Vraag

Onverwacht hoge kosten

  • 18 April 2018
  • 11 reacties
  • 1155 keer bekeken

Hallo, ik blijf altijd ruim binnen mijn databundel maar ontving vandaag plotseling een factuur € 566!
Ik heb geen enkele waarschuwing van KPN ontvangen dus ik ben van mening dat dit echt niet zomaar kan (wellicht is er een fout gemaakt?)
Hoe dan ook, hier ben ik niet blij mee en ik verwacht van KPN een passende oplossing. Klantnummer: ************* alvast dank voor uw reactie.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Roel,

Welkom terug in Nederland!
Naar aanleiding van uw laatste bericht heb ik een klachtendossier voor u aangemaakt. Het referentienummer van dit dossier is 1-87253604307. Dit dossier ligt nu bij onze klachtenafhandeling voor de verdere afhandeling. Zodra er een klachtenbehandelaar toegewezen is wordt u gebeld en bespreekt mijn collega wat we voor u kunnen doen. U wordt binnen gemiddeld 10 werkdagen gebeld.

Laat u het mij weten als u gebeld bent?
Hallo, Inmiddels bij ik terug uit het buitenland en ontvang graag een update van deze case. U kunt mij bereiken op mij mobielnummer of per mail. Alvast dank!
Dag Rick, laatste bericht niet ontvangen. Ik nog in het buitenland en beperkt bereikbaar. Graag procedure in gang zetten wat dit kan echt niet kloppen!!
Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Roelof Janssen,

Heeft u bovenstaand bericht goed binnen gekregen?
Reputatie 7
Badge +6
Dan ga ik een klachtendossier voor u opstellen en doorzetten naar de klachtenbehandelaars.
Kan ik hierbij het mobiele nummer van dit abonnement en het mailadres wat hierbij geregistreerd staat gebruiken?

Natuurlijk is het niet zo dat wij u op hoge kosten willen jagen, maar het verbruik wordt één op één overgenomen. Het is naar dat u geen waarschuwing heeft ontvangen en ik ben met u eens dat daar een oplossing voor moet komen. Echter is dat puur een hulpmiddel om verbruik te monitoren en zorgt dat er per definitie niet voor dat het verbruik lager is. Mocht dit verbruik verkeerd berekend blijken te zijn, dan lossen we dat natuurlijk op. Hiervoor hebben we dan wel een onderbouwing nodig.
Graag de klacht officieel indienen. Daarnaast zal ik ook via mijn zakelijke contacten bij KPN deze gang van zaken aan de orde stellen. Dit kan echt niet de bedoeling zijn...
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag,

Ik kan een klachtendossier voor u aanmaken om dit door een klachtenbehandelaar uit te laten zoeken.
Echter wil ik u geen valse hoop geven en verwacht ik dat u via deze route hetzelfde antwoord krijgt.
Mocht er iets niet goed zijn gegaan in het bijhouden van het verbruik en deze data dus niet daadwerkelijk verbruikt zijn dan moet dit natuurlijk onderbouwd en aangetoond worden.

Heeft u op het toestel een functie of wellicht een app die het verbruik meet?
Met dit antwoord kan ik echt niet akkoord gaan.
Graag ontvang van u de gegevens om deze klacht op een hoger niveau te escaleren.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen Roelof,

Ik ben voor de zekerheid in gesprek gegaan met een specialist van de mobiele afdeling.
Voor het verbruik via de Groep SIM staat er niet standaard een waarschuwing ingesteld wanneer uw bundel volledig verbruikt is. Het is mogelijk om dat op het toestel in te stellen, maar dat is dus niet standaard.

Daarnaast klinkt het misschien hard, maar als klant blijft u zelf verantwoordelijk voor het verbruik op uw abonnement. De oorzaak hiervan is dat deze data verbruikt is en u daarmee dus fors buiten uw bundel bent gegaan. Ik heb hier geen oplossing voor en kan deze kosten niet kwijtschelden.
Hallo, deze gebruik ik op een 2e telefoon die ik enkel voor internet gebruik. Ook op dit toestel heb ik geen enkele melding gekregen. Erg vreemd allemaal...
graag hoor ik uw oplossing....(en oorzaak van deze situatie)
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Roelof Janssen,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik kan mij goed voorstellen dat u erg geschrokken bent. Natuurlijk zit u niet op zo'n hoge factuur te wachten.
En normaliter ontvangt u inderdaad een signaal wanneer u buiten uw bundel komt. Ik zoek daarom graag uit wat ik voor u kan betekenen.

Ik heb uw klantnummer ivm privacy voor de zekerheid uit uw bericht gehaald en achter de schermen opgeslagen. Ik zie dat u een Zakelijk Mobiel Onbeperkt abonnement (Sim Only) heeft met daarbij een Groep SIM waarmee u de data bijvoorbeeld ook op een tablet kunt gebruiken. Als ik naar het verbruik ga kijken valt mij op dat er maar liefst 28 GB via de Groep SIM verbruikt is. Mag ik vragen waar u de Groep SIM precies voor gebruikt?

Reageer