Beantwoord

Factuur mobiel 130516

  • 18 May 2016
  • 3 reacties
  • 392 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Wij ontvingen de factuur voor zakelijk mobiele telefonie ( waarop 4 nummers ). Daarbij valt het mij op dat de abonnementen aanzienlijk verhoogd zijn. Ook de "opzet" is anders. Vorige maand nog werd bij de telefoonnummers een abo met een bedrag incl. korting vermeld.  Nu een abo ( wat bijna 10 euro duurder is...), en "5 euro mobiel korting" en "korting zolang je abo loopt" ook 5 euro. ( per saldo 10 euro dus zou (bijna) niets moeten uitmaken. Gesprekskosten zijn hetzelfde ( 0,00 ) en toch is het totaalbedrag bijna 5 euro duurder dan vorige maand. Per telefoonnummer natuurlijk peanuts, dus waar praat ik over, maar toch stoort het me. 

De factuur ontving ik per mail, waarin werd uitgelegd dat er e.e.a. is veranderd in het factuursysteem en dat dit gevolgen heeft voor de factuur van mei. In deze maand zouden er twee facturen gestuurd worden. Ik heb er nu nog maar 1 ontvangen, maar lees op "Mijn KPN" : 

"U ontvangt deze maand éénmalig twee facturen, omdat KPN overgaat op een nieuw factuursysteem. Dit heeft geen gevolgen voor uw abonnementskosten". 

Graag dus een verklaring voor de hogere kosten ( of het moet zijn dat de tweede factuur die nog komt een creditfactuur is....???)
icon

Beste antwoord door Tim 23 May 2016, 13:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hoi @HannekeRaaijmakers, leuk dat u wederom een vraag op het forum stelt! Sorry voor mijn late reactie, normaal proberen we binnen 24 uur te reageren. Volgende keer beter ;)

Zoals aan u is gecommuniceerd komt dit inderdaad voort uit een wijziging van onze factuursystemen. Het is inderdaad lastig te zeggen wat de 2e factuur voor bedrag geeft. Laten we daar niet op wachten en meteen uitzoeken hoe het zit.

Kunt u hiervoor reageren op mijn privébericht? Ik ontvang graag het factuurnummer en 06-nr zodat ik uw gegevens kan opzoeken.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @HannekeRaaijmakers, bedankt voor uw privébericht. De situatie heb ik nader bekeken.

Volgens de informatie zijn er kosten gemaakt in het buitenland! Namelijk enkele telefoongesprekken en mobiele data, deze kosten zijn op het nieuwe factuur gekomen. Kan dit kloppen? ;)
Reputatie 1
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Mobiele-abonnementen-en/Factuur-mobiel-130516/m-p/7989#M173Hallo https:///t5/Mobiele-abonnementen-en/Factuur-mobiel-130516/m-p/7963, bedankt voor uw privébericht. De situatie heb ik nader bekeken.

Volgens de informatie zijn er kosten gemaakt in het buitenland! Namelijk enkele telefoongesprekken en mobiele data, deze kosten zijn op het nieuwe factuur gekomen. Kan dit kloppen? Smiley Knipoog

 Hoi Tim,

??? Telefoongesprekken en mobiele data in het buitenland ??? Waar zou ik dit terug moeten zien ? Ik zie deze nl. niet op de verbruikersspecificatie. Of zie ik iets over het hoofd ?

Even een aanvulling :

Gisteren ontving ik factuur 1227. Hierop staan inderdaad kosten voor gebruik van internet en bellen in buitenland. Bedrag 3,66 excl. dus precies het verschil waar ik het over had.

Probleem dus opgelost, maar door de rare manier van factureren ( als eerste ontvang ik op 17 mei factuur 228 voor het tweede deel van de maand, en gisteren pas factuur 1/227 voor het eerste deel van de maand) ontstaat er veel onduidelijkheid lijkt me.

Maar Tim, jij iig bedankt voor je hulp !

Reageer