Beantwoord

Inspreken voicemail na piep onmogelijk

  • 16 januari 2018
  • 8 reacties
  • 891 keer bekeken

Ik ontvang recentelijk meldingen van medewerkers van mijn bedrijf dat zij geen voicemail kunnen inspreken bij degene naar wie ze bellen. Ze komen wel in de voicemail en krijgen de meldtekst "spreek in na de piep" te horen. Na de piep kunnen ze dan inspreken zou je zeggen, echter op dat moment herhaalt de meldtekst zich en dat gaat zo door. Ze komen dus in een loop terecht. Bekend is dat dit voorkomt wanneer de ontvangende partij KPN abonnee is (zakelijk). Iemand dergelijke ervaring?
En ja, het is bekend dat er binnen 3 seconden ingesproken moet worden maar daartoe krijgen ze niet eens de kans.
icon

Beste antwoord door Mohammad 23 maart 2018, 12:30

Beste @ajemvandenboorn en @mcpdw,

Ik heb op dit moment de volgende update voor jullie:

"Wanneer gebruikers op het KPN netwerk een voicemail bericht willen inspreken bij een andere gebruiker op het KPN netwerk kan het voorkomen dat dit niet mogelijk is. Dit probleem wordt veroorzaakt door omgevingslawaai. Bijvoorbeeld bij gebruik van een carkit of een lawaaiige kantooromgeving.

KPN werkt op dit moment aan een oplossing en heeft er een hoge prioriteit aan gegeven om dit probleem op korte termijn op te lossen."
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @mcpdw, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Dat is best een gek probleem. Hebben jullie zelf ook een abonnement bij KPN? Als de gene die jullie bellen dit probleem ervaart, lijkt het me handig dat ze contact opnemen met ons. Dan kunnen we kijken wat er mis gaat.
Waar kan ik dan het beste heen (laten) bellen en met welke referentie?
Aanvullling: wij maken zelf gebruik van Telfort, daar schijnt hetzelfde euvel ook sinds kort met regelmaat voor te komen. Issue is ook bij Telfort neergelegd maar van hen uit alleen reactie gehad dat er binnen 3 seconden ingesproken moet worden. Tja.....dat is duidelijk.
Reputatie 5
Badge +5
Het lijkt me handig als Telfort dit verder onderzoekt, aangezien jullie niet eens 3 seconden krijgen om in te spreken. Dus daar gaat sowieso iets mis en daar moet naar gekeken worden.

Verder kunnen jullie de ontvangende partij adviseren om contact op nemen met de ingang(en) die ze geboden wordt afhankelijk van het exacte pakket wat ze bij KPN afnemen. Ze mogen ons natuurlijk ook benaderen via het Zakelijk Forum, Facebook of Twitter.
Inmiddels is bekend dat dit een vaker voorkomend probleem is. Ik heb via de helpdesk bevestigd gekregen dat het probleem hem zit in het gebruik van de voicemail bij bluetooth of carkit (via bluetooth). Dus wanneer men belt via de carkit dan kan het probleem zich voordoen. Dit is bevestigd door mijn gebruikers. Ik heb alleen nog geen informatie over hoe e.e.a. opgelost kan en/of gaat worden.
Is hier al meer over bekend. Ik krikg de klachten van meer dan 10 collega’s bij alleen KPN-nummers en inderdaad alleen met carkit via bluetooth. Is er al een fix of workaround beschikbaar? Dank
Is hier al meer over bekend. Ik krikg de klachten van meer dan 10 collega’s bij alleen KPN-nummers en inderdaad alleen met carkit via bluetooth. Is er al een fix of workaround beschikbaar? DankMij niet bekend. Ik heb dit via mijn eigen provider Telfort (die maken gebruik van KPN netwerk en voicemail faciliteiten) , niet via KPN zelf. Ik heb in ieder geval nog geen terugkoppeling gehad na de bluetooth conclusie. Ondertussen bestaat het probleem nog steeds.
Reputatie 5
Badge +5
Beste @ajemvandenboorn en @mcpdw,

Ik heb op dit moment de volgende update voor jullie:

"Wanneer gebruikers op het KPN netwerk een voicemail bericht willen inspreken bij een andere gebruiker op het KPN netwerk kan het voorkomen dat dit niet mogelijk is. Dit probleem wordt veroorzaakt door omgevingslawaai. Bijvoorbeeld bij gebruik van een carkit of een lawaaiige kantooromgeving.

KPN werkt op dit moment aan een oplossing en heeft er een hoge prioriteit aan gegeven om dit probleem op korte termijn op te lossen."

Reageer