Beantwoord

KPN Email lezen en schrijven op Android 7.0 e-mail app op een sony XA1

  • 24 november 2017
  • 6 reacties
  • 176 keer bekeken

Ik probeer een E-mail adres ingelezen te krijgen op een Sony XA1. Hiervoor gebruik ik de toestelhulp van KPN. Bij pagina 15 van de 26 dat is bij Instellingen inkomende mail na het invullen van het originele email adres (gegeven door KPN) en het bijbehorende wachtwoord, de volgens KPN juiste server (imap.kpnmail.nl) en het poort nr 993 en de beveiliging SSL/TLS (volgens KPN SSL, maar dat is geen optie bij de XA1 onder Android 7.0) dan moet in op volgende klikken. Vervolgens krijg ik Kan niet voltooien Kan geen verbinding met de server maken. en kom ik niet verder.
Een oudere Tablet werkend met Android4.2 kan het wel. en ook de email op de PC werkt normaal.
Hoe kom ik verder kennelijk is er iets fout in de gegevens van KPN op internet.
icon

Beste antwoord door Rick S. 24 november 2017, 16:55

Hi @ldries46,



Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Wat naar dat het niet lukt om de mail in te stellen op het toestel. Natuurlijk help ik u graag verder en ga ik op onderzoek uit hoe we dit op kunnen lossen. Als ik het goed begrijp loopt u dus op onderstaande stappen vast, toch?



Wilt u mij in een privebericht uw mobiele telefoonnummer en het mailadres dat ingelezen moet worden sturen? En daarbij ook direct de opties die u kunt kiezen bij beveiligingstype?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hi @ldries46,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat naar dat het niet lukt om de mail in te stellen op het toestel. Natuurlijk help ik u graag verder en ga ik op onderzoek uit hoe we dit op kunnen lossen. Als ik het goed begrijp loopt u dus op onderstaande stappen vast, toch?


Wilt u mij in een privebericht uw mobiele telefoonnummer en het mailadres dat ingelezen moet worden sturen? En daarbij ook direct de opties die u kunt kiezen bij beveiligingstype?
Mobielnr : 0613645990

Het emailadres: drie0585@planet.nl en drie1086@planet.nl

Opties:
Geen
SSL/TLS
SSL/TLS(alle certificaten accept.)
STARTTLS
STARTTLS(alle ceetificaten accept.)
Reputatie 6
Badge +6
Hi @ldries46,

Bedankt voor uw reactie!
Ik heb advies bij een collega van Mobiel ingewonnen en hij adviseerde om het nogmaals te proberen volgens de instructies op de onze KPN e-mail: Overzicht mailserver instellingen pagina. Voor de beveiliging kunt u eventueel ook nog de andere opties proberen.
Laat u het mij weten als het gelukt is?
Helaas werkt dit ook niet. Bij het eerste adres kon ik op een gegeven moment kiezen of ik eerst de uitgaan de mail zou invoeren (ik weet niet hoe ik daar terecht ben gekomen) en toen had ik ineens verbinding maar bij het tweede adres lukt dat me niet. Een ander beveiliging niveau heeft geen resultaat, zelfs niet met Geen
Inmiddels na allerlei zaken geprobeerd te hebben is het uiteindelijk gelukt, hoe is me nog steeds niet duidelijk maar ik heb ook een keer geprobeerd via een pop server maar ook dat lukte niet. daarna kwam ik wel plotseling bij de uitgaande berichten terecht (waar ik daarvoor nooit kwam). Na aanpassing van de uitgaande server lukte het plotseling.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @ldries46,

Ik ben ontzettend blij om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is. Het is natuurlijk zonde dat de instructies in de Toestelhulp niet helemaal bleken te kloppen, maar het belangrijkste is dat het nu werkt. Ik ga intern met mijn collega's in gesprek om de Toestelhulp te laten controleren en aan te passen, zodat het straks weer helemaal klopt.

Als u nog andere vragen heeft, hoor ik dit graag!

Reageer