Beantwoord

Service buitenland


Goede morgen ik maak gebruik van het “zorgeloos premium onbeperkt abonnement” samen met een iphone 6s. Hoe kan het dat, als ik in het buitenland verblijf, momenteel bijvoorbeeld in Flores (Indonesië), ik op het hele eiland “geen service” heb. Ik heb dit vorig jaar bijvoorbeeld ook in Schotland ervaren, terwijl mijn vrouw met een budget abo van “Ben” over de hele wereld bereikbaar is.
icon

Beste antwoord door Mohammad 13 juni 2018, 10:33

Goedemorgen Allen,

De database storing die de (inter)nationale roaming problemen veroorzaakte is inmiddels opgelost. Mocht u nog problemen ervaren, dan adviseer ik om de simkaart voor 1 minuut eruit te halen. Vervolgens er weer in en toestel herstarten. Als dit niet werkt, hoor ik het graag. Dan zal ik per case kijken wat er aan de hand is.

Bekijk origineel

5 reacties

Ik zit op Bonaire en precies zelfde probleem! KPN dit moet opgelost worden nu toch
Zit op WiFi heb 2x lokaal gebeld op Bonaire en rest doe ik alles via. WiFi internet% roaming data is uitgezet, krijg op de iPad wel nog provider ontvangst en op mijn mobiele telefoon niet! Hoe kan dat?
Reputatie 1
Badge +1
Beste Angelshare,

Zie hieronder de verklaring van de roaming storing

KPN meldt dat de stroomstoring van vanmiddag in KPN datacenter DC2 de grondoorzaak is van de storing. Meerdere links vanuit KPN datacenter verantwoordelijk voor de afhandeling van mobiel internationaal verkeer waren hierdoor verbroken. .

Als het goed is moet alles het nu weer doen.

Groet,
Beste Michel, dit heeft mijn probleem niet opgelost. Zoals ik al aangaf heb ik het gevoel dat dit iets structureels is aangezien ik dit ook in andere landen ervaar. Ik heb ook mijn kaartje omgeprikt in het toestel van m’n vrouw, ook dat brengt geen oplossing waardoor ik het toestel ook uit kan sluiten.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Allen,

De database storing die de (inter)nationale roaming problemen veroorzaakte is inmiddels opgelost. Mocht u nog problemen ervaren, dan adviseer ik om de simkaart voor 1 minuut eruit te halen. Vervolgens er weer in en toestel herstarten. Als dit niet werkt, hoor ik het graag. Dan zal ik per case kijken wat er aan de hand is.

Reageer