Ervaar het gemak van de Duo Card van KPN!

  • 27 December 2016
  • 0 reacties
  • 1127 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Oud KPN Medewerker
  • 78 reacties

4e6b496a-b07f-4e09-b5c9-d31005e3b522.png

Gebruikt u meerdere mobiele telefoons? Maakt u misschien gebruik van een car kit of autotelefoon naast uw mobiele telefoon? Om ervoor te zorgen dat u niet steeds van SIM-kaart hoeft te wisselen biedt KPN de Duo Card aan. Super, maar u wilt verbroken verbindingen en tijdelijke onbereikbaarheid natuurlijk wel voorkomen. Daarom vertel ik u graag hoe de Duo Card correct te gebruiken.


Wat is een Duo Card?
Met een Duo Card van KPN ontvangt u 2 SIM-kaarten voor dezelfde mobiele aansluiting. Deze SIM-kaarten kunnen in verschillende toestellen geplaatst worden. Bijvoorbeeld 1 in uw mobiele telefoon en 1 in uw car kit. Zo gebruikt u 2 apparaten waarmee u op hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder een SIM-kaart over te hoeven plaatsen.

Hoe werkt het?
Zodra u een toestel met een SIM-kaart aanzet, registreert deze zich op het mobiele netwerk. Gegevens op de SIM-kaart worden uitgewisseld met het netwerk en in de centrale database vastgelegd. (Zoals encryptiesleutels en identificatie) Het toestel legt regelmatig contact met het netwerk, waarbij de gegevens in de centrale database automatisch worden vernieuwd.

Wanneer u nu het tweede toestel met de extra SIM-kaart aanzet, worden de netwerkgegevens van het eerste toestel in de centrale database overschreven. Hebt u beide apparaten aan staan, dan komen de gesprekken binnen op het toestel dat als laatste is gebruikt. Terwijl dit wellicht niet wenselijk is. De Duo Card is dus niet bedoeld voor gelijktijdig gebruik van 2 toestellen.

Hoe de Duo Card te gebruiken:

  • Zet uw tweede toestel uit. Als bij het gebruik van de Duo Card beide toestellen actief blijven, beïnvloedt dit uw bereikbaarheid. Voorkom dit door het toestel uit te schakelen welke u op dat moment niet gebruikt.
  • Het wisselen van toestel. Wanneer u van toestel wilt wisselen is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld. Daarna kan het tweede toestel wordt ingeschakeld
  • Na een toestelwissel toch onbereikbaar? Dit probleem verdwijnt direct nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt. Bel bijvoorbeeld naar een gratis informatienummer of naar je eigen vaste telefoon.
  • PIN-code van de Duo Card. Standaard is de PIN-code van beide kaarten gelijk (0000). De gebruiker kan per kaart een PIN-code instellen. Aangeraden wordt om op beide kaarten dezelfde PIN-code in te stellen. Zo voorkomt u verwarring bij het verwisselen van de SIM-kaarten.
  • PUK-code. Bij een DuoCard-setje is de PUK-code voor beide kaarten hetzelfde. Dit kan niet worden gewijzigd.


Waarvoor is de Duo Card niet geschikt?
Er zijn situaties waarin u geen gebruik kunt maken van de Duo Card. Laten we deze eens op een rijtje zetten:

  • Met gebruik van 2 toestellen is het voeren van twee gelijktijdige gesprekken niet mogelijk.
  • Klanten die gebruik willen maken van hun mobiele data bundel op de tablet worden niet door KPN ondersteund met de Duo Card.
  • De Duo Card is niet geschikt voor Prepaid.


De “Groep SIM” als alternatief voor Duo Card
Met de Groep SIM is het mogelijk uw MB’s niet alleen met uw smartphone te gebruiken, maar óók waar en wanneer u maar wilt met uw tablet of laptop. Voor maar €5,- euro per maand ontvangt u de Groep SIM, een tweede SIM-kaart om uw MB’s optimaal te benutten met al uw apparaten. Omdat deze SIM-kaart een eigen 06-nummer heeft, kunt u met de Groep SIM zonder problemen tegelijk met uw mobiele telefoon een 2e apparaat gebruiken. Meer informatie over de Groep SIM leest u hier.

Zit u nog met een vraag, schroom dan ook vooral niet deze in een reactie te stellen. Maakt u op dit moment al gebruik van de Duo Card of de Groep SIM? Deel in een reactie op dit bericht uw ervaringen!

Interessant voor u:


0 reacties

Geen reactie

Reageer