Vraag

Opvragen historisch telefoongesprek

  • 20 november 2017
  • 3 reacties
  • 5475 keer bekeken

Hallo,

Ik heb kortgeleden met mijn zakelijk toestel telefonisch contact gehad met een persoon omtrent mijn werk als politiemedewerker. Echter ben ik door deze persoon in dit telefoongesprek ernstig beledigd. Belediging van ambtenaar in functie is niet alleen strafbaar, maar ook erg vervelend voor mij als persoon.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat ik dit telefoongesprek via KPN nog kan opvragen zodat het gesprek als bewijsvoering kan dienen in de zaak tegen hem.

Ik hoor graag het antwoord!

Mvg,

T.J. de Jong

3 reacties

Reputatie 7
Hallo,

Ik heb kortgeleden met mijn zakelijk toestel telefonisch contact gehad met een persoon omtrent mijn werk als politiemedewerker. Echter ben ik door deze persoon in dit telefoongesprek ernstig beledigd. Belediging van ambtenaar in functie is niet alleen strafbaar, maar ook erg vervelend voor mij als persoon.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat ik dit telefoongesprek via KPN nog kan opvragen zodat het gesprek als bewijsvoering kan dienen in de zaak tegen hem.

Ik hoor graag het antwoord!

Mvg,

T.J. de Jong

Goedemorgen @T.J. de Jong mw Politie GRN!

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Vervelend en naar om te lezen dat je als ambtenaar in functie, het gevoel hebt onheus te zijn bejegend - je betiteld dat zelfs als zijnde een belediging - door je oponent in een telefonisch onderhoud!

Nu begrijp ik niet helemaal goed waarom je denkt dat KPN überhaupt telefoongesprekken opneemt, die eventueel later als 'bewijs' in een (recht)zaak zouden kunnen worden gebruikt.

Als KPN überhaupt zou "tappen" lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat dit zonder de toestemming/op bevel van een Officier van Justitie zou kunnen/mogen gebeuren.

Tevens mag ik toch wel gevoeglijk aannemen, dat de Eenheid Politie Noord-Nederland (GRN) waar je zelf deel vanuit maakt, bij KPN als klant een Accountmanager Zakelijk heeft, want je benoemt zelf dat het gesprek is gevoerd met 'mijn zakelijke' telefoon.

Ik ben dan ook persoonlijk van mening dat het beter is om vanuit jouw organisatie zelf contact met KPN te laten opnemen, lees op het juiste overlegniveau. Daarom beoordeel ik je melding hier op het openbaar Zakelijk KPN Forum dan ook als geen goede keuze en manier om je probleem met die persoon op te lossen!

Ik ga er gevoeglijk vanuit, dat een van de leden van het @Forum Team je via Persoonlijke Berichten verder kunnen en zullen helpen je met de juiste interne afdeling binnen KPN in contact te brengen!

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @T.J. de Jong mw Politie GRN,

Belediging van een ambtenaar is natuurlijk nooit aanvaardbaar, echter nemen wij bij KPN geen persoonlijke gesprekken op. Dat zou de privacy schenden van onze abonnees. Als ik u op enig ander wijze kan helpen hoor ik het uiteraard graag.
Reputatie 7
Badge +6
Vervelend om te horen dat je beledigd bent, normaliter hoort dit niet en zeker niet met een ambtenaar in functie.

Technisch gezien zou er hoogstens de gespreksgeschiedenis opgevraagd kunnen worden (Wie belt wie). Wettelijk gezien is KPN verplicht om de mogelijkheid tot aftappen in te richten (Dit gaat via het CIOT), echter staat deze functionaliteit standaard uit.

Hier is een pagina met meer informatie.

Ik hoop dat deze informatie helpt met het onderzoek.

Reageer