Beantwoord

KPNwificall werkt niet

  • 12 November 2018
  • 13 reacties
  • 1117 keer bekeken

KPNWifi call werkt niet. Alles zoals beschreven staat gedaan maar het werkt niet.
Vreemde is dat het bij mijn collega's wel werkt en allemaal dezelfde telefoon (iphone7) met exact dezelfde instellingen.
Alles gedaan om dit te kunnen activeren. IO12.1 geinstalleerd. Nieuwe KPN netwerkinstellingen ontvangen en "bellen via wifi" aangezet maar krijg geen KPNwificall als icoon te zien en de feature werkt dus ook niet.
Wie heeft er een idee?
icon

Beste antwoord door Mohammad 30 November 2018, 13:25

Bekijk origineel

13 reacties

Allen maken overigens gebruik van hetzelfde wifi netwerk en KPN abonnement (zakelijk)
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @Ger48 , welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Zou u willen checken of uw Wifi aanstaat en Bellen via Wifi aanstaat?

Instellingen > Wifi > AAN
Instellingen > Mobiele netwerk > Bellen via Wifi > AAN
Goededag,

Ja deze staan aan. Zoals aangegeven alle instellingen en settings zijn gelijk met andere telefoons. Zelfde netwerk en Wifi.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen,

Dat is inderdaad gek dan. Hebt u voor mij in een privébericht uw 06-nummer, bedrijfsnaam, postcode en huisnummer? Dan ga ik op onderzoek uit.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de gegevens @Ger48,

Met de opgegeven gegevens kan ik geen KPN abonnement vinden. Ik heb gezocht op zowel 06-nummer, als bedrijfsnaam en adres. Zou u willen nakijken of 06-nummer wel klopt.
Dat is vreemd. Het nummer klopt....
Reputatie 5
Badge +5
Hebt u wellicht ook een klantnummer of factuurkenmerk voor me? Kan het zijn dat jullie klant zijn via een business partner of grootzakelijk klant zijn?
Zelfde probleem als Ger48.

Zakelijk abonnement; iPhone 8 met IOS 12.1; 4G voor gesprekken ingeschakeld; Bellen over WiFi ingeschakeld; WiFi verbinding is werkend aanwezig; providerinstelkingen zijn KPN 34.1

Heb ook netwerkinstellingen al hersteld (naast multiple reboots van de iPhone) maar KPNwificall verschijnt niet en bellen vanuit vliegtuigstand (met WiFi aan) is niet mogelijk.

Oplossing???
Reputatie 5
Badge +5
Goedemdemiddag @owdejong-zakelijk, welkom op het Zakelijk KPN Forum.
ik heb helaas niks meer gehoord van @Ger48.

Hebt u voor mij in een privébericht uw 06-nummer, bedrijfsnaam, postcode en huisnummer? Dan ga ik op onderzoek uit.
Probleem bij mij is opgelost. Heb de helpdesk gebeld en bleek dat "Voice over LTE" niet geactiveerd was. Misschien even laten checken (1200 bellen).
Reputatie 5
Badge +5
Beste @owdejong-zakelijk,

Ik zie inderdaad dat ook bij u VoLTE uitstaat. Om dit aan te zetten dien ik de dienst MSISDN te verwijderen. Dit is een hele oude dienst die verschillende 06-nummers toekent op de achtergrond. In uw geval gaat het om onderstaande:

MSISDN_FAX | 06-xxxxxxxx | Verwijderen
MSISDN_DATA | 06-xxxxxxxx | Verwijderen

Zodra deze verwijderd zijn zal ik VoLTE voor u aanzetten en kunt u gebruik maken van bellen via 4G en via WiFi.
Reputatie 5
Badge +5
@owdejong-zakelijk,

Het is gelukt, VoLTE staat nu AAN. U zou nu zowel 4G als WiFi moeten kunnen bellen. Ik hoor graag of het werkt. ☺️
Beste Mohammad,

Dank je wel, het werkt nu inderdaad😊

Reageer