Vraag

Hoge rekening

  • 23 April 2018
  • 2 reacties
  • 304 keer bekeken

Mijn man heeft een telefoon van zijn werk en heeft ineens een rekening van 1000 en 800 euro voor internet. We hebben geen idee hoe dit komt. Is dit te achterhalen?

2 reacties

Reputatie 2
Goedemorgen Saszaal.

Dat is moeilijk te achterhalen, het zijn wel 2 rekeningen.
Via bijvoorbeeld gegevensgebruik kan ingesteld, een controle plaatsvinden op de lopende maand.

Het betreft toch niet een dual-sim of groepssim?

Dus altijd goed ingesteld, waarschuwing en limiet en tussentijdse controle. Via, wat op de meeste telefoons al zit, gegevensgebruik, of datagebruik. Ook kan dit via een geïnstalleerde data-manager app. Vanwege privacy kan en mag een provider geen informatie verstrekken welke apps verantwoordelijkheid zijn voor, in uw geval, deze hoge rekening. Wel hoeveel verbruik en wanneer.

https://support.apple.com/nl-nl/HT205296

Kijk ook even naar IOS, WiFi instellingen
WiFi assistent
Android, Samsung, slimme netwerkwissel.
Kan ook anders worden genoemd maar dit staat wel uit.
Anders bij zwak WiFi signaal wordt mobiel data gebruikt/geschakeld.

Persoonlijk heb ik wel moeite met (dergelijke) hoge bedragen.

Fijne zondag nog !?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Saszaal, dat is een behoorlijk hoge rekening! Bent u verder gekomen met de tips van @Dreekuh-53?
Wij kunnen u helpen aan een specificatie van de verbruikskosten. Daarop is dus enkel te zien hoeveel data wanneer verbruikt is, niet waar aan. Kan ik u daarmee van dienst zijn?

Reageer