Vraag

Geen internet in het buitenland

  • 23 februari 2018
  • 8 reacties
  • 306 keer bekeken

Hoi,

Ik heb geen mobiele internetverbinding in het buitenland (Duitsland). Ik heb data roaming aanstaan. Ik heb al alle beschikbaren netwerken uitprobeert, APN veranderd naar portalmmm.nl, en mijn telefoon herstart. Ik heb een Samsung Galaxy S8.

Kan iemand van KPN zien waar het probleem ligt?

Bedankt!

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hi @SaskiaGr,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat naar dat het internet in Duitsland niet werkt. Daar zit u natuurlijk niet op te wachten.
Wanneer u in het buitenland bent wordt er middels roaming gebruik gemaakt van de netwerken van lokale providers. Nu kan het voorkomen dat het bereik op de betreffende plek slecht is, waardoor u geen verbinding heeft. Merkt u dat u op één bepaalde plek geen internet heeft? Of werkt het op meerdere plekken (verschillende dorpen/steden bijvoorbeeld) niet?

Nu zag ik aan uw mailadres in uw profiel dat u bij Ordina werkt. Ik ben gaan googlen naar jullie adresgegevens en ik zie dat jullie binnen KPN aan een accountmanager gekoppeld zijn. Hij heeft al uw abonnementen in beheer en is uw aanspreekpunt. Dit betekent overigens ook dat ik uw abonnement niet in kan zien en dus niet gericht op onderzoek kan gaan. Ik stuur u daarom in ieder geval een privébericht met de contactgegevens van de accountmanager.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb helaas nergens mobiel internet (tenminste niet in Oberhausen, Duisburg, Düsseldorf, Keulen en Siegburg dus ik vermoed het probleem heeft niets met de locatie te maken) en elke keer dat ik in Duitsland ben. Bellen werk wel.

Ik kijk uit naar uw privé bericht.

Goedemiddag, ik heb geen internet in Duitsland. De Duitse provider laat op mijn scherm een zeer goed bereik zien. Data roaming staat aan. Apn op diverse instellingen uitgeprobeerd. Iphone opnieuw opgestart en instellingen met fabrieksinstellingen uitgeprobeerd . Niets werkt. Weet u raad?

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @Graansma ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat frustrerend dat het mobiele internet in Duitsland niet werkt! Natuurlijk gaan we op zoek naar een oplossing. 
Ik heb een aantal aanvullende vragen om de situatie goed in beeld te krijgen:

  • Met welk Duits netwerk bent u precies verbonden? 
  • Heeft u ook een ander netwerk geprobeerd (handmatig gekozen)?
  • Ervaart u de problemen op dezelfde plek? Zo ja, waar is dat precies?
  • Wilt u uw mobiele nummer en klantnummer in uw forumprofiel invullen?

Alvast bedankt!

Beste Rick,

 

ik heb verschillende providers geprobeerd w.o  vodafone.de, en  deutsche telecom. Het is niet locatie gebonden. Klantnummer weet ik niet, dit is een zakelijk abonnement met onbeperkt bellen en internet. 

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @Graansma

Bedankt voor het invullen van het nummer!

Ik ben op onderzoek gegaan en zie dat uw aansluiting onder een grootzakelijk account valt. Ik heb daarom zelf geen inzage. Ik heb gelukkig wel een collega gevonden die even mee kon kijken en we zien waar het misgaat. We zien namelijk dat uw aansluiting geblokkeerd is voor data in het buitenland. Dit kunnen wij niet voor u aanpassen, maar dat kan wel via de telecombeheerder bij uw werkgever. Deze persoon heeft toegang tot een selfcare omgeving en daar kan dit aangepast worden :innocent:  

Hartelijk dank voor de medewerking. 
 

met vriendelijke groet,

Graansma

Reputatie 6
Badge +6

Geen probleem hoor! 

Ik wens u een heel fijn weekend & verblijf in Duitsland!

Reageer