Schade, verlies of diefstal van uw mobiel. Wat nu?!


Reputatie 2
Badge +2
  • Oud KPN Medewerker
  • 78 reacties


Bereikbaar zijn, zowel telefonisch als online, is erg belangrijk in het bedrijfsleven. Met name de smartphone is vaak onmisbaar. U bent het liefst overal waar u gaat of staat bereikbaar voor klanten, collega’s, leveranciers en zakenpartners. De paniek is dan ook groot als uw telefoon of smartphone schade oploopt, gestolen wordt of kwijt raakt. Wat nu?

Graag helpen we u om de impact voor u en uw onderneming zo beperkt mogelijk te houden. Met de volgende tips & tricks bent u zo snel mogelijk weer bereikbaar.

Verlies of diefstal


Het is al naar genoeg wanneer uw toestel gestolen is of zoek raakt. Niet alleen om het toestel zelf. U bent ook uw contacten, foto’s en documenten kwijt. Daarom is het belangrijk om regelmatig een back-up te maken van de gegevens op uw toestel. Onder het kopje schade kom ik hier uitgebreider op terug.

Daarnaast wilt u natuurlijk voorkomen dat de nieuwe ‘eigenaar’ u ook nog eens op extra kosten jaagt als hij of zij uw toestel gebruikt. Maar hoe doet u dat?

Stap 1. Blokkeer uw simkaart
  1. U kunt uw SIM-kaart direct via MijnKPN blokkeren.
  2. Hebt u geen MijnKPN? Bel dan gratis naar 0800-0105 om de SIM-kaart te laten blokkeren door onze klantenservice. Vanuit het buitenland belt u hiervoor met +31612001200. U betaalt dan het tarief voor bellen in het buitenland. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Tip: MijnKPN
Hebt u nog geen MijnKPN account, maar wilt u er wel graag één? Via de website van KPN maakt u eenvoudig een KPN ID aan waarmee u kunt inloggen op MijnKPN.

Stap 2. Aangifte doen
Nadat u uw simkaart hebt geblokkeerd is het belangrijk dat u aangifte doet bij de politie. Doe ook aangifte bij diefstal in het buitenland. Bewaar vervolgens de bevestiging van uw aangifte goed. Deze kunt u later nog nodig hebben.

Stap 3. Controleer uw verzekering
Kijk op de factuur van uw mobiele abonnement of uw toestel wel of niet verzekerd is. U krijgt uw factuur via e-mail of in uw MijnKPN account. Als u verzekerd bent, ziet u het verzekeringspakket en kosten voor de verzekering namelijk weergegeven op uw factuur voor Mobiel.

Stap 4. Meldt verlies of diefstal bij KPN
Post een topic op het forum of neem via een andere weg contact met ons op. Of uw toestel nu wel of niet verzekerd is, we helpen u graag om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn. Onder het kopje ‘Verzekeren’ kom ik nog terug op de mogelijkheid uw toestel te verzekeren.

Schade



Een ongeluk zit in een klein hoekje. Waar u de Nokia 3310 nog van 4-hoog naar beneneden kon laten stuiteren, hebben de smartphones daar tegenwoordig wat meer moeite mee. Vaak overleeft het beeldscherm de klap niet. Gevolg is schade aan je toestel.

Meld schade bij KPN
Volg het stappenplan bij schade. Deze vindt u via kpn.com. Geef aan of u wel of niet verzekerd bent. De vervolgstappen wijzen voor zich. Hebt u hier vragen over? Post dan een reactie op dit bericht.

Maak een back-up van de gegevens op uw toestel
Bestanden en gegevens op uw toestel mogen natuurlijk niet verloren gaan. Als u uw toestel aanbiedt voor reparatie is de kans groot dat gegevens verloren gaan. Het is daarom verstandig om een back-up te maken van de gegevens en contacten op uw toestel of deze te synchroniseren met uw computer.

Hoe werkt het?
  1. Ga naar de Toestelhulp.
  2. Selecteer uw toestel
  3. Volg een van de instructies onder ‘Contacten en data’

Verzekeren


Als ondernemer zit u natuurlijk niet wachten op onverwacht hoge kosten als er iets met uw telefoon gebeurt. Ook is het belangrijk dat u weer mobiel bereikbaar bent. Snel een vervangend toestel krijgen is dan ook erg belangrijk.

Om ervoor te zorgen dat u altijd zorgeloos mobiel bent, bieden we u een toestelverzekering aan in 2 varianten:
  • Schade U bent verzekerd tegen schade buiten de toestelgarantie om. Bijvoorbeeld bij een kapot beeldscherm.
  • Totaal U bent naast schade ook verzekerd tegen verlies en diefstal van uw toestel.

In de meeste gevallen hebt u de volgende dag weer een vervangend toestel mét uw eigen nummer. Kijk op kpn.com uitgebreid welke verzekering het beste bij uw wensen past.

Zit u na het lezen van deze tips nog met vragen? Of wilt u een ervaring met schade, verlies of diefstal met uw toestel delen? U bent van harte uitgenodigd om een reactie op dit bericht te plaatsen.

Handige links:
- Mobiel: Samsung toont de wereld de Galaxy S8!
- Mobiel: Optimaal bereik met uw mobiel in de auto
- Forum: Introductie het zakelijk forum KPN
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen

0 reacties

Geen reactie

Reageer