Beantwoord

Portering mobiel nummer naar KPN

  • 12 August 2019
  • 3 reacties
  • 513 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Vandaag is de portering van mijn nummer naar KPN gepland. Om 11.00 is inderdaad het signaal bij mijn oude provider verdwenen. Volgens instructie heb ik vervolgens de nieuwe KPN simkaart geplaatst. Er is verbinding met het KPN netwerk, maar alleen voor bellen, mobiel internet werkt niet. Helaas blijkt ook mijn oude nummer nog niet aan de nieuwe simkaart te zijn gekoppeld. Bij het bellen naar mijn nummer hoor ik een bericht dat dit nummer niet in gebruik is.
Is dit normaal, en zo ja, hoe lang gaat deze situatie duren? Zo nee, wat moet ik nu doen om dit probleem opgelost te krijgen?
Met vriendelijke groet,

Peter
icon

Beste antwoord door Rick S. 12 August 2019, 13:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @PCE ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Goed dat u dit verhaal hier geplaatst heeft en heel erg fijn dat u direct uw klantnummer in uw forumprofiel heeft ingevuld. Ik kan mij goed voorstellen dat u zich afvraagt of het helemaal goed gaat.

Op de dag van porteren kan het inderdaad kloppen dat u tijdelijk niet bereikbaar bent. Officieel moet de portering voor 16.00 uur vanmiddag afgerond worden. Als ik echter in uw account kijk lijkt het erop als de portering inmiddels wel afgerond is.

Wilt u daarom uw toestel (met de nieuwe simkaart) helemaal uitschakelen en vervolgens weer inschakelen?
Hi Rick,
Geloof het of niet, maar een minuut of wat nadat ik het bericht op het forum had geplaatst, begon er plotseling leven in mijn telefoon te komen, en kwamen alle berichten van de afgelopen uren binnendruppelen.
Ik ben inmiddels ook weer bereikbaar. Het heeft dus in totaal 2 uur geduurd, waarin geen verbinding mogelijk was. Nu moet ik alleen de voicemail nog even inspreken en inschakelen, en dan is alles weer oké!

Hartelijk dank voor je snelle reactie in elk geval!

Groeten,

Peter
Reputatie 7
Badge +6
Hi Peter,

Dat is wel heel toevallig!
Maar super goed om te horen dat u weer helemaal bereikbaar bent 😎

Dit keer was u dus misschien iets te snel met het plaatsen van u vraag, maar blijf dat vooral doen. Bij twijfel, schroom niet om ons te benaderen. Wij zitten voor u klaar!

Fijne dag verder!

Reageer