Vraag

Toestelkosten lopen door na afloop contractperiode

  • 15 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 80 keer bekeken

Ik heb een zakelijk contract uit 2016 die in mei is afgelopen. Omdat ik op een ongeschikt moment werd gebeld om te verlengen, vroeg ik wat er gebeurde als ik nu nog een nieuw toestel wil. Toen was het antwoord dat het abonnement na afloop per maand opzegbaar/verlengbaar is in de vorm van een sim only abonnement. Echter is er door KPN geen aanpassing gedaan van het abonnementskosten waar toestelkosten in verrekend waren. Nu staat dit niet zo op de factuur vermeld, wat nu wel het geval is. Maar uiteindelijk heeft KPN €50,- per maand te veel in rekening gebracht vanaf mei 2019.

Ik heb hierover contact gehad met de klantenservices en die gaven aan dat er inderdaad iets fout is gegaan en dat ik dit verder moest afstemmen met afdeling facturatie. Echter gaven die weer aan niks te doen.

Nu weet ik niet meer waar ik dit wel kan aankaarten, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat KPN op deze manier met hun klanten om wil gaan. Ze rekenen namelijk maanden 64% te veel voor een abonnement en dan zou KPN niet pro actief zijn klant hierover informeren? voor alsnog ga ik uit van een incident, want anders moet ik mij zorgen maken om de overige diensten die ik bij KPN afneem (hier wordt ik overigens wel pro actief over gebeld en geinformeerd als het beter kan).

Waar moet ik zijn bij KPN om te voorkomen dat dit een ergenis wordt en dit goed met elkaar te regelen.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +10

Goedemmidag @OUDS,

 

Bedankt dat u uw verhaal met ons deelt. Fijn dat u uw klantnummer hebt ingevuld, zo heb ik meteen in uw account kunnen opzoeken wat voor abonnement u hebt.

 

Ik begrijp dat het voor u als een verassing komt dat de kosten hetzelfde zijn gebleven. Wat mij opviel is dat u gebruik maakt van een oude propositie en dat is de reden dat de kosten niet gewijzigd zijn. Bij de nieuwe propositie betaalt u gedurende de contractstermijn de abonnementskosten en toestelkosten. Zodra het contracttermijn voorbij is en de toestelkosten volledig zijn betaald komen de kosten daarvoor te vervallen. Dan blijven alleen de abonnemenskosten over.

 

Mocht u willen help ik graag met het wijzigen  van uw huidige abonnement.

Reageer