierop kan reageren? :)
Goedenavond @CornelPalm!

Door mijn twee-taligheid - NL/UK - las ik een hele vreemde datum in jouw reactie, maar dat is mijn probleem natuurlijk 😉

Jouw probleem - levertijd door KPN! - is van dien aard, dat ik deze inmiddels zelf markeer als Red Flag! voor een (nieuwe) klant van KPN.

Ondanks je grote - natuurlijk helemaal terecht - teleurstelling, heb een fijne avond! 😎
Ik zie iets geks gebeuren, ik zie mensen bij KPN hun telefoon krijgen die 9-11 een space gray 64gb besteld hebben verzonden worden, maar ik hoor nog steeds niks? Iemand van KPN die hierop kan reageren? 🙂
Iemand al een telefoon binnen? Ik tik nu de 5 weken aan 🙂
Reputatie 7
Het is ook een stukje expectation management: Undersell & Over deliver 🙂

Dat gezegd te hebben, er is altijd wel ruimte voor fouten, maar als er "1 dag" op de website stond toen het gelanceerd werd en het vandaag nog niet geleverd is... Tja, dan is een excuus wel op z'n plaats (En met zo'n duur product mag er van mij ook wel een bloemetje bij 😛 ).

Goedemorgen! @SjorsK,

Bedankt voor je reactie en weer die mooie spijker-op-z'n-kop quotes van je! Mijn tegenvoorstel m.b..t. het door jou voorgestelde bloemetje, ter verzachting van de pijn die bij de (nieuwe) klanten van KPN hierdoor is veroorzaakt, zou zijn: X weken - onnodig - langer hebben moeten wachten op je super mooie en chill Apple iPhone X = X maanden gratis abonnement!

Dat zou pas echt een klantvriendelijke conversie zijn. En daar zou ik persoonlijk dan ook heel erg blij van worden!

Heb alvast een heel fijn weekend! 😎
Reputatie 7
Badge +6
Het is ook een stukje expectation management: Undersell & Over deliver 🙂

Dat gezegd te hebben, er is altijd wel ruimte voor fouten, maar als er "1 dag" op de website stond toen het gelanceerd werd en het vandaag nog niet geleverd is... Tja, dan is een excuus wel op z'n plaats (En met zo'n duur product mag er van mij ook wel een bloemetje bij 😛 ).
Reputatie 7
Persoonlijk heb ik niks tegen een lange levertijd maar dan moet het wel duidelijk aangegeven worden via de website. Gelukkig is de website inmiddels al aangepast maar de communicatie naar klanten die langer wachten dan afgesproken mag van mij beter.
Hallo @SjorsK,

Ik ben het met je eens! Wachten is op zich niet erg, mits die levertijd voorafgaand aan je bestelling bij KPN, dan ook 100% - no room for errors - transparant is!

Heb een fijne dag morgen! 😎
Levertijd van 3 weken terwijl ik al 4 weken wacht
Heel raar toch!!!
Reputatie 7
Badge +6
Persoonlijk heb ik niks tegen een lange levertijd maar dan moet het wel duidelijk aangegeven worden via de website. Gelukkig is de website inmiddels al aangepast maar de communicatie naar klanten die langer wachten dan afgesproken mag van mij beter.
Net besteld bij Coolblue, morgen ophalen
Zometeen maar KPN afbestellen. Heel apart dat een groot bedrijf als KPN niet eens kan leveren terwijl vandaag bij Coolblue en Apple voldoende op voorraad
Ook ik wacht al 3.5 week op een reaktie omtrent mijn bestelling IPhone X
Ik weet dat de levering moeizaam gaat, maar ik lees in forums dat de leveringen nu wel loopt en op stoom is
Buurman besteld bij T-Mobile een week na mijn bestelling en krijgt hem binnen een week
Ook bij Coolblue zijn de telefoons gewoon op voorraad vanochtend.
Ik vraag wel eens naar de status en dan is het antwoord dat Apple slecht levert.
Ik vind dat KPN slecht informeert en dat voor een zakelijke bestelling. Ik vind de service enorm teleurstellend en volgend jaar bestel ik maar gewoon in de voorverkoop bij een andere provider.
Ook Apple zelf is bezig met leveren van hun bestelling die in de week van 3-10 november zijn besteld, dus ik vraag me echt af wat er nu aan de hand is. Ik wacht nu al bijna 4 weken op bestelling van 1319 euro!!!!!! Het moet niet gekker worden hahah
Ik ontvang zo'n beetje om de twee dagen een keurig mailbericht met de mededeling dat de bestelling van de iPhone X nog steeds niet op voorraad is ! Prima deze communicatie.......echter, na meer dan 3 weken wordt het zéér irritant. Met name doordat mijn collega's die hun iPhone X een week later bij Vodafone hebben besteld al weer een week in het bezit zijn van hun nieuwe toestel. En, als tegemoetkoming voor het 2 weken wachten Tony Chocolonely chocolade repen toegestuurd hebben gekregen en als kers op de taart €5 korting op hun maandbedrag gedurende de looptijd van het contract !!!
Ik wil hiermee toch maar eens aangeven dat KPN het héél slecht doet t.o.v. de concurrentie en hoop dat ze snel met een passend antwoord komen.


Heb jij de telefoon zakelijk besteld of als particulier?

Daarin zit nogal een verschil met communicatie, verwerking van orders en levering gok ik.
Ik ontvang zo'n beetje om de twee dagen een keurig mailbericht met de mededeling dat de bestelling van de iPhone X nog steeds niet op voorraad is ! Prima deze communicatie.......echter, na meer dan 3 weken wordt het zéér irritant. Met name doordat mijn collega's die hun iPhone X een week later bij Vodafone hebben besteld al weer een week in het bezit zijn van hun nieuwe toestel. En, als tegemoetkoming voor het 2 weken wachten Tony Chocolonely chocolade repen toegestuurd hebben gekregen en als kers op de taart €5 korting op hun maandbedrag gedurende de looptijd van het contract !!!
Ik wil hiermee toch maar eens aangeven dat KPN het héél slecht doet t.o.v. de concurrentie en hoop dat ze snel met een passend antwoord komen.
Reputatie 7
Ik moet eerlijk zeggen, ik hoor ook vrij weinig van mijn bestelling.

Ik vind het op zich niet erg, ik wacht geduldig af.

Hoop alleen op den duur wel iets te horen, zeker omdat ik zakelijk het toestel los gekocht heb en dus het hele bedrag meteen betaald heb. Zit nu op de 3.5 week 🙂

Misschien komt de Sint hem volgende week wel brengen ;)

Goedemorgen @CornelPalm!

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Altijd fijn om te lezen dat er klanten zijn die zaken kunnen relativeren. Dat doet me natuurlijk deugd!

Maar, zoals je zelf ook aangeeft heb ook jij vooraf je bestelling afgerekend. Gezien de hoogte van dat bedrag, mag je zeker verwachten dat er vanuit KPN vaker gecommuniceerd wordt over de status van je bestelling. En hierin ligt dan ook precies de pijn verscholen, die veel (nieuwe) klanten van KPN voelen op dit moment.

Ik hoop dat je binnenkort wel informatie krijgt van KPN over de datum waarop jij je nieuwe telefoon gaat ontvangen! Want mbt deze zeer gebrekkige communicatie schuurt het namelijk bij mij aan alle kanten.

Heb een fijne week! 😎
Ik moet eerlijk zeggen, ik hoor ook vrij weinig van mijn bestelling.

Ik vind het op zich niet erg, ik wacht geduldig af.

Hoop alleen op den duur wel iets te horen, zeker omdat ik zakelijk het toestel los gekocht heb en dus het hele bedrag meteen betaald heb. Zit nu op de 3.5 week 🙂

Misschien komt de Sint hem volgende week wel brengen 😉

Reageer