Beantwoord

Onbeperkt XL abonnement (gekocht voor 1 december 2016)

  • 15 May 2017
  • 8 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik ben als sinds jaar en dag in het bezit van een Onbeperkt XL abonnement, maar mij is nog steeds niet duidelijk wat het voor mij de nieuwe EU roaming regeling gaat betekenen.
Als ik op het forum kijk wordt er wel iets gemeld over Onbeperkt XL abonnement (gekocht na 1 december 2016), maar niets over abonnementen van voor die tijd.
icon

Beste antwoord door SjorsK 15 May 2017, 21:08

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi Michel,

Ik heb goed nieuws voor je:
De EU roaming wijzigingen zullen gelden voor alle abonnementen. Inclusief abonnementen uit het verleden.
Beste Sjors,
Dank voor je reactie. Ik ben wel enigszins verrast. Vorige week had ik contact met KPN (via chat) en toen wist men mij te vertellen dat er nog geen oplossing was voor de oude abonnementen. Erger nog men gaf aan mij aan dat ik beter kon overschakelen naar een privé abonnement omdat dit waarschijnlijk goedkoper zou zijn. Toen ging bij mij het licht uit.
Mijn collega gebruik een privé abonnement en bij hem gelden nu al de nieuwe roaming tarieven, terwijl ondergetekende nog steeds de volle mep betaalt. Hoe kan dit?
De informatievoorziening vanuit KPN is erg beperkt en niet eenduidig.
Groet
Michel
Reputatie 7
Badge +6
Waarschijnlijk zal wat de medewerker heeft aangeraden tot 15 juni een oplossing zijn, na 15 juni vervalt het argument echter. De medewerker had zichzelf beter mogen informeren met betrekking tot de wijzigingen in telecom-land.

Hier is trouwens een link naar de nieuwe EU regulering mbt de roaming tarieven:
http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/telecoms-internet/mobile-roaming-costs/index_nl.htm

Hier heeft KPN het ook bevestigd, ik citeer:
Vanaf 1 juni 2017 kunnen klanten met een zakelijk mobiel abonnement van KPN ook bellen en internetten binnen de EU!


Bron:
https://zakelijkforum.kpn.com/mobiele-abonnementen-toestellen-11/breaking-bellen-internetten-de-eu-zonder-extra-kosten-9227
Beste Sjors,
Wederom dank voor je snelle reactie.
Ik denk dat we dezelfde mening zijn toegedaan v.w.b. je KPN-collega.
Uiteraard ga ik er van uit dat het goed gaat, maar de communicatie is warrig. Weggestuurd worden met de mededeling "voor uw Onbeperkt XL abonnement hebben we nog geen oplossing" draagt niet bij aan de duidelijkheid.
Groet
Michel
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Michel, om wat verwarring te voorkomen: Ik ben niet in dienst van KPN maar simpelweg een behulpzame en goed geïnformeerde klant 😉
Hoi Sjors,
Excuus, wel grappig dat ik van jou betere info krijg dan van KPN zelf?!
Nogmaals mijn dank.
Groetjes
Michel
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Michel,

Ik ga er van uit dat het een nieuwe medewerker was, maar het zou inderdaad beter zijn geweest als de desbetreffende medewerker intern een navraag gedaan had. Daarnaast ben ik ook niet de meest standaard klant 😉

Gelukkig is uiteindelijk het correcte antwoord boven water gekomen 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Gelukkig is uiteindelijk het correcte antwoord boven water gekomen :)
Waarvoor bedankt Sjors, goed nieuws inderdaad! Topic gemarkeerd als beantwoord 😃

Reageer