Vraag

Geen bereik in belgië

  • 1 August 2018
  • 15 reacties
  • 1187 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
@Tim @Lindsay


Hey guys,

heb een vraag van mijn vader, hij zat eerst bij Telfort en ze staat als vaste gast al jaren op een camping in Ouren in België, daar is een nieuwe mast van Proximus geplaatst om in het dal beter bereik te geven, dit was zeer succesvol want mensen met Proximus hebben nu vol 4G bereik.

nu had mijn vader dus met telford geen mogelijkheid om op Proximus netwerk te komen, Telfort heeft toen laten weten dat KPN dit alleen voor KPN klanten zou doen dit was toen de aanleiding om 6 mobiele nummers van telford naar KPN te verhuizen. alles mooi optijd rond voor de vakantie.

eenmaal aangekomen blijkt het dus niet te werken, geen bereik, geen proximus toegang als je probeert te registeren krijg je een error dat je niet kan registreren op proximus, daardoor heeft hij geen bereik kan niet bellen en internet al helemaal niet. nu is ie best wel pissed off omdat hij nu 50 euro per maand meer kwijt is en nog geen bereik / internet.

hij heeft kpn gebeld maar de helpdesk kon of wou hem niet verder helpen en toen is er een klacht aangemaakt. hij zou maandag terug gebeld worden dit is alleen niet gebeurt dit kan komen door het gebrek aan bereik in het dorp. er werd door die kpn medewerker ook verteld "U weet zelf ook dat die antenne's niet naar beneden stralen" nu ben ik zelf bekend met long range wireless solutions en weet dat dit normaal zo is als je de antenne uit lijnt voor lange afstand maar in dit geval is hij uit gelijnd op de grond want hij moet het dorp van signaal voorzien.

hij wil graag dat dit wordt opgelost want na het overhuizen is het nog niet opgelost en is ie erg teleurgesteld.

hopelijk kunnen jullie iets betekenen.

Met vriendelijke groet,
Jaap Jolman

15 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi @jaapjolman,

Dat is inderdaad heel gek gegaan! Ik kan je niet direct antwoord geven, hier zou ik echt even in moeten duiken met de dames en heren van het netwerkbeheer.

Heb je toevallig het referentienummer van de klacht? Als ik die kan opduikelen heb ik meteen een flinke bak informatie waar ik mee aan de slag kan 🙂
Reputatie 4
Badge +1
@Lindsay

heb je een PB gestuurd met zijn 06 nummer meer heb ik ATM niet
Reputatie 4
Badge +1
heb je ook zijn klant nummer gegeven
Reputatie 7
Badge +6
Ai, ik hoop dat het snel is opgelost, met KPN mag je namelijk zelf het netwerk kiezen. Staat toevallig data roaming aan op het toestel van Auke?
Reputatie 4
Badge +1
Hey @SjorsK,

helaas is dat het niet dat had ik pa al gevraagd XD
Reputatie 7
Badge +11
@jaapjolman het lijkt erop dat er een probleem is tussen Proximus en KPN. De netwerken blokkeren elkaar op het moment. Het probleem ligt dus niet aan het toestel of instellingen. Inhoudelijk kan er niets over medegedeeld worden, ik vertrouw erop dat men druk bezig is om de blokkade op te heffen.

Sinds wanneer speelt het probleem?
Reputatie 4
Badge +1
al een heletijd
Reputatie 4
Badge +1
@Tim en @Lindsay

mijn vader heeft een week terug een klacht hierover ingediend maar nog niks terug gehoord.
was ook al geëscaleerd maar mijn vader moet per mail op de hoogte worden gehouden aangezien hij nu geen bereik.
Reputatie 7
Badge +11
@jaapjolman zoals je weet is Lindsay met een onderzoek bezig. We durven niet te zeggen wanneer hier concreet duidelijkheid over komt. Hoe is de klacht ingediend Jaap? Of betreft het denk je een ticket bij de technische dienst?
Reputatie 4
Badge +1
@Tim, nee een telefonische klacht en ook over de medewerker die mijn vader had gesproken. hij voelde zich weg gewimpeld / ongehoord / voor de domme gehouden. daar had hij een klacht over ingediend. de tweede was een technische klacht denk ik maar via jullie hebben we al sneller en duidelijker antwoord dan via de helpdesk, wat je doet denken.... kunnen jullie niet beter de helpdesk zijn? dan krijg je tenminste duidelijk en netjes antwoord 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Reputatie 4
Badge +1
@Tim en @Lindsay, had mijn vader nog aan de lijn gehad was niet een klacht over de medewerker maar over dat het dus niet werkte daar terwijl iedereen met Proximus account gewoon volle 5 van de 5 bars 4g hebben. hij kreeg wel een sms maar geen ticket of case nummer
Reputatie 6
Badge +5
Hi @jaapjolman,

Ik zie er vreselijk tegenop om dit bericht te typen. 😥 Uit mijn onderzoek heb ik namelijk wel uitsluitsel, maar geen goed nieuws.

De reden dat het niet werkt, is dat we geen roamingsovereenkomst (meer) hebben met Proximus in dit gebied. Dat maakt het dus extra naar dat jouw vader naar ons is gestuurd omdat wij het netwerk nog open zouden hebben staan voor onze klanten. Dat is nu dus definitief niet waar.

Het spijt me ontzettend dat je zoveel moeite hebt moeten doen om dit boven water te halen Jaap! 😔
Reputatie 4
Badge +1
@Lindsay,

wordt dit nog opgelost in de nabije toekomst? want mij pa heeft daarvoor juist kpn genomen omdat telfort zei dat die het alleen konden. anders zou die graag naar een andere provider willen overstappen zonder dat hem dat extra kost, het hele punt was juist dat er aangegeven werd dat kpn het kon dit blijkt niet zo te zijn. terwijl T-Mobile en Vodafone dit wel gewoon kunnen. het is super zuur als je buur op de camping met vodafone of tmobile lekker netflix kan kijken en jij niet eens een E of 3g of laat staan uberhaupt een signaal te hebben
Reputatie 7
Badge +6
Wat soms trouwens werkt is handmatig een ander netwerk selecteren, werkt niet perfect maar kan werken.

Verder ben ik het met je eens, het is niet zoals het hoort. De praktijk leert echter dat er vaker dit soort dingen gebeuren tussen providers (Mag niet, gebeurd wel).
Reputatie 4
Badge +1
@SjorsK,

het is in een dal in de ardenne, die proximus is de enige met "Bereik" die staat letterlijk op de camping en het dorp gericht. de rest staat verder weg achter de heuvels dus weinig keuze.

Reageer