[iPhone X] “Als eerste besteld = als eerste in huis”? of "Maak dat de kat wijs"!

  • 5 November 2017
  • 3 reacties
  • 202 keer bekeken

Reputatie 7
Hallo KPN!,

Note!: Onderstaande tekst is een 1:1 kopie van mijn topic op het KPN Consumenten Forum! 🤔

Aanleiding
Ik zie steeds meer-en-meer zeer verontrustende topics en reacties daarop opdoemen op het KPN Consumenten Forum over met name de bestelprocedure voor een - onze AFC *| - zeer belangrijk nieuwe product: Apple iPhone X!


Eerdere reacties en advies
Ik heb al eerder en vaker aangegeven in bijvoorbeeld ook de topics van andere forumleden, dat het me toch echt een heel goed idee lijkt (zonder altijd maar weer dringend advies te willen geven!), dat KPN nou eindelijk eens echte transparantie laat zien i.p.v. die steeds donker en grijzer wordende mistwolk rondom de bestelling van de iPhone X, door een juiste weergave te geven van de voorraden van alle uitvoeringen van dit nieuwe model: iPhone X!

Klantperspectief
Op deze manier - zeker niet alleen vanuit klantperspectief - wordt het natuurlijk een SOAP met een groot potentieel een zeer slechte clifhanger te worden voor de (aspirant) klanten (voor) van KPN!

“Als eerste besteld = als eerste in huis?” of is het toch "Maak dat de kat wijs!"


Advies
Mede gezien het feit dat jullie een kat hebben gebruikt in jullie wervende video, die ik wederom als zoveelste mailing in mijn mailbox heb mogen ontvangen, zet deze hele gang van zaken rondom het bestellen bij en leveren door KPN van de nieuwe Apple iPhone X, mij toch echt wel aan het denken - twijfelen - hoor! Of worden we door die leuke jongedame in jullie video, dan toch ook stiekem nog gewoon een beetje uitgelachen? Jammer hoor...

Kom op KPN! Dat kan en moet natuurlijk veel beter!

Heb een fijne avond! 😎

*| Apple Fan Club

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Berend,

Ik ben het zeker met je eens dat er een en ander mis gaat rondom bestelling van de iPhone X. Ook kan ik me vinden in jouw gevoel wat betreft transparantie. De signalen hebben we hier op de zakelijke markt ook gekregen en het wordt opgepakt. Richting de toekomst willen we verwarringen zo veel mogelijk voorkomen en waar mogelijk het proces verbeteren.

Het lastige aan Apple toestellen is wel dat Apple beperkt voorraad levert. Daarnaast is er altijd grote belangstelling voor de nieuwste iPhone, maar is het van tevoren heel lastig te voorspellen hoe groot. De door jou genoemde punten en voorbeelden zullen we meenemen richting de organisatie en voegen bij de al bestaande signalen hierover. Bedankt voor je feedback en het meedenken!
Reputatie 7
Goedemiddag Berend,

Ik ben het zeker met je eens dat er een en ander mis gaat rondom bestelling van de iPhone X. Ook kan ik me vinden in jouw gevoel wat betreft transparantie. De signalen hebben we hier op de zakelijke markt ook gekregen en het wordt opgepakt. Richting de toekomst willen we verwarringen zo veel mogelijk voorkomen en waar mogelijk het proces verbeteren.

Het lastige aan Apple toestellen is wel dat Apple beperkt voorraad levert. Daarnaast is er altijd grote belangstelling voor de nieuwste iPhone, maar is het van tevoren heel lastig te voorspellen hoe groot. De door jou genoemde punten en voorbeelden zullen we meenemen richting de organisatie en voegen bij de al bestaande signalen hierover. Bedankt voor je feedback en het meedenken!

Hallo @Mohammad,

Graag gedaan natuurlijk, ik denk en doe altijd graag mee met KPN! Bedankt voor je inhoudelijke en eerlijke reactie.

Ik hoop voor de (nieuwe) klanten van KPN, dat er snel duidelijkheid kan worden gegeven over hun individuele bestellingen. Op het CMF heb ik onderstaande post in mijn topic geplaatst, ik deel deze ook even hier als reactie op jouw opmerking over de vermeende 'aantallen' die KPN zou hebben ontvangen.

Heb een fijne week! 😎

Wereldwijd is er een tekort. Schuif dat toch niet op KPN. Bij KPN gaat het echt "op volgorde van bestelling".
Zelfs Apple zelf, via de Apple Stores, moe(s)t kopers teleurstellen.

Op persoonlijke titel.
Je moet dit walgelijk dure apparaat, waar Apple zelf zeker € 500 per stuk aan verdiend, niet eens willen. Alle goedkopere smartphones, ook de iphones, werken prima. Laat je toch niet afzetten.
Apple laat zijn toestellen assembleren in zeer-lage-lonen landen. Die werknemers kunnen zelf nooit van z'n lang zal ze leven überhaupt een smartphone aanschaffen.

Hallo,

Bedankt voor je reactie en natuurlijk ook voor je persoonlijke noot!

Bij dat laatste voel ik me toch wel ietwat ongemakkelijk. Ik vind het erg jammer dat je in het debat over het onderwerp van dit topic, over de niet zo heel lekker lopende bestelprocedure bij KPN, de schuld blijkbaar neer wil leggen bij een vermeend 'wereldwijd tekort' van de iPhone X. Ik ken zelf 'de getallen' dan ook niet, dus kan ik daar niet over oordelen.

Je - toch ook ietwat sociaal gekleurde - opmerking over de medewerkers die in opdracht van Apple de iPhone (X) assembleren, treft in ieder geval bij mij zeker geen doel. Ik zal uitleggen wat ik hiermee bedoel. Heel erg veel van de producten die wij in het 'beschaafde Westen' consumeren, worden geproduceerd en/of geassembleerd in zeer-zeer-lage-loonlanden, dat is simpelweg een feit.

Echter dit topic gaat m.i. nergens anders over, dan primair over de bestelprocedure van deze iPhone X en niet in de laatste plaats de communicatie vanuit KPN als er iets fout gaat / dreigt te gaan. Juist daarom ben ik van mening dat je persoonlijke noot dan ook eigenlijk hier niet goed op zijn plaats valt.

Jammer vind ik ook dat heel veel discussies, over - helaas maar waar - Apple producten, dan ook ontsporen in dit soort geneuzel. Dat vind ik persoonlijk altijd erg jammer, zeker in een topic over onze - over het algemeen zeer betrouwbare - leverancier KPN!

Ik ben van mening dat we, door het kraken van kritische noten over de producten, diensten en services van KPN, onze leverancier juist een heel groot plezier doen. Kritiek is een kans om het beter te doen.

Het wordt pas echt een vervelende issue, als ik mijn topics ga afsluiten met de woorden: "Zie mij niet meer als een boze klant, maar gewoon als een zeer teleurgestelde vriend!" Voel je met mij mee?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Berend,

Dat hoop ik zeker ook. Webcare zit bovenop dit soort dingen en daarom vinden wij het heel belangrijk om feedback te ontvangen van jullie (de klanten). Ik vind je reactie mooi en scherp op de CMF post. 😄

Een fijne dag toegwenst!

Reageer