Beantwoord

Geen internet in het buitenland

  • 24 april 2018
  • 8 reacties
  • 155 keer bekeken

2 weken terug was mijn collega in het buitenland. Helaas deed internet het met geen mogelijkheid. Van alles geprobeerd. Alle instellingen staan goed en roaming was aan. Ook hebben wij geen datalimiet op het abonnement. Zou er een blockade aan kunnen staan?
icon

Beste antwoord door Mohammad 7 mei 2018, 09:32

Het is altijd handig om de instellingen na te lopen. Op de website staat een stappenplan hiervoor per toestel.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @J.F., welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Het zou inderdaad een blokkade kunnen zijn, in welk bevond hij zich? Ik kan in de instellingen kijken als ik een aantal gegevens heb. Hebt u voor mij in een privébericht Bedrijfsnaam, 06-nummer en ter verificatie de laatste 4 cijfers van het IBAN?
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Jeannette, excuses voor de late reactie. Vanwege koningsdag en weekend heb ik uw bericht niet eerder kunnen beantwoorden. Ik heb zojuist de blokkades gecheckt en er staan geen blokkades in het systeem voor dit nummer.

Het kan zijn dat hij slechte netwerkontvangst heeft gehad. Vaak lukt het na een paar keer van netwerk wisselen. In welk land bevond uw collega zich?
Goedemorgen Mohammad,
Dank voor je bericht! Fijn dat er in ieder geval geen blokkades aan staan. Ze was in Antwerpen en heeft daar ook diverse keren van network gewisseld, telefoon uit en aan, roaming uit en aangezet...
Binnenkort gaat ze voor langere tijd naar het buitenland. Wat kunnen we doen om zeker te weten dat het goed gaat nu?

Mvg,
Jeannette
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen,

Er zou ook een blokkade vanuit haar toestel aan kunnen staan. Ze kan het beste nakijken of 'automatische netwerkselectie' aanstaan op haar toestel. Heeft ze hier vaker last van of alleen deze ene keer in Antwerpen?
Beste Mohammad,
Op het toestel staat "automatische netwerkselectie' aan dus dat kan het niet zijn.

Ze heeft het ooit eerder gehad maar daar was nog met een ander toestel. Daarna heeft het met het oude toestel (maar ditzelfde nr. en abonnement) wel goed gewerkt.

Sinds Antwerpen niet meer in het buitenland geweest maar gaat donderdag wel weer op reis.

Kun je nog iets doen?

gr.
Jeannette
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @J.F.,

Hmm, dan lijkt het inderdaad niet aan het toestel te liggen. Ik zal dit hier intern overleggen en iemand anders ernaar laten kijken. Ik kom zodra ik meer informatie heb bij u terug.
Ik lees her en der ook nog wel over de juiste APN instellingen? Wat zou daar moeten staan zodat je wereldwijd internet hebt? Ze gaat komend weekend naar Duitsland en in augustus naar Australië..

Mvg.
Jeannette
Reputatie 5
Badge +5
Het is altijd handig om de instellingen na te lopen. Op de website staat een stappenplan hiervoor per toestel.

Reageer