Vraag

Internetverbruik

  • 18 October 2017
  • 6 reacties
  • 189 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Wij ontvingen een factuur voor de mobiele abo's.
Hierbij valt mij het internetverbruik van één specifieke telefoon op. Dit blijft weliswaar binnen de bundel, maar nipt....
Ik zie dat op een bepaalde datum het verbruik 1720442 Kb was, terwijl dit normalerwijze minimaal is.
Kan ik achterhalen wat de reden hiervan is of waarvoor internet op dat tijdstip gebruikt is ?

6 reacties

Reputatie 1
Badge
Hallo Rick,
Bedankt voor je antwoord. Ik ga kijken of de gebruiker mij wijzer kan maken of dat ik evt. via een bepaalde instelling in het mobieltje dit grote verbruik kan achterhalen.

Meteen maar een volgende vraag :
Ik zie op dezelfde factuur ( klantnr. 200******** fact nr 900************** ) dat bij telefoonnummer 06-******** voor bepaalde gesprekken bedragen in rekening zijn gebracht : voor een gesprek naar 06-********** (1,698 ct. ), 0499-****** (19 sept. 18:15 0.874 ct.), 0499-****** (0,184 ct. ) en naar 040-*******. Dit laatste nummer is volgens mij een servicenummer dus logisch dat dit buiten de bundel valt. Maar voor die andere nummers zou ik niet weten waarom daar kosten voor berekend worden ? Zeker niet voor 0499-******, want dat nummer heb ik eerder en later dan op de bepaalde datum gebruikt en toen werd er niets voor berekend....
Reputatie 1
Badge
Dank Rick voor de snelle hulp.
Stom van mij dat ik die informatie open en bloot doorgegeven heb : op een of andere manier dacht ik dat dit een privé-bericht was...Fijn dat je die nummers gemodereerd hebt.
Ik ga ervan uit dat de correctie op de volgende factuur verrekend wordt.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen Hanneke,

Leuk om u weer terug te zien!
Ik heb even naar de verbruikspecificatie gekeken van de verschillende nummers en ik zie inderdaad het verbruik op 27-09 rond 8.00 uur 's ochtends. Nu kan ik niet zien waar deze data precies voor gebruikt is. Vaak wordt er door het toestel wel een registratie gedaan van het aantal mb's dat gebruikt is voor een bepaalde app, maar daarin ziet u volgens mij niet precies het tijdstip terug. Wellicht dat de gebruiker van het toestel nog weet wat er die ochtend precies gedaan is op het internet?
Reputatie 7
Badge +6
Hi Hanneke,

Ik ben helemaal met je eens dat het erg bijzonder is dat er ineens gesprekskosten berekend zijn voor deze nummers.
Zelf ben ik in de verbruiksspecificatie gedoken en dacht ik eerst dat het verbruik buiten de bundel was, maar dat is niet het geval. Vervolgens heb ik met iemand van de factuurservice gesproken en zei gaf aan dat het de laatste tijd een paar keer eerder is voorgekomen. Er zouden inderdaad geen gesprekskosten voor berekend moeten worden. Er is direct een correctie ingevoerd om het weer recht te trekken 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb trouwens even de klant- en telefoonnummers gemodereerd wegens privacyredenen. Natuurlijk heb ik jouw gegevens in een privébericht, dus kan ik het altijd nog terugvinden.
Reputatie 7
Badge +6
Natuurlijk geen probleem Hanneke!
Wij hebben natuurlijk voornamelijk contact gehad via privé, dus daar zal het wel vandaan komen.
Ik moest het voor mijzelf ook even goed controleren. De correctie gaat inderdaad mee op de volgende factuur 😉

Fijne dag verder!

Reageer