Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Zakelijk KPN Forum - Indexpagina
Sticky

Hoe check ik het actuele verbruik van mijn mobiele abonnement?


Reputatie 5
Badge +5
  • KPN Moderator
  • 693 reacties
De gehele dag door zijn we druk bezig met mailen, WhatsAppen, Spotify streamen, YouTuben of Netflix kijken. Maar is mijn databundel wel groot genoeg? Of moet ik mijn bundel upgraden? Hoeveel heb ik deze maand nog te besteden?

In deze blog focussen wij ons op de verschillende opties om uw dataverbruik en nog belangrijker, uw tegoed voor de rest van de maand te checken.


MijnKPN (consument)

Klanten met een KPN Mobiel abonnement kunnen hun abonnement aan MijnKPN koppelen. Met deze omgeving heeft u zelf de touwtjes in handen en regelt u zelf verschillende zaken. Zo heeft u onder andere inzicht in uw facturen, wijzigt u gegevens, MB’s delen (als u KPN Compleet bent) en extra bundels aanvragen. Ook vindt u in MijnKPN uw actuele verbruik en checkt u op elk moment uw resterende tegoed.

Nu is het als zakelijke klant (bijvoorbeeld voor ZZP'ers) mogelijk om een mobiel abonnement te nemen dat in de basis consument is. Deze abonnementen zijn te herkennen aan de titel van het abonnement. Deze abonnementen zijn 'Budget', 'Basis', 'Zorgeloos Instap', 'Zorgeloos Standaard', 'Zorgeloos Premium & 'Zorgeloos Premium Plus'.

MijnKPN Zakelijk Mobiel

Daar waar onze ZZP- en particuliere klanten een MijnKPN omgeving tot hun beschikking hebben mogen we natuurlijk onze ‘Zakelijk Mobiel’ klanten niet vergeten. Ook de zakelijke klanten registreren hun mobiele abonnement in MijnKPN Zakelijk Mobiel. In de MijnKPN Zakelijk Mobiel omgeving download u uw facturen, bekijkt u factuurdetails en wijzigt u uw bundels. Op dit moment is het niet mogelijk om het actuele verbruik via deze omgeving te controleren. Middels de facturen wordt wel inzichtelijk wat het verbruik van de afgelopen maand is.

De gebruikers van een Zakelijk Mobiel abonnement kunnen het verbruik bijvoorbeeld checken via het toestel zelf. Natuurlijk verschilt het per toestel waar u deze informatie terug kunt vinden. Om u de juiste richting op te sturen vindt u hieronder instructies voor iOS en Android.

iOS (Apple iPhone of Tablet)

Via onderstaande stappen checkt u het mobiele dataverbruik:
  1. Klik op het icoon [Instellingen]
  2. Ga naar de knop [Mobiel netwerk] en druk erop
  3. Scroll naar beneden en bekijk uw gebruik onder het kopje ‘Mobiele data’
  4. Voor een compleet overzicht van alle functies die data gebruiken scrollt u helemaal naar beneden


Android


U kunt het mobiele dataverbruik van Apps als volgt controleren:
  1. Klik op het menu item [Instellingen]
  2. Ga naar de knop [Gegevensverbruik] of [Dataverbruik] en druk erop
  3. Scroll naar beneden en bekijk het verbruik van uw Apps.

SMS

Een andere optie is om via SMS een statusupdate te krijgen van uw verbruik. Dit werkt voor klanten met een zakelijk abonnement, maar ook zeker voor de klanten met een particulier abonnement. Voor een update stuurt u een SMS met ‘saldo’ naar 1244. Vervolgens ontvangt u een SMS met daarin uw verbruik gegevens.

Apps

Naast de mogelijkheden om het verbruik via MijnKPN of het toestel zelf te checken bestaan er ook verschillende apps om het verbruik te monitoren. Ook hierbij wordt er onderscheid gemaakt tussen iOS en Android toestellen. Dit heeft te maken met de verschillen in het besturingssysteem tussen beide. Hieronder vindt u voor beide soorten 3 veelgebruikte apps om het dataverbruik te monitoren

iOS:

1. Dataman Next:

Voordelen: Nederlandse ondersteuning / indicatie of bundel voldoende is / waarschuwingsfunctie

2. My Data Manager:

Voordelen: Dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse analyse / Speedtest internet

3. Advanced Data Usage Tracker:

Voordelen: Waarschuwing bij overschrijden limiet / kleurcodes voor verwachting

Android:

1. Onavo:

Voordelen: Waarschuwfunctie bij hoog verbruik nieuwe apps / adviesfunctie die verbruik analyseert / blokkade 3G

2. My Data Manager:

Voordelen: ‘Last 30 days’ grafiek / geen blokkade bij hoogverbruik

3. 3G Watchdog:

Voordelen: Limieten instellen / Widget voor verbreken 3G / Export functie naar csv-file mogelijk

Handige links:
- Zakelijk Mobiel: Internetten in de eu zonder extra kosten
- Zakelijk Mobiel: KPN start met Visual Voicemail
- Forum: Introductie het zakelijk forum KPN
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen

3 Reacties

Reputatie 1
Ik begrijp de tools om het actuele verbruik bij te houden maar zijn er plannen voor een mobiel flat fee abonnement?
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Ritzema,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik kan mij goed voorstellen dat u de wens heeft voor een flat fee abonnement op het gebied van mobiele data.
Op dit moment zijn er voor zover ik weet geen plannen voor een dergelijke oplossing. U bent tevens niet de enige die deze wens heeft.
Ik neem uw signaal daarom zeker mee richting de productmanagers 😉

Als deze optie er gaat komen zullen wij dit natuurlijk uitgebreid communiceren!
Reputatie 1
@Rick S.Dankjewel Rick, ik zie er naar uit!

Reageer