Vraag

iPhone 6 iOS 10: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

  • 14 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 500 keer bekeken

Ik hoop hier tot een oplossing te kunnen komen voor het onderstaande probleem:

Betreft een zakelijk abonnement, loop al jaren. (Condities zijn aangepast voor het laatst in oktober 2015) Vorige week overgestapt van een iPhone 5 naar een iPhone 6. Alle gegevens probleemloos overgezet via iCloud. (iPhone 5 werkte altijd naar behoren)

Na het plaatsen van de oude simkaart in de nieuwe iPhone begon het probleem. Direct de melding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk"

Wat heb ik zelf gedaan:

- Simkaart in een ander toestel gestop (iPhone 7): Zelfde probleem (sim neemt het probleem dus mee)
- Andere simkaart in de iPhone 6 gestopt: direct 4G bereik (toestel werkt dus)
- Diverse APN's gebruikt: portalmmm, internet en KPN4G: geen resultaat

Bovenstaande APN's geprobeerd met roaming aan en uit, toestel opnieuw opgestart na aanpassen APN. Tevens in de iPhone de netwerk instellingen terug gebracht naar de fabrieksinstellingen, en hierna de verschillende apn's ook weer geprobeerd.

Nu bleef er voor mij alleen over dat de simkaart zelf mogelijk beschadigd was met het overplaatsen, nieuwe sim aangevraagd en je raad het al... zelf probleem met de nieuwe sim..

Vervolgens de nieuwe simkaart in een Samsung S7 gedaan om te kijken of dit verschil maakte. Na het plaatsen van de sim in de S7 direct 4G internet. Sim vervolgens weer in de iPhone 6 gestopt; ook gewoon internet. Probleem leek opgelost.

Na een half uurtje knalde hij het internet er weer uit en kwam de zelfde melding weer terug.

Contact met de technische dienst van KPN gezocht. Deze zagen dat er inderdaad dataverbinding geweest is met de S7 en daarna de iPhone 6. Ook konden zij zien dat er geen blokkades waren en dat de sim goed 'contact' had met dus (interner) server.

Enige oplossing die de technische dienst nog aandroeg was te proberen de iPhone 6 met iTunes te koppelen, mogelijk zou dit iets uithalen. Gedaan, probleem blijft..

Mijn ideeen zijn op, hopelijk hebben jullie een oplossing.. beetje vervelend om een nieuw toestel te hebben waar je dus niet mee kan internetten...

Hoop gezocht op internet en dit forum. Lees veel over het zelfde probleem alleen vaak was de APN aanpassen de oplossing.. dat werkt nu dus niet..

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste KvdKamp, welkom op het Zakelijk KPN Forum! Wat een lastig probleem zeg en goed om te lezen dat u al veel hebt geprobeerd. Helaas zonder resultaat begrijp ik. :(

Er valt eigenlijk weinig logica van te maken. De sim werkt in andere toestellen en een andere sim geeft weer geen problemen. Opmerkelijk dat het wel voor een half uur heeft gewerkt. Mijn eerste inzicht is dat er toch wat mis moet zijn met de iPhone 6..

Ik heb navraag gedaan bij de technische dienst, er zijn niet direct problemen bekend met deze signalen. Uiteraard zijn er wel eens incidenten waarbij de door u genoemde handelingen meestal voor een oplossing zorgt. Op het consumenten forum zijn mogelijk meer gebruikers aanwezig die uit ervaring advies kunnen geven.

Aangezien we op het forum geen real-time contact hebben, is mijn hulp mogelijk niet de handigste manier. Uiteraard wil ik een poging wagen om u te helpen. Kunt u mij een privébericht sturen met een telefoonnummer waarop u te bereiken bent, uw 06-nummer en eventueel simkaart-nummer? Dan gaan we de verbinding bekijken en overleggen met de technische dienst.

Reageer