Beantwoord

Soms helemaal geen dekking binnen kantoor met mobiele telefoon

  • 7 September 2017
  • 7 reacties
  • 559 keer bekeken

In ons nieuwe kantoor (Dordrecht) blijkt dat wij soms helemaal geen dekking hebben met de mobiele telefoons. Inkomende belletjes worden direct doorgestuurd naar de voicemail. Lopende gesprekken vallen soms weg. Alleen 112 is dan nog bereikbaar om zelf te bellen. Op andere momenten hebben we wel 2 of 3 streepjes signaalsterkte. Uiteraard is dit niet een wenselijke situatie.
Weet iemand wat hier aan te doen is?
icon

Beste antwoord door Rashid 14 September 2017, 10:44

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi Smaasdarp,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Jammer om te lezen dat u en uw collega's een zeer slechte dekking hebben. Bedankt dat u dit kenbaar maakt bij ons. U geeft aan dat het een nieuw gebouw betreft en dat kan een oorzaak zijn dat de dekking slecht is. Uit ervaring weet ik dat een goed geïsoleerd gebouw dit soort problemen ervaart.

Ik ben voor u op onderzoek gegaan en heb begrepen dat er tegen betaling repeaters verkrijgbaar zijn bij KPN XL winkels. Een repeater ontvangt signalen van buiten en zendt deze binnen opnieuw uit. Indien u wilt kan ik uitzoeken of er een repeater op voorraad ligt bij een KPN XL winkel in uw omgeving? In welke omgeving bent u werkzaam?
Beste Rashid,
Bedankt voor je snelle reactie.
Het is zeker geen nieuw gebouw, het is een kantoor aan huis (dat ongeveer 10 jaar oud is). Het staat in Dordrecht (postcode 3329BC). Repeaters zijn wellicht wel een alternatief maar kan ik er dan wel vanuit gaan dat er dan wel degelijk een goede dekking is?
Reputatie 5
Badge +10
Graag gedaan @smaasdarp.

Bedankt voor het sturen van de postcode. Doordat ik lees dat het om een nieuwe kantoor gaat ging ik ervan uit dat het een nieuw gebouw betreft.☺️

Zojuist voor u rond gebeld en de dichts bijzijnde KPN XL winkel in Barendrecht heeft het artikel op voorraad. Het is een 3G versterker dat een uitstekend signaal verzend. De 3G versterker is een investering en kost €488. Mocht u interesse hebben kan ik een mail sturen om het apart te laten zetten. Als u nog vragen hebt, stel ze gerust!
Het is nogal niks: Eur488!
Wat ik nog steeds niet duidelijk heb is waarom ik binnen bijna geen bereik heb met Kpn (en andere mensen met Kpn abonnementen ook) waar mensen via andere providers daar geen last van hebben.
Ik sta op het punt om onze abonnementen te verlengen (dan wel over te stappen naar een andere provider) maar ik hoop dat je kunt begrijpen dat het gebrek aan dekking of een extra kostenpost van bijna Eur500 zeker een factor is in dit beslissingsproces.
Hoe kan dit het beste opgelost worden?
Reputatie 5
Badge +10
Goedemorgen @smaasdarp,

Ik kan mij goed voorstellen dat u het een flinke investering vindt. In uw geval, problemen met mobiele dekking in een pand, is de 3G versterker een uitermate geschikte oplossing. Het verbeterd de mobiele dekking van ruimtes tot 200 vierkante meter. Daarnaast is het apparaat uitgerust met Auto Gain Control (automatische versterkingscontrole), een functie die het systeem beschermt tegen storingen. Op de website van KPN vindt u meer informatie over de 3G versterker.

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat het probleem veroorzaakt. Het kan meerdere oorzaken hebben waardoor het signaal wordt geblokkeerd. Bijvoorbeeld gecoate ramen, gebouwen of andere obstakels.

Op basis van uw ervaring begrijp ik goed dat u overweegt om van provider te veranderen. Wilt u mij een privé bericht sturen met uw mobiele telefoonnummer, naam contractant en ter verificatie de laatste 4 cijfers van het IBAN rekeningnummer? Dan ga ik voor u opzoek uit ☺️ .
Reputatie 5
Badge +10
Hi Stephan,

Bedankt voor het sturen van de gewenste gegevens. Een specialist is op basis van uw postcode gaan kijken hoeveel masten er in uw directe omgeving liggen en dat zijn er voldoende. Wat opvalt is dat uw kantoor, ten opzichte van de masten, op een ongelukkig locatie ligt. Uw kantoor staat precies in het midden van 2 masten en dat zorgt indoor voor een slechte dekking. Doordat uw kantoor in het midden ligt ontstaat er een conflict tussen de 2 masten. Het conflict wordt veroorzaakt doordat uw mobiel netwerk telkens switcht van mast.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @smaasdarp,

Een mogelijkheid om het probleem op te lossen is dat KPN een extra mast in jouw omgeving plaatst. Voordat KPN een nieuwe mast plaatst moet er als bewoners collectief een verzoek ingediend worden bij KPN. Om dit mogelijk te maken zijn er verschillende factoren waar rekening mee gehouden moet worden. Wanneer KPN een dergelijk verzoek ontvangt moet bij de gemeente vergunningen worden aangevraagd. Wanneer een meerderheid van de buurt tegen het plaatsen van een nieuwe mast is, kan de gemeente bepalen om geen vergunning te geven.

Voor KPN is het onmogelijk om indoor dekking te garanderen daar zij afhankelijk zijn van de bouwconstructie van kantoor/woningen. KPN heeft geen invloed op de materialen die bouwbedrijven gebruiken die het signaal verzwakken of tegenhouden. Een andere oplossing kan zijn dat je jouw mobiel telefoonnummer, bij geen gehoor, doorschakelt naar de vaste lijn. Hierdoor blijf je bereikbaar.

Reageer