Vraag

Signaal Herhaal van KPN

  • 2 maart 2020
  • 2 reacties
  • 69 keer bekeken

Geachte heer, mevrouw, 

Ik heb thuis helaas een waardeloos bereik met mijn mobiele telefoons (beide KPN abonnement). De VODAFONE telefoon van mijn partner geeft geen problemen. 

Nu heb ik van mijn werkgever een signaal herhaal versterker ontvangen. Het gaat om een 2e hands exemplaar. Het type nummer is V1.30 KPN-NL.

Bij de signaalversterker zit een handleiding. Er wordt echter verwezen naar een quick installation guide (die er niet bij zit). In deze quick installation guide zouden de instructies moeten staan voor het benaderen van de aansluitingen aan de onderkant. Helaas is deze quick installation guide nergens te vinden op internet. De handleiding geeft geen helderheid welke kabel (gaat met name om de  buitenantenne) nu op welke poort aangesloten moet worden. Inmiddels heb ik alle mogelijke opties wel geprobeerd denk ik. Bij geen enkele optie gaat er ook maar ergens een RSSI lampje branden. 

Kan het zijn dat het apparaat dermate verouderd is, dat hij helemaal niet meer werkt. Wanneer het apparaat nog wel zou moeten werken ontvang ik graag een de quick installation guide (of een andere handleiding m.b.t. de juiste aansluiting)

Met vriendelijke groet, 

Klaas-Jan Snip

 

 

 


2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemidag @Klaas-Jan Snip, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik kan zelf ook geen quick installation guide vinden zo één twee drie, maar waar ik wel benieuwd naar ben is of u al Wifi-bellen hebt uitgeprobeerd. In deze blog leest u er meer over.

Reputatie 7
Badge +6

Het kan overig inderdaad zo zijn dat de versterker vrij verouderd is, hij moet werken op bepaalde frequenties en het kan zijn dat die nog niet eens 4G ondersteund (Ik ken het type niet dus het blijft wel lastig om het te bepalen). Daarnaast moet je ook afdoende bereik hebben op de freqentie die de versterker ondersteund (Want met versterker kan je namelijk ook ruis versterken).

 

Dat gezegd te hebben, WiFi bellen lijkt mij inderdaad in deze situatie de oplossing mits je toestel het ondersteund :) 

Reageer