Vraag

Nummerbehoud / contractovername bij faillisement

  • 28 januari 2020
  • 1 reactie
  • 212 keer bekeken

Het bedrijf waar ik al 23 jaar voor werk gaat helaas failliet.

Nu probeer ik het nummer dat ik dus ook al zolang heb over te nemen. Dat kan alleen als ik het resterende abonnements bedrag als boete betaal. De boete geldt niet als ik overstap naar een andere service provider. Maar dan kan het pas overgenomen worden na einde contract, en pas aangevraagd max 120 dagen voor einde contract. Het contract loopt nog 10 maanden, 

Dat betekend dat ik nog 10 maanden moet wachten tot ik mijn “eigen” nummer weer kan gebruiken maar ik kan dat pas over 7 maanden regelen. Dan is het faillisement al lang afgerond en het nummer niet meer van de zaak.

Dus ik moet 324 Euro betalen voor mijn eigen nummer en dan óók nog een abonnement erbij afsluiten,

Is er nou geen enkele mogelijkheid om het nummer over te nemen bij een faillisement ?
 

Mike


1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @mvrossum ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wat balen dat het bedrijf failliet is. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten :pensive:

En ik kan mij heel goed voorstellen dat u het nummer wilt behouden en over wilt nemen. Wanneer er sprake is van een faillissement wordt de curator eigenlijk de beheerder van de nummers. Heeft u hier ook met de curator over gesproken? 
En begrijp ik goed dat u het nummer wilt laten porteren als u het nummer over kan nemen? Of staat u er ook voor open om het nummer bij KPN te behouden als we het over kunnen zetten op uw gegevens? 

Ik ontvang graag een privébericht met daarin het klantnummer van de aansluiting, het nummer waar het nu om gaat, de bedrijfsnaam en tot slot de postcode + huisnummer van het adres waar het op geregistreerd staat. 

Reageer