F.A.Q. Migratie van Telfort naar KPN

  • 6 April 2020
  • 0 reacties
  • 684 keer bekeken
F.A.Q. Migratie van Telfort naar KPN
Reputatie 7
Badge +6
  • KPN Community Manager
  • 2447 reacties

Eind januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort Zakelijk gemigreerd naar KPN. De abonnementen zijn onder dezelfde voorwaarden overgenomen, maar we merken dat er toch nog veel vragen binnen komen. In deze F.A.Q. behandelen we de meest gestelde vragen. Deze vragen hebben we verdeeld over 3 categorieën.
 

MijnKPN

  • Waarom krijg ik een foutmelding als ik mijn nummer aan MijnKPN wil koppelen?

Na de migratie van uw telefoonnummer is het klantnummer dat u bij Telfort had gewijzigd naar een KPN klantnummer. Het nieuwe klantnummer vindt u terug op de eerste KPN factuur. Als de factuur nog niet uit is kunt u aan de hand van de blog KPN klantnummer na Telfort Mobiel migratie zelf achterhalen wat het nieuwe klantnummer is geworden.

  • In MijnKPN zie ik een optie ‘MB’s delen’, maar dit werkt niet. Hoe kan dat?

De abonnementen van Telfort zijn onder dezelfde voorwaarden overgenomen. Dit betekend dat MB’s delen met andere KPN/Telfort abonnementen niet mogelijk is. Het delen van MB’s is wel mogelijk wanneer het abonnement, zodra het abonnement verlengbaar is, omgezet word naar een KPN abonnement. Natuurlijk helpen we u graag om dit mogelijk te maken en het abonnement om te zetten.

  • De databundels in MijnKPN zijn anders dan de bundels die ik bij Telfort had. Hoe kan dat?

Het kan inderdaad kloppen dat de databundel uit uw abonnement iets anders weergegeven word. Zo zijn er bijvoorbeeld abonnementen bij Telfort waarbij de ‘normale’ bundel 3000 MB (3 GB) is, maar waar ook nog een extra gratis bundel van 2000 MB (2 GB) bijvoorbeeld  aan toegevoegd is. Bij KPN kan het voorkomen dat deze bundels samengevoegd zijn en als 1 totaalbundel worden weergegeven.
 

Facturen

  • Mijn factuur is hoger dan ik gewend ben. Waar komt dit vandaan?

Na de migratie van de abonnementen komen deze aansluitingen in het facturatiesysteem van KPN. Dit zorgt ervoor dat de factuur anders is opgebouwd dan dat u gewend bent, hierdoor kan het factuurbedrag hoger lijken. Dit kan onder andere te maken hebben met het feit dat de facturen bij Telfort exclusief BTW waren en bij KPN zijn de facturen inclusief BTW.

  • Ik zie hoger verbruik van data en/of belminuten, maar daar is niks in veranderd.

Het is lastig om hier een eenduidig antwoord in te geven, maar wij zien veel vragen binnen komen waarbij blijkt dat het te maken heeft met wijzigingen in het abonnement. Zo kan het zijn dat het abonnement, vlak voor de migratie vanuit Telfort, is aangepast waarbij u dit pas op de KPN factuur terug ziet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het toevoegen van (extra) bundels, het verlagen van de databundel of een verlenging van het abonnement. Dit kan resulteren in bijvoorbeeld buitenbundel verbruik na het verlagen of verlengen van het abonnement.

  • De incasso van mijn abonnement klopt niet.

De abonnementskosten werden bij Telfort achteraf gefactureerd. Bij KPN is het precies andersom en worden de abonnementskosten vooraf gefactureerd. Daarnaast is het zo dat er bij Telfort een betalingstermijn van 30 dagen van toepassing was. KPN hanteert een betalingstermijn van 7 dagen.

  • Ik zie op mijn factuur KleinZakelijke Extra’s. Wat is dit precies?

De KleinZakelijke extra’s maken uw abonnement zakelijk. De bundels uit deze abonnementen zijn namelijk gelijk met de particuliere abonnementen. De KleinZakelijke extra’s maken het onderscheid en zorgen voor de extra’s die wij aan zakelijke klanten bieden ten opzichte van de particuliere abonnementen. Deze extra’s zijn dus onderdeel van het abonnement en kunnen daarom ook niet (tussentijds) verwijderd worden. In de blog De KleinZakelijke extra’s bij een Hussel Mobiel leggen we uitgebreid uit wat de extra’s precies inhouden.
 

Gebruik

  • Ik krijg een sms dat ik 75% van mijn belbundel verbruikt heb, maar ik heb onbeperkt bellen.

Net zoals we eerder al even omschreven hebben, kan het zijn dat u bij Telfort een ‘extra’ bundel boven op uw reguliere abonnement heeft gekregen. In dit geval betekent dit dat er extra 100 belminuten gratis toegevoegd zijn. Dit is natuurlijk bijzonder bij een abonnement met onbeperkt bellen, maar is het wel geval. De sms die u krijgt slaat op deze extra belbundel. U hoeft zich dus geen zorgen te maken en u heeft natuurlijk onbeperkt bellen. Wij zijn bezig om deze notificatie sms uit te zetten, zodat er geen verwarring meer kan ontstaan.

  • De notificatie sms die ik krijg is anders dan ik gewend ben. Is dit veranderd?

Dit klopt helemaal. Bij Telfort kreeg u een sms bij verbruik van 80% en 100% van de betreffende bundel. Bij KPN versturen we een sms bij verbruik van 50%, 75% en 100%.

  • Werkt bellen via WiFi en 4G na de migratie?

Met een simkaart van Telfort is het niet mogelijk om via WiFi of 4G te bellen. Dit kan alleen met een simkaart van KPN. Als u hier gebruik van wilt maken kunnen we uw simkaart vervangen voor een KPN simkaart. Het vervangen van de simkaart kunt aanvragen via MijnKPN of via de klantenservice (dus ook via het forum).


Is uw vraag hierboven niet aan bod gekomen? Laat hieronder dan een reactie achter of maak een nieuw topic aan. We helpen u graag verder. 


Interessant voor u:


0 reacties

Geen reactie

Reageer