Vraag

Factuur Mobiel 140616

  • 8 July 2016
  • 1 reactie
  • 127 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Wij ontvingen op 14 juni j.l. een factuur voor mobiele telefonie. Eerder al heb ik in dit forum een vraag gesteld over een eerdere factuur voor mobiele telefonie : dat het mij was opgevallen dat de abo's aanzienlijk verhoogd zijn en ook de totaalbedragen van de factuur bijna 30 euro hoger dan voorheen.
Ook dit factuurbedrag ( 74,69 ) aanzienlijk hoger dan de afgelopen maanden ( toen lag het rond de 48 euro )

Rond 24 juni j.l. kreeg ik van KPN de volgende mail :
Beste klant, u hebt tijdelijk extra voordeel ontvangen, omdat in ons onlangs vervangen administratiesysteem Gratis Onderling Bellen mogelijk was met alle KPN nummers in plaats van het maximale aantal van 10 nummers op uw adres. Vanaf april 2016 betaalt u weer voor gesprekken met nummers die niet op uw adres geregistreerd staan. Uit coulance crediteren wij deze kosten eenmalig op de eerstvolgende factuur. Wij adviseren u om uw belbundel aan te passen om hoge belkosten in de toekomst te voorkomen. Kijk op kpn.com/onderlingbellen voor meer informatie. Mvg, KPN

Waarom heeft KPN ons hierover vooraf niet geinformeerd ?
Op uw site staat "Het is helaas niet mogelijk om vooraf vast te stellen wat het effect voor jou zou zijn geweest omdat wij niet weten welke nummers jij gaat bellen."
Nee, inderdaad, maar een algemene berichtgeving hierover zou wel zo klantvriendelijk geweest zijn volgens mij.

Maar goed, nu vraag ik me af of u mij kunt adviseren wat in ons geval / met ons "belgedrag" een goed alternatief zou zijn voor dit inmiddels toch duur geworden abonnement voor 4 ( en binnenkort waarschijnlijk 6 ) mobiele telefoons ?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Hanneke, dit is een hele stomme fout geweest waardoor u een lange periode gratis naar alle KPN nummers heeft kunnen bellen in plaats van alleen de KPN Compleet nummers. Niet heel erg toch? ;)

Op 6 juni zijn klanten geïnformeerd door middel van een SMS:


Wat betreft uw belgedrag adviseer ik u om te kijken naar de gemaakte kosten buiten uw bundel. Als het verbruik overeen komt met uw verwachting maar meer dan uw bundel betreft, kunt u ervoor kiezen om uw abonnement aan te passen zodat u meer belminuten beschikbaar heeft.
Ik lees het graag als u specifieke vragen heeft.

Reageer