Vraag

Ervaring met KPN bereik binnenshuis iPhone 7

  • 4 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 167 keer bekeken

Hallo,

In een van onze vestigingen is het KPN bereik met iPhones 5s, SE en 6s erg slecht. Je moet dan echt bij een raam gaan staan of naar buiten lopen om te kunnen bellen.

KPN Wi-Fi bellen of bellen via 3G is al getest maar heeft niets opgeleverd.
Met niet-zakelijk KPN abonnementen i.c.m. een iPhone zijn er geen problemen op de betreffende locatie.

Nu worden bovengenoemde toestellen niet meer verkocht.
Heeft iemand ervaring met het bereik van een iPhone 7 binnen een vestiging waar voorheen ook problemen speelden met het bereik binnenshuis?

Met vriendelijke groeten,
Martijn Rethmeier

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag@m.rethmeier,

Jullie zouden in ieder geval met de iPhone SE, iPhone 6s en iPhone 7 via Wifi moeten kunnen bellen. Zou u onderstaande instructies willen volgen om bellen via wifi aan te zetten? Hebben de genoemde toestellen wel gewoon een goede Wifi signaal binnen?

Ga naar ‘Instellingen’ vervolgens 'Mobiel netwerk' en zet de schakelaar om bij ‘Bel via Wifi op deze iPhone’

Hier vindt u meer informatie.


KPN Wi-Fi bellen en bellen via 3G is al getest maar heeft niets opgeleverd.

 

Wi-Fi bellen is al geprobeerd en is geen succes binnen de vestiging.

Gesprekken worden nog steeds gemist.

 

De vraagstelling is omdat we nu de iPhone 5s, SE en 6s in omloop hebben, maar deze toestellen zijn niet meer leverbaar bij KPN. Het eerstvolgende goedkoopste toestel is de iPhone 7.

Ik ben benieuwd of het bereik beter is met de iPhone 7 dan met de voorgangers van de 7.

 

Reputatie 5
Badge +5

Als een telefoon geschikt is voor Wifi-bellen, dit staat ingeschakeld en de telefoon heeft contact met een wifi-signaal, zou er niks in de weg moeten staan. Het enige toestel dat niet kan Wifi-bellen is de 5s. Wat jullie kunnen proberen is 4G uitzetten binnen het gebouw. Dan kiest de iPhone niet als voorkeursnetwerk het mobiele netwerk. Ik verwacht niet dat de iPhone 7 zich anders gaat gedragen dan de huidige iPhones die jullie in omloop hebben.

 

Wat verder een optie kan zijn is een mobiele signaalversterker die het signaal van buiten naar binnen brengt. Vaak is dit een goede oplossing voor gebouwen die te goed geïsoleerd zijn en hierdoor binnen geen of slecht mobiel signaal meer ontvangen. Jullie moeten dan intern bekijken of jullie die investering willen doen.

 

Hebben jullie al contact opgenomen trouwens met de accountmanager?

Wat jullie kunnen proberen is 4G uitzetten binnen het gebouw. Dan kiest de iPhone niet als voorkeursnetwerk het mobiele netwerk.

Bedoel je dat Wi-Fi bellen ook gebruik maakt van de 4G verbinding, en pas overgaat op de wifi verbinding als het mobiele bereik slecht genoeg is?

Het bereik binnenhuis is erg slecht, waardoor er ook een slechte 4G dekking is.

We kunnen niet van onze gebruikers vragen om iedere keer als zij op de vestiging komen 4g uit te zetten, en als ze het pand verlaten 4g weer aan te zetten.

Reageer