Vraag

Omzetten abo en toevoegen nummer mogelijk ?

  • 8 september 2016
  • 13 reacties
  • 471 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Wij hebben een (zakelijk) abo voor mobiele telefonie waarop 4 telefoonnummers staan. De MB's hiervan kan ik via Mijn Kpn onderling uitwisselen.
Op 17 oktober loopt het abo van onze zoon ( bij een andere provider ) af, en wij willen zijn telefoonnummer dan toegevoegd hebben aan ons abo. Hierover enkele vragen :
1. Is het mogelijk om zijn nummer ( dus MET NUMMERBEHOUD ) toe te voegen aan ons abo en zo ja,
wordt de opzegging bij de andere provider door KPN geregeld of moet onze zoon dat zelf regelen ?
2.Ik zie dat er op het moment bij dezelfde belminuten/sms en ( zelfs hoger ) internetverbruik lagere tarieven gelden dan momenteel op ons abo. Is het mogelijk de abo's om te zetten ? En zo ja, blijven de MB's onderling uitwisselbaar ( en kan dit bij belminuten en sms eigenlijk ook ? )
3. Of kan KPN met een ander ( goedkoper ) alternatief voor ons komen voor 5 nummers ?

13 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hi Hanneke,

Leuk dat je ons weer op het forum komt opzoeken. Uw zoon is natuurlijk van harte welkom! :)
Mobiel is niet mijn specialiteit, maar gelukkig werk ik hier niet alleen.
Ik ga de experts benaderen. Volgende week kom ik hier op terug.
Reputatie 1
Badge
Ik heb helaas vorige week geen verdere reactie ontvangen.
Reputatie 1
Badge
17 Oktober komt dichterbij en nog steeds geen reactie.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Hanneke, sorry voor de late reactie!

Houd rekening met een maand opzegtermijn bij je oude provider.

1. Uiteraard kan je zoon met nummerbehoud naar KPN! Bij het overstappen met nummerbehoud wordt het abonnement bij de andere provider automatisch opgezegd.
2. Drie van je abonnementen kunnen verlengt worden en gebruik maken van nieuwe tarieven.
3. De 5 abonnementen staan los van elkaar. Je kan voor elk nummer een ander abonnement nemen die beter past bij het gebruik. :)

Ik heb je hierover even telefonisch gesproken. Wanneer je weet welke abonnementen je wilt nemen of advies zoekt, zie ik graag je bericht!
Reputatie 1
Badge
Beste Tim,
Bedankt voor je telefoontje en uitleg.
Om alles helder te hebben toch nog wat vragen :
1. Zoals ik van jou begrijp kan onze zoon met nummerbehoud naar KPN. Bij het overstappen met nummerbehoud wordt het abonnement bij de andere provider automatisch opgezegd.
Zijn abo daar loopt tot 17 oktober en er is sprake van een opzegtermijn van 1 maand. Dit houdt in dat zijn abo daar op zijn vroegst op 17 november overgezet kan worden naar KPN ? En die opzegging hoeft hij niet zelf te doen maar wordt door jullie geregeld ?
2. Jij zegt dat "drie van de abonnementen verlengd kunnen worden en gebruik maken van nieuwe tarieven" en dat de "5 abonnementen los staan van elkaar en dat je voor elk nummer een ander abonnement kunt nemen dat beter past bij het gebruik."

Nu heb ik even op jullie website gekeken voor SimOnly abonnementen voor 2 jaar, Ik overweeg om voor één ( of misschien 2 ) nummers te kiezen voor het SimOnly abonnement van 1 GB met onbeperkt bel/sms minuten voor € 25,- en voor 4 ( of 3 ) nummers het SimOnly abonnement van 1 GB met 200 bel/sms minuten voor € 20,-
-Is dit mogelijk ?
-Kunnen we net als voorheen gratis onderling blijven bellen ?
-Voorheen stonden bij onze abo's kortingen vermeld ( o.a. Mobiel Korting ). Hebben we straks ook recht op korting ?
-Kunnen we net als voorheen MB's onderling delen/overzetten ?
-Krijgen we ook 5 nieuwe sim-kaarten ?
Ik hoor graag z.s.m. van je.
Reputatie 1
Badge
Nog een aanvulling ( volgens mij niet mogelijk om een geplaatst bericht te bewerken ?? ) ; ik zie op de site bij SimOnly abo's aansluitkosten van 25,-. Betaal ik die ook in bovengenoemde zaak ?
Reputatie 7
Badge +11
Hi Hanneke, je kunt je bericht binnen 4 uur na het posten nog bewerken. Je bent net te laat ;)

Voor het verlengen hoef je geen aansluitkosten te betalen. Bij een nieuwe aansluiting, zoals die van je zoon, worden wel aansluitkosten in rekening gebracht. Soms lopen er acties en zijn de kosten gratis. Of hier nu een actie voor loopt, weet ik niet. Mobiele verkoop is niet direct onze specialisatie op het forum.

1. De aansluiting kan vanaf 17 oktober overgezet worden. Vanaf die datum ben je contractvrij. Rekening houdende met een maand opzegtermijn, kan het nieuwe abonnement precies over een maand na de bestelling ingaan. Als je bijvoorbeeld morgen een bestelling doet, gaat de aansluiting bij KPN op 29 oktober in. (voor consumenten geldt een maand opzegtermijn, zakelijke abonnementen soms 3 maanden)

2. SimOnly abonnementen
- Uiteraard kun je over op een SimOnly abonnement!
- Onderling bellen is beschikbaar voor deze abonnementen.
- Bij een verlengaanbod komt meestal een leuk voordeel, zoals een korting. Een collega van verkoop kan voor je kijken welke acties er gelden.
- De simkaarten van de te verlengen abonnementen blijven in gebruik. Met uitzondering van je zoon, die nog geen simkaart van KPN heeft.
Reputatie 1
Badge
Tim, ik denk er nu pas aan dat het huidige abo een contractduur van ( volgens mij ) twee jaar had. Voor onze zoon zouden we een abo van 1 jaar willen afsluiten, Is dat toch mogelijk in combinatie met het nu lopende abo ?
Reputatie 7
Badge +11
Dag Hanneke, hoe bedoel je precies "in combinatie met het lopende abo"?
Het maakt in feite niet uit wat voor type/soort abonnement voor je zoon neemt, dit kan gewoon een 1 jarig abonnement worden!
Reputatie 1
Badge
Tim, ik begin nu pas te snappen hoe ik het moet zien : we hebben niet één abo voor meerdere telefoons, maar voor elke telefoon een apart abonnement, waarvan de kosten samengevoegd worden op één factuur. Heeft even geduurd maar ik zag door de bomen het bos even niet meer...

Nu wil ik nog wat opgehelderd hebben :
1. Op de app "Mijn KPN" zie ik dat het abo van 3 nummers verloopt op 2 november a.s. en dat ik die kan verlengen naar bijv. zorgeloos standaard ( onbep.min/sms+5 GB ) voor 30,- per maand.
Als ik echter op jullie site kijk, zie ik dat er ook een abo onbep.min/sms + 1 GB bestaat voor 25,- per maand. Waarom geeft de app niet aan dat ik deze ook kan kiezen ? Of is dit een abo voor alleen nieuwe klanten ?
2. Alle nummers die op de factuur staan krijgen korting ( varierend van 5 tot 10 euro ) echter is er één nummer bij dat die korting niet krijgt. Heeft dat een reden ?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Hanneke,

Dat zie je inderdaad goed! Het zijn losse abonnementen die allemaal een andere bundel of looptijd kunnen hebben. De abonnementen zijn daarnaast samengevoegd op één factuur voor het delen van data.

1. Durf ik eerlijk niet te zeggen, wel kan ik het gaan navragen voor je. Mogelijk laat de app maar een beperkt aantal abonnementen zien en worden die voor u relevant kunnen zijn weergegeven. Het aanbod voor nieuwe klanten en verlengende klanten is hetzelfde.
2. Dat klopt inderdaad. Alle toegevoegde abonnementen krijgen de korting, het "basis" abonnement niet. Dus bij KPN Compleet met 3 abonnementen, ontvang je korting op 2 abonnementen etc.

Ben je er een beetje uit? 🙂
Reputatie 1
Badge
Hoi Tim,
Ik denk dat ik het nu helemaal snap en weet inmiddels wat ik wil.
Kan ik dit in een prive-bericht aan jou doorgeven of moet ik hiervoor ergens anders zijn ?
Mocht dit laatste het geval zijn, is er dan een e-mail adres waar ik e.e.a. kan doorgeven ? Ik regel het nl. liever via mail dan telefonisch, omdat zaken dan zwart op wit staan en er achteraf geen discussies over e.e.a. kunnen ontstaan.
Reputatie 7
Badge +11
Dag Hanneke,

Daar wil ik je graag bij helpen. Wil je mij een privébericht sturen met je wens en huidige abonnementsgegevens? Daarnaast hebben we het simkaart nummer nodig.
Vervolgens ga ik voor je op zoek naar een medewerker die de abonnementen kan aanvragen en per mail bevestigen. 🙂

Reageer