Vraag

op factuur betalen google play zakelijk

  • 13 April 2022
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Badge

Waarom is het niet mogelijk om als zakelijke klant op factuur te betalen in google play? Ik ben sinds vandaag overgestapt van T Mobile waar dit wel altijd mogelijk is. Ik gebruik een boekhoud app waar ik elke maand een x bedrag voor betaal, nu kan ik deze app niet blijven gebruiken wat zeer kwalijk is want al mijn zakelijke facturen en al mijn gegevens worden bijgehouden via deze app. Het is heel erg vreemd dat kpn deze service alleen aanbied voor particulieren abonnees. Is of komt hier een oplossing voor? Anders zie ik mij genoodzaakt het contract te ontbinden. ( zit nog ruim binnen de 14 dagen bedenktijd)  ik zou dit echter erg vervelend vinden en hoop op een andere oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

Wesley Toetenel 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Toetii 

Welkom op het Zakelijk KPN Forum en natuurlijk bij KPN!
Ik help je graag verder. Als ik het goed begrijp wil je dat aankopen die je via Google Play doet op de KPN factuur meegenomen worden, toch? Daarnaast ben ik benieuwd wat voor pakket je precies hebt? 

Als je het klantnummer van jouw abonnement in je forumprofiel invult kan ik mee kijken en ga ik op onderzoek uit. 
 

Badge

Goedenavond Rick,

Ik heb zojuist de gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

En het gaat inderdaad om de aankopen via de playstore.

Zoals de eerder genoemde boekhoudprogramma, maar ook een aantal abonnementen Disney+ HBO onder andere en in game aankopen welke altijd bij mijn maandelijkse factuur werd gerekend. 

Deze optie staat nu ook gewoon in de Google play store, maar wanneer ik dit dan wil activeren komt er een melding in beeld dat dit enkel voor niet zakelijke abonnementen beschikbaar is.

Ik hoop dat je zo genoeg info heb.

Met vriendelijke groet,

Wesley Toetenel 

Reputatie 7
Badge +6

Hey Wesley, 

Bedankt voor de gegevens! 
Ik heb het abonnement erbij gepakt en gekeken wat ik voor je kan betekenen. Er staat op dit moment bij ons een blokkering actief voor ‘Online Aankopen’. Dit kan ik eventueel aanpassen en vervolgens zou je in jouw Playstore account via ‘Betaalmethoden’ de betaalmethode ‘Facturering voor KPN toevoegen’. Daarna zou het voor zover ik weet moeten werken. Zal ik de blokkering voor ‘Online Aankopen’ verwijderen? 

Badge

Hoi Rick dat zou ik erg fijn vinden, top dat er toch een oplossing is, bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Wesley Toetenel 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Wesley, 

Geen probleem hoor! 
Ik heb de blokkering zojuist bij ons verwijderd. Wil je testen of je nu de betaalmethode in het Playstore account kan toevoegen?

Badge

Zojuist getest, en het werkt. 

Helemaal super, bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Wesley Toetenel 

Reputatie 7
Badge +6

Goed om te horen dat het werkt! 

En natuurlijk graag gedaan hoor. Je bent hier altijd welkom. 

 

Fijn weekend! 

Reageer