Vraag

sinds half juli slecht werkende 4g op Iphone 11

  • 22 September 2022
  • 15 reacties
  • 162 keer bekeken

Inmiddels 8 weken buitenshuis geen of slechte ontvangst via 4g op m’n iPhone 11, ondertussen een ander toestel aangeschaft om bereikbaar te zijn. Maar ben wel benieuwd hoe ik hierin gecompenseerd ga worden, abbo is zakelijk maar toestel is privé (bij KPN gekocht, nieuwe ook)


15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @iPhone114g,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
 Jammer genoeg komt dit issue mij bekend voor. We hebben verschillende meldingen gehad over problemen met 4G in combinatie met een iPhone 11. Er loopt inmiddels ook al weken een grootschalig onderzoek naar de oorzaak van dit probleem en natuurlijk hoe dit op te lossen. Dit gaat ook in combinatie met de toestelleverancier. Er wordt dus hard aan gewerkt. De updates over dit onderzoek worden voornamelijk per sms met de betreffende klanten gedeeld. Ik wil daarom een melding voor je aanmaken, zodat jij deze updates ook ontvangt. Wil je het klantnummer van het abonnement in het forumprofiel invullen, zodat ik bij de gegevens kan?

Het is een zakelijk abonnement en hoop dat dit het juiste nummer is?

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor de aanvulling! 
Ik ben bang dat dit niet het juiste nummer is. Met dit klantnummer kom ik uit op het Data/IT services abonnement. Op dit adres vind ik wel een mobiel account, maar daar hangt alleen een M2M abonnement onder. 

Je kunt anders ook het betreffende mobiele nummer invullen. Daar moet ik het ook mee kunnen vinden.. 

Telnr toegevoegd

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Bedankt voor het toevoegen van het telefoonnummer! 
Ik zie dat het nummer is ondergebracht in een grootzakelijk account. Hier kan ik zelf helaas niet bij. Ik adviseer je daarom om contact op te nemen met de beheerder van de mobiele aansluitingen bij jouw werkgever. Deze persoon kan een melding voor je aanmaken voor de technische afdeling. En eventueel heeft deze persoon ook de juiste ingang om een melding aan te laten melden. Mijn excuses dat ik je weer moet doorverwijzen! 

Is hier al een oplossing voor bedacht voor zakelijke klanten? 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Ronaldbrrrr,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb begrepen dat er per aansluiting, die hier last van heeft, is gekeken naar een gerichte oplossing. Dit is gedaan voor de klanten die zich gemeld hebben en waar een ticket voor 2e lijns specialisten voor aangemaakt is. Begrijp ik goed dat jij ook problemen ervaart? Zo ja, heb je hier eerder contact over gehad?

Goedemorgen @Ronaldbrrrr,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb begrepen dat er per aansluiting, die hier last van heeft, is gekeken naar een gerichte oplossing. Dit is gedaan voor de klanten die zich gemeld hebben en waar een ticket voor 2e lijns specialisten voor aangemaakt is. Begrijp ik goed dat jij ook problemen ervaart? Zo ja, heb je hier eerder contact over gehad?

ik heb contact gehad met KPN zakelijk maar werd verwezen naar onze provider, die hebben het voorgelegd aan KPN zakelijk maar kregen alleen de opmerking dat er nog aan gewerkt wordt. En er voor zakelijkeklanten een andere (geen) oplossing is dan voor particuliere  die wel hun telefoon kunnen omruilen.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor de reactie! 
Begrijp ik goed dat jouw abonnement niet bij KPN is ondergebracht, maar bij een provider die gebruik maakt van ons netwerk? 

Ik durf niet precies te zeggen hoe dat dan in elkaar steekt, maar in principe is jouw provider natuurlijk het aanspreekpunt. Zij kunnen via eigen ingangen (zoals je ook omschrijft) contact opnemen met onze specialisten die dan advies kunnen doen. Maar als het abonnement niet via KPN loopt ben ik bang dat ik vanuit hier niks voor je kan doen. 

KPN heeft via onze privider aangegeven niets voor zakelijke klanten te doen.

Doet KPN wel iets voor hun zakelijke klanten als deze wel rechtsreeks een contract hebben met KPN?

Hoe de constructie ook in elkaar zit de Iphone11 in combinatie met het KPN netwerk is het probleem. Als het probleem niet op te lossen is binnen redelijke termijn, dan moet je als KPN je klanten toch nog steeds bedienen met een product dat werkt en niet een product dat op een bepaald toestel niet werkt.

particulier komen jullie immers ook pre-paid klanten tegemoet..

 

Welke constructie ook, uiteindelijk heb ik een toestel dat ik niet kan gebruiken met KPN abonnement. 
 

 

 

 

KPN heeft via onze privider aangegeven niets voor zakelijke klanten te doen.

Doet KPN wel iets voor hun zakelijke klanten als deze wel rechtsreeks een contract hebben met KPN?

Hoe de constructie ook in elkaar zit de Iphone11 in combinatie met het KPN netwerk is het probleem. Als het probleem niet op te lossen is binnen redelijke termijn, dan moet je als KPN je klanten toch nog steeds bedienen met een product dat werkt en niet een product dat op een bepaald toestel niet werkt.

particulier komen jullie immers ook pre-paid klanten tegemoet..

 

Welke constructie ook, uiteindelijk heb ik een toestel dat ik niet kan gebruiken met KPN abonnement. 

​​​​​​

 

 

 

Excuus met pre-paid bedoelde ik sim-only klanten

@Rick S. benieuwd naar uw reactie

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Ronaldbrrrr ,

Excuses voor de late reactie! 
Ik heb gisteren verlof gehad, dus ik kwam er vandaag pas weer aan toe. 
Heel eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen welke oplossingen er precies geboden zijn. De (directe) KPN klanten die zich gemeld hebben zijn via tickets aangeleverd bij de technische dienst en zijn vanuit daar benaderd met een oplossing voor de situatie. Voor zover ik weet is daar geen onderscheid gemaakt tussen particuliere en (klein)zakelijke klanten. 

Goedenavond @Rick S. 

 

geen probleem hoor, bedankt voor je reactie.

Volgens de twee KPN contact personen waar onze provider contact mee gehad hebben zou er wel sprake zijn van onderscheid tussen particulier en zakelijk. 
Lijkt me alleen maar positief als dat niet zo is, maar kan ik daarmee ook uitkijken naar een oplossing voor de iphone11 problemen? 
 

De frustratie van een niet functioneert apparaat worden er niet minder op zeg maar.

Reputatie 7
Badge +6

Hey Ronald, 

Ik ben helemaal met je eens dat er geen onderscheid zou moeten worden tussen particuliere en zakelijke klanten. Er is een probleem en dat moet opgelost worden. En ik kan me heel goed voorstellen dat het voor frustratie zorgt. Dat zou ik zelf ook hebben. Maar feit blijft helaas wel dat ik in deze geen oplossing voor je heb en verder weinig kan doen. En wat is er verder vanuit jouw provider met je besproken? 

Ook al heb je te horen gekregen dat er vanuit ons (op het gebied van het netwerk) geen oplossing geboden kan worden, kan ik me voorstellen dat er wellicht vanuit de provider ook gekeken wordt wat er mogelijk is. 

Reageer