Beantwoord

Apple Reseller DEP-ID

  • 19 February 2016
  • 18 reacties
  • 2855 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb al eerder iets gelezen over KPN en Reseller (DEP-ID) van Apple, jullie gaven aan dat jullie dat niet hebben. Ik denk dat het voor veel zakelijke klanten wel een mooie optie is, bijvoorbeeld ik moet nu alle toestellen in Nederland inrichten, als we een DEP-ID van jullie hebben, dan is dat niet nodig en kan ik dat op afstand regelen.

Ik weet dat er een mogelijkheid voor jullie bestaat om Apple te contacten en dit wel te krijgen.

Graag hoor ik jullie antwoord hier op, want het zal mij (en waarschijnlijk veel anderen) een hoop werk en tijd schelen.

Voor de informatie ( https://support.apple.com/nl-nl/HT6578 )

En let vooral op:

"Als u aankopen doet bij een deelnemende reseller maar de DEP Reseller ID niet weet, neemt u contact op met de reseller. Als de reseller nog niet deelneemt aan het apparaatinschrijvingsprogramma, kunt u deze doorverwijzen naar de distributeur of het Apple-accountteam voor meer informatie."

Graag hoor ik van jullie.
icon

Beste antwoord door Tim 5 August 2016, 10:29

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste @Jo3y, welkom op het zakelijke forum van KPN! :D

Ongeveer 10 maanden geleden heb ik deze vraag al eerder voorbij zien komen. Destijds hebben we hierover informatie ontvangen van de commerciële productmanager binnen KPN die ook Apple producten onder zijn hoede heeft. Aangegeven aan ons is dat de DEP-ID niet via KPN te verkrijgen is. Ik ga ervan uit dat de situatie niet veranderd is en ik u met dit verzoek niet kan helpen.

Wat ik wel kan doen is uw signaal onder de aandacht te brengen bij de verantwoordelijke afdeling. Dit heb ik zojuist gedaan en tevens om een toelichting gevraagd. Ik verwacht in de loop van volgende week een terugkoppeling te ontvangen en zal deze uiteraard met u delen.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Jo3y, ik heb een update vanuit de organisatie ontvangen! :D

Goed en slecht nieuws, KPN is nog geen DEP reseller. Wel zijn er gesprekken geweest en plannen gemaakt. Er is nu een projectleider aangewezen om DEP ook daadwerkelijk te implementeren binnen KPN. Het gaat zeker nog een aantal maanden duren voordat het ook daadwerkelijk geïmplementeerd is. Hoe dan ook, het komt eraan!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Mobiele-abonnementen-en/Apple-Reseller-DEP-ID/m-p/7024#M141Hallo https:///t5/Mobiele-abonnementen-en/Apple-Reseller-DEP-ID/m-p/6874, ik heb een update vanuit de organisatie ontvangen! Smiley Vrolijk

Goed en slecht nieuws, KPN is nog geen DEP reseller. Wel zijn er gesprekken geweest en plannen gemaakt. Er is nu een projectleider aangewezen om DEP ook daadwerkelijk te implementeren binnen KPN. Het gaat zeker nog een aantal maanden duren voordat het ook daadwerkelijk geïmplementeerd is. Hoe dan ook, het komt eraan!

 Goed om te horen, en dan word het ook mogelijk reeds aangekochte iPhones als nog te koppelen neem ik aan ? :D

Dat is namelijk mogelijk maar kost jullie wat werk/tijd
Reputatie 7
Badge +11
Durf ik eigenlijk niet te zeggen, daar heb ik geen informatie over ontvangen. Het zou inderdaad wel fijn zijn! We wachten het af ;)
Goedemorgen,

Wat is op dit moment de status van de DEP Reseller ID van KPN?
Reputatie 7
Badge +11
Beste JKorporaal,

Heeft u op het oude forum mijn privébericht ook gelezen? Ik kan mij bedenken dat u mij een bericht heeft gestuurd en ik heb gereageerd.
Eindelijk is er goed nieuws! De status is dat we in een laatste fase van testen zijn aangekomen. Het ziet er goed uit en binnenkort kunnen we hopelijk beginnen! In juli verwacht ik concrete informatie te kunnen geven. In mijn agenda genoteerd, ik kom erop terug!
Beste Tim,

Bedankt voor uw reactie! Mooi dat jullie hier verder mee zijn gekomen,
Het bericht op het oude forum heb ik gelezen, maar ik wist niet dat er verschil was tussen een oud en nieuw forum. Vandaar opnieuw mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +11
Haha! Geen probleem, u zit nu in ieder geval goed op het nieuwe Zakelijk KPN Forum! :D
Over een paar weken mag u een update van mij verwachten.
Reputatie 7
Badge +11
Beste JKorporaal en andere volgers van het topic,
Apple DEP is vanaf nu beschikbaar bij KPN! :)

Veelgestelde vragen

Kunnen alle KPN klanten zich laten registreren voor Apple DEP?
Alle grootzakelijke klanten (LE en CS segment) die gebruik maken van Online Selfcare kunnen zich registreren.

Hoe kan ik Apple DEP aanvragen?
A Om mobiele apparaten met Apple DEP te gebruiken, is het nodig eerst een Apple DEP- account aan te maken. Daarna koppelt u uw Apple DEP-account en uw Mobile Device Manager Server aan elkaar. Vervolgens geeft u uw Apple DEP ID aan ons door om deze aan Online Selfcare te laten koppelen.

Wat heb ik nodig om Apple DEP te kunnen gebruiken?
Om Apple DEP te kunnen gebruiken heeft u de volgende zaken nodig:
- Apple DEP account;
- MDM (Mobile Device Management) oplossing;
- Koppeling tussen uw Apple DEP account en Online Selfcare

Wat is het Apple Reseller ID van KPN;
Tijdens het aanmaken van uw Apple Deployment Program geeft u aan hoe u de Apple-apparaten wilt kopen. Dat kan direct via Apple of via een Reseller. Als u ze bij ons bestelt, kiest u voor Reseller en vult u het DEP Reseller ID in. Voor KPN is dit nummer 7E9ECB0.

Hoe kan ik mijn Apple ID koppelen aan Online Selfcare;
Via Online Selfcare kunt u door een incident aan te maken een verzoek indienen om uw Apple DEP customer ID die door Apple aan u is verstrekt te laten registreren. In het veld “omschrijving” kunt u uw verzoek formuleren en aangeven welk Apple DEP customer ID gebruikt moet worden.
KPN zal deze vervolgens in de Online Selfcare bestel-portal configureren. Zodra deze configuratie is afgerond zal bij nieuwe bestellingen van toestellen de registratie van Apple DEP automatisch plaatsvinden, als u dat heeft aangegeven bij uw bestelling (Apple DEP JA / NEE).
Tim, wij zijn een KPN Business Partner maar niemand binnen de organisatie weet waar jij het over heb.
Via welke weg kunnen wij voor onze klant een onlineselfcare.kpn.com inlog krijgen??
Tim al nieuws??
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rmverbaan,

Ik heb nog niet direct nieuws. Naar aanleiding van uw vraag ben ik op zoek gegaan naar een contactpersoon voor Online Selfcare. Volgens mij heb ik eindelijk beet en hoop ik binnenkort meer informatie van een collega hierover te ontvangen.

Als Business Partner van KPN hebben jullie een eigen ingang voor support van KPN. Begrijp ik goed dat jullie het daar al geprobeerd hadden?

Zodra mijn missie is volbracht, meld ik het resultaat.
Goedemorgen Tim,

Ja alleen onze partner ingang wist het ook niet.
Dus hoop dat jij z.s.m. wat weet want onze klant wil nu toch wel erg graag de iPhones gaan gebruiken.

In afwachting van je reactie.

Groet,
Raymond
Reputatie 7
Badge +11
Hi Raymond,

Jammer dat je bij de partner ingang niet verder geholpen kan worden. :(
Ik heb momenteel een hulplijn lopen voor meer informatie hierover. Ik hoop één dezer dagen duidelijkheid te hebben.
Hey Tim,

Volgens mij wil het niet echt lukken aangezien ik nog altijd niks gehoord heb.
Laat me aub weten want de klant kan nu niks met de iPhones.

Groet,
Raymond
Reputatie 7
Badge +11
Beste Raymond,

Ik zie dat ik niets van mij heb laten horen, sorry daarvoor. DEP-ID bieden we alleen aan voor groot zakelijk, en dat is niet mijn expertise. Daardoor ben ik afhankelijk van hulplijnen.
Het blijkt ontzettend lastig om achteraf gekochte iPhones te koppelen met DEP-ID bij KPN, wanneer KPN niet de reseller is.

Initiële inrichting
"Bij de initiële inrichting moet er gezorgd worden dat de klant van Apple een DEP-ID krijgt. Om dit vervolgens aan haar leverancier te geven en dan te zeggen dat ze Apple devices willen die voorzien zijn van het DEP-vlaggetje dat gekoppeld zit aan hun bedrijf (middels het DEP-ID). Deze reseller moet ook nog een speciale reseller zijn die weer een Reseller-DEP-ID heeft. Enkel die resellers kunnen de Apple-DEP bestellingen doen. Kortom: dit moet allemaal VOOR de bestelling gebeuren."

Zostraks heb ik gesproken met de accountmanager van uw klant. Ook is de accountmanager hiermee bezig geweest en verwijst door naar de leverancier van de iPhones of de MDM-leverancier.
Apple DEP moet zaken eenvoudiger maken, echter blijkt dit alleen als de juiste weg bewandeld is en de initiële inrichting goed is gedaan.

Het lijkt er niet op dat ik zaken in beweging kan krijgen en moet mij aansluiten bij de conclusie van de accountmanager.
Goedemiddag Tim,

Wij zijn de leverancier uiteindelijk maar de iPhones komen toch echt bij KPN vandaan. Dus is KPN de leverancier van de toestellen. Waarom wordt dit afgeschoven op ons? Beetje raar.

Of wel jullie kunnen de klant en mij niet helpen?

Met vriendelijke groet,
Raymond Verbaan
Reputatie 7
Badge +11
Beste Raymond,

Ik neem even in een privébericht contact met u op!

Reageer