Vraag

Internet buitenland niet mogelijk

  • 13 June 2017
  • 19 reacties
  • 215 keer bekeken

Na installeren van de kpn app was het niet meer mogelijk. App werkt niet en na verwijdering geen internet buitenland mogelijk. Tel dienst kpn geeft aan bekend hier mee te zijn maar mij alleen te kunnen helpen als ik vanuit buitenland bel? Heb all incl. Abb zakelijk met diverse nummers, alleen eigen nr geeft dit probleem

19 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Staat roaming in het toestel aan?

Indien het lastig is om dat na te kijken wil ik graag het type toestel weten.
Hoi I phone 6, roaming staat aan, auto provider aan,
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @dennisturbin.nl,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! :)

Begrijp ik goed dat u geen (mobiel) internet in het buitenland meer kunt gebruiken nadat u de Mijn KPN App geinstalleerd had?

Natuurlijk zoek ik graag uit hoe dit komt en hoe dit op te lossen. Wilt u mij in een privébericht het mobiele telefoonnummer, het klantnummer en naam van de contractant/bedrijf sturen?

Ik kan geen internet gebruiken en niet sms'en in het buitenland. Roamimg staat aan, naam toegangspunt volgens tips KPN site ingevuld, maar het werkt niet. Wel als ik wifi contact heb.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Olaf van den Berg , 

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wat balen dat mobiel internet niet in het buitenland werkt. Ik zie dat je een particulier en geen zakelijk abonnement hebt, maar natuurlijk kijk ik graag wat ik kan doen. Waar ben je precies als ik vragen mag? En voor de duidelijkheid, wat bedoel je met ‘naam toegangspunt volgens tips KPN site’? 

Verder wil ik alvast benoemen dat er in het buitenland gebruik wordt gemaakt van lokale netwerken (via roaming). Dit betekent dat wij zelf eigenlijk niet kunnen checken of er bijvoorbeeld storingen op het betreffende netwerk lopen. Heb je ook geprobeerd om handmatig met een ander netwerk te verbinden?

Hoi Rick, Super dat je reageert. Weet niet hoe ik met KPN in contact kan komen.

Ik heb 2 providers geprobeerd, maar ga er nog 1 proberen. Op de site van KPN staan instructies over het instellen van je mobiel als je in het buitenland bent. Dat heb ik allemaal gedaan. Maar helaas…

Ik heb overigens in NL ook getracht naar 1266 te sms'en om een 2000 voordeelbundel te openen. Dat ging toen ook al niet. Bij mijn partner lukte dat overigens wel en zij kan van hieruit zonder problemen bellen en internet gebruiken.

 

Zowel met AT&T als met T-mobile krijg ik geen internet verbinding. Kan wel sms' verzenden en bellen.

Kan mijn e-simkaart het probleem zijn?

Reputatie 7
Badge +6

Hey Olaf, 

Bedankt voor de toelichting! 
Voor zover ik weet kan de E-sim niet de boosdoener zijn. Deze is in het gebruik eigenlijk precies hetzelfde als een fysieke simkaart. Is de aansluiting van jouw partner ook van KPN? Valt deze onder hetzelfde zakelijke account? En heeft deze aansluiting ook een E-sim?

Zij valt onder zelfde abonnement bij KPN. Ze heeft echter een iPhone zonder e-sim. Ik heb een Samsung S22 Ultra e-sim. Overigens bij KPN gekocht.

Reputatie 7
Badge +6

Hmm oke! 
Dat maakt het wel extra vreemd natuurlijk. Waar zijn jullie precies? 
En is het mogelijk om de simkaart van jouw partner in jouw toestel te testen? Of is het geen Dual sim toestel?

 

 

Goed idee Rick, ga ik proberen.

We zitten nu in Lafayette Lousiana, een stad in USA vlakbij New Orleans 

Hoi Rick, met kaart van mijn partner in mijn telefoon kan ik alles doen: bellen, sms'en en internet. Zodra ik overschakel naar de e-simkaart met mijn abonnement, dan werkt internet niet meer. Instellingen van e-sim zijn zelfde als partner haar simkaart. Lijkt dus niet aan telefoon, maar mijn abonnement viia e-sim te liggen.. is er iets in mijn abonnement dat internet in buitenland blokkeert?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Olaf, 

Bedankt voor de test! 
Zoals je zelf ook omschrijft wijst eigenlijk alles er op dat het toch aan de E-sim ligt, ook al zou dat niet het geval moeten zijn. Natuurlijk kunnen we de simkaart niet even omwisselen, aangezien je in Amerika zit. Ik heb nu een ticket voor de mobiel specialisten aangemaakt. Zij gaan contact met je opnemen. Ik blijf het ook vanaf de zijlijn volgen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hey Olaf, 

Daar ben ik weer! 
Ik heb vanmiddag even contact gehad met een specialist. Hij vermoed dat als we de juiste bundel toevoegen dat het mobiel internet dan gaat werken. Ik stel daarom voor dat we dit gaan testen. Zal ik de Super Voordeel 2000 bundel voor je toevoegen? 

Hoi Rick, Bedankt voor al je inspanningen. Die bundel wil ik zeer graag. Zou je die kunnen toevoegen!

Zag dat ik vandaag gebeld was. Helaas pas na 18 uur geconstateerd en kon technische man niet meer bereiken. Morgen ga ik het weer proberen 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Olaf, 

Ik heb je bericht van gistermiddag net gemist. Ik had precies daarvoor afgesloten. 
Mijn collega heeft inderdaad ook een poging gedaan om jou te bereiken, maar kan me voorstellen dat het misschien wat uitdagend is met het tijdsverschil. Ik heb de bundel zojuist toegevoegd. Dit is ook per sms bevestigd. Wil je kijken of het nu wel werkt (eventueel na opnieuw opstarten toestel)?

Hoi Rick,

 

Enorm bedankt weer voor je werk.. Zie dat ik een sms binnen heb met het bericht dat er een bundel is aangeschaft.

 

Heb het geprobeerd en Yes! Het werkt. Super bedankt.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hey Olaf, 

Ik heb je bericht vrijdagmiddag helemaal gemist. 
Goed om te lezen dat het nu werkt. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen hoor ik het natuurlijk graag. 

Reageer