Beantwoord

Kosten betalingsmethode

  • 21 February 2018
  • 6 reacties
  • 583 keer bekeken

Beste, recentelijke berekenen jullie Euro 2,50 ex BTW aan kosten wijze betalingsmethode en daar zijn we het mee oneens a) het is wettelijk toegestaan om de DAADWERKELIJKE kosten eventueel in rekening te brengen en de kosten van electronic banking per overschrijving zijn beslist geen Euro 2,50 ex BTW, b) vooraf heeft KPN ons niet in kennis gesteld van deze verandering in de kostenstructuur, al met al verdiend dit allemaal geen schoonheidsprijs in mijn ogen gelet op het feit dat we als bedrijf zelf ook kosten maken voor de betaling naar jullie organisatie. Stringend trekken we ook deze kosten af van de betaling en leg ik de vraag voor hoe gaan jullie dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Mohammad 21 February 2018, 13:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @Marcel van Veen, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Als ik het goed begrijp verwijst u naar de kosten die in rekening worden gebracht als u kiest voor betalen middels acceptgiro en daarmee niet middels automatische incasso. Ik kan begrijpen dat u er niet blij mee bent, maar wij bieden tegenwoordig gewoon automatische incasso aan, wat veel makkelijker en goedkoper is.

Deze kosten worden in rekening gebracht voor administratie en extra handelingen die erbij komen op het moment dat u als klant niet kiest voor automatische incasso. Dus de kosten zijn niet alleen maar voor de 'daadwerkelijke' kosten voor elektronisch bankieren. De kosten staan op uw factuur en staan ook in de voorwaarden. Het in rekening brengen van extra kosten hiervoor is dus een keuze van KPN.
Dank voor je reactie Mohammad en dat is idd de uitleg van KPN echter KPN bediend zich niet meer van acceptgiro en zoals ik al stel wordt de betaling per electronic banking gedaan waar in het veld betalingskenmerk keurig de betalingskenmerk van KPN wordt vermeld. Er is geen enkel verschil in de wijze in verwerking van de ontvangst van de betaling aangezien bijna elk boekhoudprogramma de bankafschriften inleest en koppelt aan de klant middels het betalingskenmerk......dat is wat bij automatische incasso namelijk ook gebeurd......we blijven stringent de kosten aftrekken tot er een plausiblele verklaring komt........het antwoord stelt mij niet tevreden......
Reputatie 5
Badge +5
Het is natuurlijk uw goed recht om daarmee wel of niet akkoord te gaan. Wat ik nog voor u kan doen is een officiële klacht indienen. Dan wordt door een klachtbehandelaar contact met u opgenomen om dit verder te bespreken.
Prima voorstel Mohammad ik hoor de klachtenafdeling wel, en dank voor je adequate reactie. Mvg Marcel
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb u graag geholpen! 😄

Om de klacht in te dienen heb ik nog een aantal gegevens van u nodig. Deze kunt u in een
privébericht naar mij toe sturen, dan zal ik u voorzien van een referentienummer.

Graag ontvang ik uw bedrijfsnaam, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN ter verificatie. Als u ook een klantnummer of factuurkenmerk hebt zou dat erg fijn zijn.
Reputatie 5
Badge +5
Ik mis alleen nog uw 06-nummer en e-mailadres bij het genoemde abonnement. Zou u deze ook nog naar mij willen sturen in een privébericht.

Reageer