Beantwoord

Staat de zender uit welke 1431ax bediend?

  • 10 December 2015
  • 1 reactie
  • 232 keer bekeken

Ik merk dat de laatse 2 weken het mobielenetwerk van kpn erg slecht is geworden.
OP de uiterweg in Aalsmeer met de postcode 1431AX.

Ik kan binnen niet bellen, zonder te horen dat ik niet te verstaan ben, erg vervelend voor een onderneming.
Ik kan moeilijk mijn kantoor naar buiten verplaatsen en daar is het al niet veel beter!
Voor die tijd had ik altijd KPN 4G. Nu heb ik geluk als ik KPN E heb met een blokje signaal.

Het ligt niet aan de simkaart of aan de telefoon,
we hebben namelijk 6 abonnementen via kpn lopen en allemaal het zelfde bereik.

Er is ongeveer twee weken geleden onderhoud gepleegd aan de antenne schoorsteen in Rijzenhout.
ik heb namelijk hezien hoe ze met hoogwerkers bezig waren.
Ik kan me niet voorstellen dat kpn de zenders daar er af heeft laten halen, maar ik merk wel dat ze het niet meer doen.
Misschien staan de zenders onbedoeld uit of is er door onderhoud van een andere providers, welke ook van de zelfde stenenschoorsteen gebruik maken, iets beschadigd.

Ik hoop dat er iemand is die gaat over het beheer van de PKN zenders mij uitsluitsel kan geven wat er veranderd is en waarom.
De dekking was perfect maar is nu ver beneden maats.
icon

Beste antwoord door Tim 11 December 2015, 10:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste Seringenkweker,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Goed bereik is natuurlijk het minste wat u nodig heeft om gebruik te kunnen maken van de mobiele diensten. We hebben hier helaas te maken met een storing waar we op het moment even niet veel aan kunnen doen. Op het storingenoverzicht op de website van KPN staat aanvullende informatie rondom verminderd mobiel bereik Rijsenhout n.a.v. het gedeeltelijk uitschakelen van de mast aan de Bennebroekerweg 10 wegens waterschade.

Onze excuses voor het ongemak, ik hoop dat de problemen snel hersteld zijn!

Verminderd mobiel bereik Rijsenhout Sinds ongeveer 24 november 2015 zou in Rijsenhout met name binnenshuis verminderd mobiel bereik ervaren kunnen worden via 2G, 3G en 4G. Postcodegebieden 1431 en 1435. 

Waarom minder bereik?

Het basisstation met antennes in de schoorsteen bij de kassen aan de Bennebroekerweg 10 is op 24 november 2015 gedeeltelijk uitgeschakeld vanwege waterschade. 

Wat betekent dit voor jouw mobiele bereik?

Het is mogelijk dat je met name binnenshuis problemen ondervindt met bellen en sms’en (gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen) en snel mobiel internetten. Uiteraard kun je nog gewoon gebruikmaken van het vaste netwerk en van je Wifi-aansluiting (tenzij je een mobiele router hebt). Het alarmnummer 1-1-2 blijft in ieder geval via vaste verbindingen bereikbaar. 

Hoe lang gaat dit duren?

Aangezien dit basisstation al eerder is ondergelopen zijn we zijn druk bezig met de bouw van een vervangend nieuw basisstation voor 2G, 3G en 4G in de nabije omgeving. De mast aan het Konnetlaantje 18 is al gebouwd en het nieuwe basisstation zal naar verwachting in de loop van januari 2016 in dienst kunnen gaan. Daarna zal de bereikbaarheid (dekking) weer op het vertrouwde niveau zijn. Natuurlijk doen we er in de tussentijd alles aan om het nog wel werkende deel van het huidige basisstation zo veel mogelijk in de lucht te houden. 

KPN blijft het netwerk vernieuwen!

Wij bieden onze excuses aan voor mogelijk ongemak dat je ervaart door deze tijdelijke situatie. De ontwikkeling van het mobiele netwerk is voortdurend in beweging en wij proberen zoveel mogelijk te zorgen dat je altijd goed mobiel kunt bellen en internetten. Door verschillende omstandigheden kan het bereik echter soms tijdelijk verminderen.

Reageer