Beantwoord

Relaying

  • 27 December 2015
  • 3 reacties
  • 335 keer bekeken

Badge
Hallo,

Wij hebben binnen het bedrijf een iPad met KPN 3G verbinding. Alles werkt altijd perfect maar 'de baas' gaat op vakantie naar het buitenland en dan gaat de iPad mee. Hij wil ten alle tijde kunnen mailen. Via WiFi en 3G.  

Mail ontavngen in het buitenland via roaming is geen probleem. Bij het versturen krijgt hij steeds de melding dat Relaying niet is toegestaan. Wat doe ik fout? Alles staat goed ingesteld (volgens de meest recente gegevens) volgens de KPN site. 

Het gaat in deze om een ...@planet.nl mailadres. 
icon

Beste antwoord door Tim 28 December 2015, 09:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Simon,

Ik probeer graag te helpen om dit probleem op te lossen. Aangezien er een melding over Relaying wordt gegeven, zit er mogelijk toch iets fout in de instellingen. Vermoedelijk staan de authenticatie niet goed. Het zou ook kunnen dat er meerdere SMTP servers toegevoegd staan en nog altijd de "oude" server wordt gebruikt.

Zie afbeeldingen hieronder voor een voorbeeld van het betreffende scherm:

ipadsmtp1

  • Kies Instellingen.
  • Kies Mail, Contacten, Agenda

ipadsmtp2

Zorg ervoor dat de juiste SMTP server ingeschakeld staat.

Als hier geen andere SMTP servers tussen staan. Dan is mijn advies om de instellingen van de huidige SMTP server te controleren. Zorg ervoor dat SSL ingeschakeld staat. Veel succes, ik hoor graag of het is gelukt!

  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Mail, Contacten, Agenda.
  • Kies je e-mailaccount.

  • Onder SERVER UITGAANDE POST:
  • Bij Hostnaam, voer smtp.kpnmail.nl in.
  • Scroll naar beneden.
  • Bij Gebruikersnaam, voer je ‘hoofd’-emailadres (Dit is de gebruikersnaam van je e-mail account, gevolgd door het laatste deel van je email-adres, dus bijvoorbeeld ‘MijnAccountNaam@kpnmail.nl’) in.
  • Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord in.
  • Kies Bewaar.
  • De informatie wordt geverifieerd.
  • Als er een melding verschijnt dat de gegevens niet kloppen, controleer de gegevens en kies Bewaar.

  • Bij SERVER UITGAANDE POST, kies SMTP.
  • Bij HOOFDSERVER, kies smtp.kpnmail.nl.
  • Activeer Gebruik SSL.
  • Bij Serverpoort, voer 587 in.
  • Kies Gereed.

  • Kies Geavanceerd.
  • Onder Server uitgaande post, kies SMTP.
  • Activeer Gebruik SSL.
  • Bij Serverpoort, voer 995 in.
  • Kies je e-mailaccount.
  • Kies Gereed.
  • Het e-mailaccount is ingesteld en gereed voor gebruik.
Reputatie 7
Badge +11
 

SimonStegeman schreef op 4 jan '16 om 21:58u

Dag @Tim,

Ik heb alles stappen gevold. Enige verschil is dat ik nu bij SMTP een username en password heb staan. Even afwachten! Morgen gaat 'de baas' weg. 

 

Hallo http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Mobiele-abonnementen-en/Relaying/m-p/5960#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Voor de SMTP server is authenticatie vereist dus het klopt dat u een username en password nodig heeft. Als het in Nederland werkt dan moet het ook werken in het buitenland! Ik hoop dat het lukt en hoor het graag van u, dan kan het topic als beantwoord gemarkeerd worden. :D
Badge
Dag 
  • ,

    Ik heb alles stappen gevold. Enige verschil is dat ik nu bij SMTP een username en password heb staan. Even afwachten! Morgen gaat 'de baas' weg. 
  • Reageer