Beantwoord

Te veel betaalde toetstel kosten

  • 3 juli 2018
  • 4 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik heb een mobiel abonnement waarbij in 2 jaar mijn toestel werd afbetaald. Inmiddels is de 2 jaar al 6 maanden voorbij maar ik betaal nog steeds de toestel kosten per maand terwijl het toestel al is afbetaald. Hoe kan ik deze te veel betaalde kosten terug krijgen? Ik kan hier op de KPN website niks over vinden.
icon

Beste antwoord door Rick S. 4 juli 2018, 14:23

Goedemiddag @IsabellePJ,

Bedankt voor uw snelle reactie!
Ik ben even op onderzoek gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet bevoegd ben om een terugbetaling voor deze kosten te regelen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier niets mee doe. Ik kan een intern een verzoek uitzetten om contact met u op te laten nemen voor een oplossing in deze situatie. Hiervoor ontvang ik graag een telefoonnummer waar we het best naar kunnen bellen en een mailadres. Stuurt u mij deze gegevens op, zodat ik dit uit kan zetten?

Nu valt mij eerlijk gezegd wel direct op dat uw abonnement al in november 2017 verlopen is. Daar is natuurlijk verder niks mis mee, maar ik denk dat dit een goed moment is om de situatie even door te nemen zodat we kunnen zien of er geen betere en voordeligere oplossing is. Als u bijvoorbeeld nu zou verlengen als een KPN Zorgeloos Premium Sim Only abonnement (onbeperkt bellen en 25 GB data) dan komt u uit op € 38 per maand. Is uw toestel nog in orde? Of bent u toe aan een nieuw toestel?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @IsabellePJ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Goed dat u dit topic hebt aangemaak. Natuurlijk zoek ik graag uit hoe dit precies in elkaar steekt. Bij onze huidige Kleinzakelijke en particuliere abonnementen is het zo dat onze klanten zelf bepalen hoe het toestel betaald wordt en wordt er een apart contract voor het toestel afgesloten. Daarbij is het inderdaad zo dat de kosten voor het toestel automatisch vervallen na de contractperiode van 1 of 2 jaar. Dit is echter niet met alle abonnementsvormen het geval en geldt dus niet altijd.

Wil u mij in een privébericht uw klantnummer, mobiele telefoonnummer, naam van de contractant/bedrijf en de laatste 4 cijfers van de IBAN rekening sturen?
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @IsabellePJ,

Bedankt voor uw snelle reactie!
Ik ben even op onderzoek gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet bevoegd ben om een terugbetaling voor deze kosten te regelen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier niets mee doe. Ik kan een intern een verzoek uitzetten om contact met u op te laten nemen voor een oplossing in deze situatie. Hiervoor ontvang ik graag een telefoonnummer waar we het best naar kunnen bellen en een mailadres. Stuurt u mij deze gegevens op, zodat ik dit uit kan zetten?

Nu valt mij eerlijk gezegd wel direct op dat uw abonnement al in november 2017 verlopen is. Daar is natuurlijk verder niks mis mee, maar ik denk dat dit een goed moment is om de situatie even door te nemen zodat we kunnen zien of er geen betere en voordeligere oplossing is. Als u bijvoorbeeld nu zou verlengen als een KPN Zorgeloos Premium Sim Only abonnement (onbeperkt bellen en 25 GB data) dan komt u uit op € 38 per maand. Is uw toestel nog in orde? Of bent u toe aan een nieuw toestel?
Beste,

Ik heb exact dezelfde vraag als Isabelle.

Ik heb echter een abonnement met 3 toestellen.
E.e.a. is verlengbaar sinds juni 2016 (!) maar ik betaal nog altijd de volle mep.

Ik heb hierover tevens een vraag gesteld op het consumenten forum want hier komt de vraag vaker voor.


Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.

Groet,
Wapp
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @Wapp ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Goed dat u dit hier aankaart. Ik help ook u uiteraard graag verder.

Aan de hand van uw klantnummer (ingevuld in uw forumprofiel) zie ik inderdaad 3 relatief oude abonnementen naar voren komen die sinds oktober 2016 contractvrij zijn. De Zakelijk Mobiel abonnementen die u heeft hebben een combinatieprijs, waarbij dus inderdaad de toestelkosten niet apart gespecificeerd worden.

Wilt u mij een privébericht sturen met daarin uw mobiele telefoonnummer, uw voorletters , achternaam en een mailadres, zodat ik dit verder kan uitzetten?

Daarnaast ben ik benieuwd of u heeft nagedacht over wat er nu met de abonnementen moet gebeuren? Zullen we de mogelijkheden voor een verlenging doornemen? Zo ja, bent u dan ook toe aan nieuwe toestellen?

En heeft u ook een reactie gekregen van mijn collega's op het CM forum?

Reageer