Vraag

Doorschakelen lukt niet meer in iOS 11 Public Beta 7

  • 30 August 2017
  • 12 reacties
  • 10879 keer bekeken

Hallo,

Op mijn iPhone SE kan ik niet meer doorschakelen naar een ander nummer via het KPN Netwerk. Ik draai op iOS 11 Public Beta 7, ook in de drie voorgaande beta's lukte dit niet. Hebben er meer mensen hetzelfde probleem? Als ik de doorschakeling wil instellen blijft hij staan op 'laden', als ik vervolgens een nummer invoer gebeurt er niets en wordt het vinkje weer uitgeschakeld. Heb hem al een clean install gegeven, zonder resultaat.

Ik ben er inmiddels achter dat dit bij KPN (groot)Zakelijk is. Als ik mijn prive simkaart(ook KPN) in mijn toestel doe kan ik wel doorschakelen, een collega van mij heeft dit ook met zijn zakelijke simkaart...

Aanbiederinstellingen zijn versie 29.0

Zie bijlage voor screenshot!

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @daankemp,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 😁

Wat naar om te lezen dat het niet lukt met het doorschakelen vanaf het (groot)zakelijke nummer. Natuurlijk zoek ik graag uit hoe we dit op kunnen lossen. Ik heb zelf niet direct inzage in grootzakelijke abonnementen, maar ik heb fijne collega's die ons hier vast mee willen helpen.

Om mijn onderzoek te starten heb ik wat gegevens van u nodig. Wilt u mij in een privébericht het klantnummer, uw mobiele telefoonnummer, postcode + huisnummer van de zaak, naam van de contractant/bedrijf en de laatste 4 cijfers van de IBAN sturen?
Ik ben benieuwd of hier al een oplossing voor is. Wij hebben met 2 toestellen (zakelijk) het zelfde probleem. Al sinds versie IOS 10.3. Echter toen ging het na een keer of 4 proberen wel goed. Nu werkt het met IOS 11.03 helemaal niet meer.
De enige oplossing is om de telefoon op 3G te zetten en dan door te schakelen, maar dat blijft omslachtig. (Wij werken met de IPhone 6S)
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Robi29

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Wat naar dat ook bij u het doorschakelen van mobiel niet optimaal werkt. Natuurlijk zoek ik graag uit hoe we dit op kunnen lossen.
Ik zie dat u uw klantnummer in uw profiel heeft ingevuld. In dit geval wil ik ook nog graag de telefoonnummers die bij deze toestellen horen, zodat ik gericht op onderzoek kan. Deze kunt u in een privébericht naar mij sturen.

En even voor alle zekerheid, als ik het goed begrijp heeft u dus in eerste instantie de doorschakel functie op het toestel ingeschakeld en blijft hij hangen op 'laden' bij het instellen van de doorschakeling, toch?
Hier hetzelfde probleem. Door 4G op 'data' te zetten i.p.v. ' voice en data' werkt het bij ons wel.

De instelling kan je vinden onder -> Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Schakel 4G in.

Wij hebben KPN een. Slecht product..Wij klagen ons gek, maar niemand heeft het zich ooit aangetrokken !
[quote=Jan Piet]Hier hetzelfde probleem. Door 4G op 'data' te zetten i.p.v. ' voice en data' werkt het bij ons wel.

quote]

Dank voor de tip. Dan werkt het inderdaad. Laten we hopen dat de definitieve oplossing binnenkort komt. Het vreemde is dat mijn medewerker met een privé abonnement op KPN hier geen problemen mee heeft.
Gr. Rob
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Robi29 en @Jan Piet,

Bedankt voor het sturen van de gegevens, Rob! En heel fijn dat u uw tip gedeeld heeft Jan Piet 😉

Natuurlijk ben ik ook nog op onderzoek gegaan en ben ik zelf ook weer een stuk wijzer geworden. Op dit moment is de (tijdelijke) oplossing hiervoor inderdaad het instellen van de 4G op alleen ' data' i.p.v. ' voice en data'. De reden hiervoor is dat er op dit moment nog niet via 4G gebeld wordt. Aan het einde van dit jaar wordt dit uitgerold voor alle zakelijke abonnementen en is het dus gewoon via 4G mogelijk.
Tot die tijd kunt u het met de tijdelijke oplossing instellen.

Tot slot ben ik wel een beetje geschrokken van uw signaal, Jan Piet! Het is erg naar dat u klachten heeft over KPN EEN, maar ik schrik vooral van het feit dat u niet gehoord wordt en dat wij gaan zoeken naar een oplossing. Graag hoor ik van u welke klachten u over KPN EEN heeft, zodat ik kan kijken wat ik hierin kan betekenen. Daarbij ontvang ik ook graag uw gegevens in een privébericht.
Goedenavond,

Bovenstaande probleem is weer van kracht, ook het wijzigen binnen 4G naar alleen DATA is geen oplossing. Het doorschakelen via hetgeen wat de supportmedewerkers van KPN doorgeven werkt ook niet. Tot 2 maal toe gebeld, ze geven zelfs aan dat ze het niet meer weten. Schiet lekker op zo, of we maar wel willen blijven betalen zeg ik dan maar.

Heeft er iemand nog een andere oplossing (buiten het feit om van over te stappen naar andere provider of ander toestel).

Groeten
Norbert
For me switching between data is working for few times, thou can't guarantee a 100% success rate.

With Regards,
Xovo larjem
Het probleem doet zich bij mij nog steeds voor, wanneer word dit opgelost? gr. Dennis
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @Dennis Bindels,

Allereerst mijn excuses voor mijn late reactie!
Ik ben uw bericht helemaal uit het oog verloren. Hebt u hier op dit moment nog steeds last van?
En misschien ligt de vraag erg voor de hand, maar heeft u ook al geprobeerd om de instellingen van 4G aan te passen naar 'alleen data' ipv. 'Voice en data'?
Nou Jan Piet, dat was een goede tip! Dank het werkt!

Reageer