Vraag

simkaart niet geprovisioneerd

  • 12 September 2018
  • 13 reacties
  • 3700 keer bekeken

Hi, eergister iphone 8 + knp simkaart ontvangen. De simkaart wordt niet geprovisioneerd waardoor ik geen service heb.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @rommyvdp,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat naar dat het nog niet gelukt is om de simkaart actief te krijgen. Daar zit u natuurlijk niet op te wachten. Ik help natuurlijk graag om dit op te lossen. Nu vraag ik mij allereerst af of u de simkaart geactiveerd heeft voordat u hem in de iPhone heeft geplaatst?

Mocht dit niet het geval zijn hebben wij op onze website een SIM-kaart activatieformulier

Als u dit al geprobeerd heeft of als het niet lukt ontvang ik graag een privébericht met daarin uw klantnummer, mobiele telefoonnummer, het nieuwe simkaartnummer en uw geboortedatum.
Goedemiddag,

Sinds enkele uren krijg ik als melding "geen service" te zien op mijn iPhone 7. In instellingen > Algemeen > Info > Netwerk krijg ik dan "Netwerk niet beschikbaar" en "Simkaart niet geprovisioneerd."

Vorige week ben ik van een Tele2 consumenten abonnement over gegaan naar een zakelijk KPN abonnement.
Echter heb ik dus een hele week gebruik kunnen maken van dit nieuwe abonnement, maar nu krijg ik deze melding.
Enig idee waardoor dat komt?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Joep Kelder
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @joepkelder ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat frustrerend dat de simkaart niet meer werkt. Ik zoek graag voor u uit wat er aan de hand is.

Wilt u voor mij uw klantnummer en mobiele telefoonnummer in uw forumprofiel invullen?

En geeft u mij een gil als u het heeft toegevoegd? Dan kijk ik direct hoe we dit op kunnen lossen.
@Rick S. ik heb de gegevens toegevoegd in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +6
Hi Joep,

Bedankt voor het invullen van uw gegevens!
Ik ben gelijk gaan kijken en alles bij dit nummer staat actief. Dus wat dat betreft zou het moeten werken.

Nu vallen mij er wel een aantal zaken op. Zo zie ik bijvoorbeeld dat dit telefoonnummer niet naar ons is geporteerd. Of bedoel je dat je eerst een ander nummer hebt gebruikt (consument bij Tele2) en niet dat dit telefoonnummer naar ons geporteerd is?

En is het toestel in de tussentijd toevallig ook helemaal uit geweest?

Tot slot ontvang ik ook graag het volledige simkaartnummer van de simkaart die nu in het toestel zit.
Hi @Rick S., het nummer wat ik nu gebruik was al in handen van mijn werkgever Prijsvrij.nl. Mijn vorige abonnement is dan ook niet omgezet naar dit nieuwe nummer, maar gewoon opgezegd bij Tele2 (dat was een ander telefoonnummer). Het toestel heb ik inderdaad vandaag ook al een keer helemaal uitgezet om te kijken of dat hielp. Het simkaartnummer is: 893108971907604383 2.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de toelichting! Helemaal duidelijk zo.

Ik ben nog even verder gaan speuren en ik denk dat ik zie wat er aan de hand is. Het simkaartnummer dat u stuurt komt niet overeen met het nummer dat ik hier in mijn systeem heb staan. Vervolgens zag ik dat er vorige week in de KPN winkel in Den Bosch een wijzigingsorder voor de simkaart is opgestart. Deze order is vandaag afgerond en komt dus overeen met het feit dat het sinds vandaag misgaat met deze simkaart.

Ik adviseer daarom om intern bij de beheerder van de mobiele abonnementen na te vragen waar de nieuwe simkaart voor dit nummer is. Als u deze simkaart in het toestel doet moet het gelijk weer werken.
@Rick S. bedankt voor je antwoord. Dit is echter heel erg vreemd. Ik ben vorige week inderdaad in de KPN winkel geweest om de simkaart op te halen. Zij hebben me juist deze simkaart met dit nummer gegeven.
Reputatie 7
Badge +6
Hmm dat is inderdaad vreemd!

Ik heb nog even samen met een collega gekeken en het is nog net iets anders als hoe ik net schreef. Het is namelijk niet zo dat de wijzigingsorder van vorige week vandaag pas afgerond is, maar er is vandaag weer een nieuwe simkaart wijziging gedaan. En dat betekent dus dat er ergens een nieuwe simkaart zou moeten zijn met het nieuwe simkaartnummer.

Als ik uw antwoorden zo lees vermoed ik dat u hier niet bekend mee bent en dus ook geen nieuwe simkaart heeft. Klopt dat?

De enige oplossing die wij ons nu kunnen verzinnen is om nogmaals een nieuwe simkaart voor dit nummer aan te vragen. Het wordt namelijk denk ik lastig om te achterhalen waar de nieuwe simkaart (van vandaag) is. Het gekke is ook dat wij niet kunnen zien wie de wijziging heeft gedaan en of dit in een winkel of op afstand is gebeurt.

Het gemakkelijkste is denk ik om weer naar de winkel te gaan en om daar weer een nieuwe simkaart te halen. Ik kan er in principe ook een bestellen, die we dan vervolgens per post opsturen. Alleen ik zie u niet als bevoegde geregistreerd staan, dus ik mag deze order officieel niet in uw opdracht opstarten. Heel eerlijk gezegd verbaasd het mij wat dat betreft ook enigzins dat u vorige week in de winkel een nieuwe simkaart kon halen.
@Rick S., ik zal vandaag wel even langs de KPN winkel gaan. De geregistreerde bevoegde is onze CEO en die heeft mij de vorige keer gemachtigd om de sim-kaart op te halen. Moet ik nog ergens naar refereren als ik langs ga? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag Joep,

Mijn excuses voor mijn late reactie!
Ik heb gelijk even een check gedaan in het systeem en ik zie dat een simkaart wissel van afgelopen vrijdagmiddag terug komen. Is mijn aanname dan terecht dat het helemaal gelukt is en dat u weer bereikbaar bent?
Hi @Rick S. ik heb vrijdag inderdaad een nieuwe SIM-kaart opgehaald in de KPN winkel in Den Bosch en vanaf dat moment was ik inderdaad weer volledig bereikbaar. Bedankt voor je input!
Reputatie 7
Badge +6
Heel goed om te horen!

Als ik nog met iets anders kan helpen hoor ik het graag

Reageer