Vraag

Tips bij storingen Mobiel bellen

  • 23 februari 2015
  • 0 reacties
  • 463 keer bekeken

Badge +2
Veelgestelde vragen over storingen Mobiel bellen

Ondervindt u problemen met de internetverbinding op uw smartphone binnen of buiten Nederland?
Probeer altijd als eerste uw telefoon opnieuw op te starten. Een telefoon is tegenwoordig net een volwaardige computer en zal beter gaan presteren door hem regelmatig opnieuw op te starten.

Bekijk de onderstaande tips om de meest voorkomende storingen op te lossen. Staat de passende oplossing hier niet tussen? Plaats dan een nieuw bericht in de een van de categorieën op het forum. Onze community helpt u graag verder.

Ik kan niet mobiel bellen of niet gebeld worden. Wat moet ik doen?

Als het niet mogelijk is mobiel te bellen of gebeld te worden kijk dan op de actuele storingen pagina en de pagina Verstoring Mobiel bereik voor storingen op specifieke locaties. Op de [https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm] vindt u voor informatie over dekking van uw netwerk.

Is er geen storing en uw bereikbaarheid is goed plaats dan een bericht in het Zakelijke forum in de categorie Vast bellen. Houdt de volgende gegevens bij de hand, zodat de moderator u sneller van dienst kan zijn om dit probleem op te lossen:

  • adresgegevens van de locatie
  • uw mobiele telefoonnummer
  • mobiele nummers van collega’s of andere gebruikers in de omgeving die ook een verminderde bereikbaarheid ervaren.
Als uw internet werkt kijk dan of de mogelijkheid tot het ontvangen of verzenden van e-mail juist is ingesteld. De instellingen voor het verzenden en ontvangen van e-mail op uw mobiele telefoon zijn afhankelijk van het door u gebruikte toestel. Op de pagina Hulp voor je mobiele toestel vindt u per toestel de handelingen voor het instellen van e-mail op uw mobiel. 

Ik ontvang elke sms dubbel

Verzenden van dezelfde sms meerdere keren voorkomt u door het toetsenbord van uw mobiele toestel te blokkeren of een fictief telefoonnummer op de eerste en laatste positie van uw adresboek in te voeren. 

Mijn mobiele sms berichten komen niet aan bij de ontvanger

Als een sms-bericht via uw mobiel niet is aangekomen, kan dat de volgende oorzaken hebben:

  • Uw postvak met verzonden berichten is vol. Wis oude opgeslagen berichten.
  • Er is gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het bericht later te verzenden
  • De geadresseerde was niet bereikbaar of had het toestel niet aan staan
  • De inbox van de ontvanger is vol
  • De geadresseerde accepteert geen sms-berichten
  • De verzender stuurt een sms-bericht vanuit het telefoonboek, waarin een verkeerd nummer is ingevoerd
In de handleiding van uw mobiele telefoon vindt u verschillende oplossingen. Als u de handleiding van uw mobiele telefoon niet binnen handbereik hebt vindt u op de pagina Hulp voor je mobiele toestel informatie over verschillende instellingen per mobiele telefoon. 

0 reacties

Geen reactie

Reageer