Vraag

hoe kom ik in contact met KPN?

  • 20 July 2019
  • 9 reacties
  • 454 keer bekeken

Hallo,

Ik probeer al weken om in contact te komen met KPN. Via de chat is k*t. He krijgt eerst 26 vragen om dan vervolgens van de chatbot te horen dat hij het niet snapt. Ik vulde alleen de keuze opties in. Telefonisch is het al helemaal een drama. Minstens 15 minuten wachttijd en dan nog steeds weer vragen om alle gegevens en klantnummers. Ik ben recent overgestapt naar KPN, omdat ik internet heb van XS4All. Dat zou financiële voordelen geven, maar de bereikbaarheid is echt ruk met hoofdletter R. Ik wil al mijn nummers naar 1 provider hebben. Ik zou niet weten hoe ik het moet regelen.

Ik vind het echt wonderbaarlijk. Bij Vodafone bel je 1201 en je hebt redelijk vlot iemand aan de lijn. Dan heb je alsnog toch vragen, maar het gaat wel vlot.

Bij Coolblue hoef je helemaal niets in te geven. Die zien aan het telefoonnummer wie ik ben en hebben meteen alle gegevens erbij. Dat is toch ook een bedrijf met nagenoeg dezelfde omzet als KPN zakelijk.

Als jullie nu ook eens zo'n systeem zouden gebruiken, dat scheelt al jullie belmiepen al 5 minuten per beller om eerst die stomme vragen te stellen. Wellicht kunnen jullie dat wel meteen antwoord geven als ik bel.

Maat goed, ik zit nu 2 maanden bij KPN, maar vooralsnog is het niet het droomhuwelijk wat ik had verwacht.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @Quillermo ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat frustrerend dat niet lukt om gemakkelijk contact te krijgen, maar daar komt vanaf nu verandering in. Ik help u graag verder om alles in orde te maken en ervoor te zorgen dat dit juist wel een gelukkig huwelijk wordt.

Als ik het goed begrijp bent u onlangs met één mobiel nummer naar KPN overgestapt en wilt u nu nog meer mobiele nummers overzetten, toch?

Allereerst wil ik graag kijken hoe uw abonnementen bij KPN ervoor staan om vervolgens te kunnen bepalen wat de juiste acties zijn. Logischerwijs heb ik hier een aantal gegevens voor nodig. Wilt u mij daarom een privébericht sturen met daarin uw klantnummers van zowel mobiel als vast, de bedrijfsnaam, de postcode + huisnummers en een overzicht van de nummers die naar KPN moet komen?
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Quillermo ,

Bedankt voor het sturen van de gegevens!
Ik heb u deze gegevens allemaal gevraagd omdat dit ook gelijk ter verificatie is. U gaf namelijk aan dat er meerdere nummers naar KPN moeten komen en daarom moet ik dus wel zeker zijn dat ik juiste en bevoegde persoon voor mij heb. We willen natuurlijk voorkomen dat er straks een bestelling geplaatst wordt buiten uw weten om.

Ik zie dat u op dit moment een Kleinzakelijk Mobiel abonnement heeft met onbeperkt bellen en 5 GB data. Is dat ook het abonnement dat u wilt voor het andere nummer? Of heeft u daar bijvoorbeeld meer data bij nodig? En wilt u hier een nieuw toestel bij bestellen of wordt het Sim Only?
Hi Rick,

Zelfde abonnement, Sim Only, 1 jaar abonnement
Oja, en alles moet op 1 factuur.
Klopt het dat je databundels onderling kan delen?
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Quillermo ,

Thanks voor de aanvulling!
Als we voor het andere nummer ook gaan voor een Kleinzakelijk Mobiel abonnement met onbeperkt bellen + 5 GB data per maand komen we uit op € 23,69 exclusief BTW per maand. Aangezien u dan 2 mobiele abonnementen bij ons hebt kunnen we ook KPN Compleet activeren. Hiermee krijgt u € 4,13 ex. BTW korting per abonnement per maand.

Een ander voordeel vanuit KPN Compleet is dat u data kunt delen. Dit gaat alleen niet automatisch en is een handmatige handeling die u moet doen via MijnKPN.

Tot wanneer loopt het abonnement precies bij de huidige provider? En is het op dit moment daar een zakelijk of een particulier abonnement?
Het abonnement is al afgelopen, dus kan zo worden omgezet, wel met nummerbehoud. Het is een prive nummer.
Reputatie 7
Badge +6
Helemaal goed! Dan kan ik de bestelling voor u gaan plaatsen.

Hiervoor heb ik nog een aantal gegevens nodig:

  • Huidig klantnummer van dit nummer (bij de andere provider)
  • Uw geboortedatum
  • Documentnummer van paspoort, ID kaart of rijbewijs
  • Uitgifte- en vervaldatum van legitimatiedocument
Deze gegevens kunt u uiteraard ook weer het beste via een privébericht sturen. Als ik dit ontvangen heb plaats ik de order en gaan we het nummer overnemen.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de gegevens @Quillermo !

Ik heb de bestelling voor u geplaatst en ik zie dat u inmiddels ook een leverafspraak heeft gemaakt voor de simkaart.

Als u nog andere vragen hebt, ik zit voor u klaar!

Alvast een fijn weekend 😎

Reageer