Visual VoiceMail app voor Android
Met de Visual VoiceMail (VVM) app maken we VoiceMail letterlijk visueel. Alle berichten zijn overzichtelijk in beeld gebracht. Belangrijke instellingen wijzigt u eenvoudig met een tik op het scherm. Ook is het mogelijk om berichten nog te bewaren in de app als die al ‘verlopen’ zijn in uw VoiceMailbox.
Maakt u gebruik van Business Voicemail? Deze begroeting blijft werken via de app!
Met de VVM app neemt u afscheid van de bekende VoiceMail SMS berichten. Na de installatie ontvangt u notificaties via de app. Wel krijgt u nog steeds een waarschuwing per SMS als uw mailbox bijna vol is of als reminder van een onbeluisterd bericht.
Download nu gratis de app in de PlayStore en maak ook uw VoiceMail visueel!
Android: zo stelt u de app in:
Toch even bellen? U kunt natuurlijk nog steeds telefonisch gebruik maken van VoiceMail via 1233 (of 0612001233). Dit kan zelfs als de app al op uw toestel staat.
Nieuwe versie in Google Play Store (vanaf 18-07-2019)
Hieronder een overzicht van de nieuwe functionaliteiten in de app:
- Scherm uitschakelen:
- Contact toevoegen:
- Automatisch afspelen:
- Altijd via de luidspreker afspelen:
- Berichtenteller nieuwe VVM berichten:
Let op: dit is geen standaard Android functionaliteit maar een functionaliteit van de betreffende telefoonfabrikant.
We kunnen daarom helaas geen garantie geven dat deze functionaliteit op elk merk Android telefoon werkt.
Visual VoiceMail voor iOS
Voor de iPhone is er een Visual Voicemail oplossing in het menu. Deze is te gebruiken vanaf de iPhone 5s en voorzien van versie 11. Visual Voicemail wordt binnen 2 dagen op het toestel gezet door VoiceMail van Apple te activeren:- Druk op de toets "bellen" 📞 en vervolgens op het voicemail symbool en volg de instructies (U moet bv nieuwe pincode aanmaken en uw eventuele persoonlijke welkomstboodschap inspreken).
Bij Visual Voicemail voor Apple toestellen kiest u uit een standaard - en een aangepaste begroeting.
Kiest u voor standaard dan wordt uw 06 nummer afgespeeld, kiest u voor aangepast dan wordt het persoonlijk opgenomen bericht afgespeeld.
⚠️Let op: Als u een aangepaste persoonlijke begroeting gebruikt en terugschakelt naar standaard, wordt de aangepaste begroeting gewist! Als u de aangepaste begroeting weer wilt aanzetten moet u deze opnieuw inspreken.
Maakt u regelmatig gebruik van verschillende begroetingen of Business Voicemail? Dan adviseren wij u om uw begroetingen te beheren door te bellen naar 1233 optie 1.
De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
- Apple iPhone 5s (Model A1457)
- Apple iPhone 6 (Model A1586)
- Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
- Apple iPhone 6s (Model A1688)
- Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
- Apple iPhone 7 (Model A1778)
- Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
- Apple iPhone 8 (Model A1905)
- Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
- Apple iPhone SE (Model A1723)
- Apple iPhone X
- Apple iPhone Xr
- Apple iPhone Xs
- Apple iPhone Xs Max
F.A.Q.
Wat heb ik nodig voor de app?
- Een Android telefoon met versie 4.4 of hoger en een SMS- en Dataverbinding, anders werkt de app niet.
- Vanaf een iPhone 5s voorzien van versie 11. Druk op de toets en vervolgens op het voicemail symbool en volg de instructies (U moet bv nieuwe pincode aanmaken en uw eventuele persoonlijke welkomstboodschap inspreken).
•
Ik moet een toegangscode instellen, waarom is dat?
Alleen nieuwe gebruikers die nog nooit eerder gebeld hebben met 1233 moeten eenmalig een code instellen. De toegangscode moet voldoen aan:
1. Lengte tussen 4 en 10 cijfers
2. Geen identieke cijfers (b.v. 1111)
3. Geen opeenvolgende cijfers (b.v. 1234)
•
Ik gebruik de app niet, waarom duurt het langer om een bericht uit te luisteren?
Dit komt omdat de 'Berichtinfo' standaard aan staat. Dit kunt u op 2 manieren oplossen:
o Oplossing 1: datum/tijd + telefoonnummer standaard uitzetten
Ga naar hoofdmenu (versneld: toets * ) ➜ toets 2 “instellingen” ➜ Toets 2
“afspeelinstellingen”
o Oplossing 2: skip het opnoemen van datum/Tijd + telefoonnummer door # in te
toetsen
Voor nieuwe klanten zal datum/tijd + telefoonnummer standaard uit staan. Dit zijn we, as we speak, aan het oplossen.
o Structureel berichtinfo aanzetten kan weer door: Ga naar hoofdmenu
(versneld: toets * ) ➜ toets 2 “instellingen” ➜ Toets 2 “afspeelinstellingen”.
o Eenmalig berichtinfo: toets 5 tijdens het uitluisteren van het voicemailbericht
•
Ik heb nu al een VoiceMail app van KPN, vervangt deze de oude?
Als u nu al gebruik maakt van een VoiceMail app van KPN dan zit u in een speciale groep die nog geen gebruik maakt van de vernieuwde VoiceMail Dienst. Deze groep kan nog geen gebruik maken van de nieuwe app. Wij verwachten dat u dit vanaf februari 2018 wel kunt doen. Hier komen wij nog persoonlijk bij u op terug.
•
Ik heb nu een DuoSim, kan ik de VVM app gebruiken?
De app is niet geschikt voor DuoSim, omdat de VoiceMail App gekoppeld is aan uw telefoonnummer en Simkaart. Als VVM wordt geactiveerd voor één van de DuoSIM toestellen, kan de geactiveerde SIM onleesbare SMS berichten ontvangen van 1233.
•
Is deze app ook beschikbaar voor klanten met mobiel binnen KPN EEN?
Nee, deze klanten maken gebruik van een ander voicemailplatform waarop deze app niet beschikbaar is.
•
Kan ik mijn begroetingen ook instellen/wijzigen?
Jazeker!
•
Kan ik met deze app nog gebruik blijven maken van Business VoiceMail?
Ja, dat kan. Voor de VVM app is de Business VoiceMail greeting een normale persoonlijke begroeting. Het enige verschil is dat de Business VoiceMail greeting niet overschreven/gewijzigd kan worden in de full versie van de app (begin 2018 beschikbaar).
Als u gebruikmaakt van Business VoiceMail op een
iPhoneen Visual VoiceMail activeert, wordt uw Business VoiceMail begroeting uitgezet. Hiervoor in de plaats komt de standaard begroeting. Het opnieuw aanzetten van de Business VoiceMail begroeting is niet mogelijk via het Visual VoiceMail menu op uw iPhone. Hiervoor belt u 1233 en kiest u voor optie 1.
•
De app werkt niet met mijn carkit/draadloze oordopjes/headphones, klopt dit?
Ja, dit klopt. Dat komt omdat de huidige app nog geen bluetooth ondersteunt. Met de volgende release (begin 2018) is dit wel beschikbaar.
•
Toestel wordt niet ondersteund
Android komt met bepaalde beperkingen, door het uitvoeren van een root-proces vallen die beperkingen weg. 'Root' voor Android is in principe wat 'Jailbreaken' voor de iPhone is. Vanuit KPN zien we rooted telefoons als een beveiligingsrisico. De root detectie kijkt naar een aantal parameters die duiden op een geroot toestel. Het kan zijn dat bepaalde apps die root toegang nodig hebben de root blokkade al veroorzaken zonder dat root actief is. We adviseren dergelijke apps te verwijderen.