Beantwoord

Teveel betaalde toestelkosten

  • 17 april 2020
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik heb geconstateerd dat de einddatum van mijn huidige contract 19/07/2017 was. Sinds die tijd heb ik naar mijn idee onnodig toestel kosten betaald (inmiddels heb ik al twee jaar een nieuw toestel). Kunnen deze teveel betaalde kosten gecrediteerd worden? Ik heb deze vraag eerder gesteld in het forum voor particulieren (het was mij niet bekend dat er ook een zakelijk forum was). Uw collega’s daar adviseerden mij de link naar dit topic aan u mee te sturen zodat inzichtelijk is wat de vraag exact is en wat er al gebeurd is.

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/teveel-betaalde-toestelkosten-495677

icon

Beste antwoord door Rick S. 21 april 2020, 10:39

Goedemorgen, 

Daar ben ik weer!
Ik heb de situatie met een collega van de klachtenafdeling besproken, aangezien zij ervaring hebben met het afhandelen van dergelijke verzoeken. Nu moet ik zeggen dat we tot de conclusie zijn gekomen dat we geen vergoeding kunnen regelen. 

Het is namelijk zo dat u in het KPN Zorgeloos Standaard contract één bundelprijs heeft betaald. Daar zat dus geen aparte afbetaling van het toestel in en daarom is de maandprijs gelijk gebleven na het verlopen van het contract op 20-07-2017. Dit is in de loop van de tijd veranderd en nu is het zo, net zoals bij uw nieuwe Hussel abonnement, dat er een aparte afbetaling (via dezelfde factuur) voor het toestel plaats vind. Dit zorgt ervoor dat de toestelkosten vervallen als u het contract heeft uitgediend. 

Daarnaast is het hard, maar u had bij het vorige contract vanaf 20-03-2017 (4 maanden voor einde contract) de mogelijkheid om het contract te verlengen en het daarmee bijvoorbeeld om te zetten naar een Sim Only abonnement. Het is in die zin uw eigen keuze geweest om dit contract (met deze kosten) aan te houden.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @REDbv , 

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Het klopt helemaal dat het voor zakelijke abonnement anders in elkaar zit. Het formulier waar in het andere topic ook over gesproken is geldt puur en alleen voor particuliere abonnementen. Ik heb gelijk even in uw forumprofiel gekeken, maar ik zie daar geen gegevens over uw abonnement terug komen. Wilt u het klantnummer en het mobiele nummer waar het om gaat invullen in uw forumprofiel? 

En als ik het goed begrijp heeft u het abonnement inmiddels ook al verlengd heeft en dat u nu dus een nieuw contract heeft? 

Tot slot wil ik nog even melden dat ik vandaag tot 16.30 uur aanwezig ben. Het kan dus zijn dat u maandag weer van mij hoort. Ik wil u daarom ook alvast een heel prettig weekend wensen! 

Ik hoor graag van u!

Beste @Rick S.,

Dank voor je snelle reactie. Klantnummer en mobiele nummer zijn toegevoegd aan mijn profiel.

 

Reputatie 6
Badge +6

Bedankt voor het invullen van de gegevens! 
Ik heb gelijk even gekeken en zie het contract waar het om gaat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik hier niet direct een antwoord op heb en het een en ander moet uitzoeken. 

Ik kom hier maandagmiddag op terug.

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag, 

Zoals besproken zou ik hier vandaag op terug komen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben.
Er bestaat nog wat onduidelijkheid over onder welke voorwaarden het abonnement/contract dat u had precies valt. Ik moet u dus om nog even wat extra geduld vragen. 

Morgen hoort u weer van mij. Fijne avond!

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen, 

Daar ben ik weer!
Ik heb de situatie met een collega van de klachtenafdeling besproken, aangezien zij ervaring hebben met het afhandelen van dergelijke verzoeken. Nu moet ik zeggen dat we tot de conclusie zijn gekomen dat we geen vergoeding kunnen regelen. 

Het is namelijk zo dat u in het KPN Zorgeloos Standaard contract één bundelprijs heeft betaald. Daar zat dus geen aparte afbetaling van het toestel in en daarom is de maandprijs gelijk gebleven na het verlopen van het contract op 20-07-2017. Dit is in de loop van de tijd veranderd en nu is het zo, net zoals bij uw nieuwe Hussel abonnement, dat er een aparte afbetaling (via dezelfde factuur) voor het toestel plaats vind. Dit zorgt ervoor dat de toestelkosten vervallen als u het contract heeft uitgediend. 

Daarnaast is het hard, maar u had bij het vorige contract vanaf 20-03-2017 (4 maanden voor einde contract) de mogelijkheid om het contract te verlengen en het daarmee bijvoorbeeld om te zetten naar een Sim Only abonnement. Het is in die zin uw eigen keuze geweest om dit contract (met deze kosten) aan te houden.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben! 

Dank voor je reactie en uitzoeken. Jammer dat mijn negatieve mening over de KPN ook dit keer niet zal worden bijgesteld. 

Reputatie 6
Badge +6

Graag gedaan hoor!

Ik kan mij goed voorstellen dat dit ook niet het antwoord waar u op gehoopt had. En natuurlijk is het heel zuur dat u het abonnement al die tijd tegen de relatief hoge kosten heeft gehouden. Was het een bewuste keuze om het abonnement in 2017 niet te verlengen of om te zetten naar een Sim Only? En wat was daar precies de reden van? 

Ik besef mij ook dat het een beetje mosterd na de maaltijd is, maar ik adviseer om altijd contact op te nemen als één van uw contracten verloopt. Dan kunnen we altijd een check doen of er wellicht een betere en goedkopere oplossing is en kunnen we een dergelijke situatie in de toekomst ook voorkomen. 

Reageer