Ik heb geconstateerd dat de einddatum van mijn huidige contract 19/07/2017 was. Sinds die tijd heb ik naar mijn idee onnodig toestel kosten betaald (inmiddels heb ik al twee jaar een nieuw toestel). Kunnen deze teveel betaalde kosten gecrediteerd worden? Ik heb deze vraag eerder gesteld in het forum voor particulieren (het was mij niet bekend dat er ook een zakelijk forum was). Uw collega’s daar adviseerden mij de link naar dit topic aan u mee te sturen zodat inzichtelijk is wat de vraag exact is en wat er al gebeurd is.
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/teveel-betaalde-toestelkosten-495677
Beste antwoord door Rick S.
Goedemorgen,
Daar ben ik weer!
Ik heb de situatie met een collega van de klachtenafdeling besproken, aangezien zij ervaring hebben met het afhandelen van dergelijke verzoeken. Nu moet ik zeggen dat we tot de conclusie zijn gekomen dat we geen vergoeding kunnen regelen.
Het is namelijk zo dat u in het KPN Zorgeloos Standaard contract één bundelprijs heeft betaald. Daar zat dus geen aparte afbetaling van het toestel in en daarom is de maandprijs gelijk gebleven na het verlopen van het contract op 20-07-2017. Dit is in de loop van de tijd veranderd en nu is het zo, net zoals bij uw nieuwe Hussel abonnement, dat er een aparte afbetaling (via dezelfde factuur) voor het toestel plaats vind. Dit zorgt ervoor dat de toestelkosten vervallen als u het contract heeft uitgediend.
Daarnaast is het hard, maar u had bij het vorige contract vanaf 20-03-2017 (4 maanden voor einde contract) de mogelijkheid om het contract te verlengen en het daarmee bijvoorbeeld om te zetten naar een Sim Only abonnement. Het is in die zin uw eigen keuze geweest om dit contract (met deze kosten) aan te houden.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben!