Uw VoiceMail instellen voor Zakelijk Mobiel

  • 23 February 2017
  • 11 reacties
  • 4231 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Oud KPN Medewerker
  • 78 reacties

07ee0e63-fed6-4dca-9dbf-f2f7280a94f1.png

Waarschijnlijk komt het u bekend voor: u rent van vergadering naar vergadering en vervolgens hebt u een lunchafspraak. Zo zijn er meer momenten op een dag dat u uw mobiele telefoon even niet kunt opnemen. Natuurlijk wilt u als ondernemer op die momenten geen berichten van uw klanten of leveranciers missen. U voorkomt dit door uw zakelijke voicemail naar eigen wens in te stellen.

LET OP: deze instructies is bedoeld voor klanten met een 'Zakelijk Mobiel 2016' (of ouder) abonnement. Hebt u een Kleinzakelijk Mobiel of KPN EEN MKB 2019 abonnement ga naar KPN start met Visual Voicemail! & Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app

Met de volgende tips & tricks helpen wij u om uw voicemail zo veel mogelijk te personaliseren.

 

Uw voicemail in- of uitschakelen

U bepaalt altijd zelf of u wel of niet bereikbaar wilt zijn op uw voicemail. De voicemail is door u heel gemakkelijk en snel in- of uit te schakelen.

  • Inschakelen van uw voicemail: bel met uw mobiele telefoon naar nummer: 12331
  • Uitschakelen van uw voicemail: bel met uw mobiele telefoon naar nummer: 12339

 

Uw voicemail instellen of aanpassen

U stelt uw voicemail in of past deze aan door met uw mobiele telefoon te bellen naar 1233. Vervolgens wordt u om een toegangscode gevraagd. Deze staat standaard ingesteld op ‘0000’. Later in deze BLOG kom ik er nog op terug hoe u deze kunt wijzigen.

Via het menu van 1233 regelt u het volgende eenvoudig zelf:

  • Voicemailberichten beluisteren Tijdens het beluisteren van uw voicemailberichten, beheert u met een aantal sneltoetsen direct uw bericht(en).
  • Persoonlijke welkomstboodschap inspreken Als u uw voicemail instelt wordt u gevraagd om een welkomstboodschap in te spreken. Bij de standaard welkomstboodschap hoeft u alleen uw naam in te spreken. Wilt u uw welkomstboodschap wijzigen door een persoonlijke welkomstboodschap in te spreken? Dat doet u via het menu. Hier vindt u https://about:blank.
  • Toegangscode wijzigen Wilt u voorkomen dat uw voicemail ongewenst door anderen wordt beluisterd? Verander dan uw standaard toegangscode in een persoonlijke toegangscode. Deze moet minimaal 4 tot maximaal 10 cijfers lang zijn. Volg het menu van 1233 om uw toegangscode te wijzigen.

 

Voicemail instellen en beluisteren vanaf een ander toestel

Bent u uw mobiele telefoon vergeten mee te nemen? Of hebt u hem misschien net iets te hard vallen en werkt hij niet meer? Dat is erg vervelend natuurlijk! Gelukkig betekent dit niet dat u uw voicemail niet meer kunt instellen of beluisteren. Dat doet u zo:

  • Voicemail beluisteren on/of instellen vanaf een ander mobiel toestel Bel met 1233 en toets vervolgens uw mobiele telefoonnummer en sluit af met een #. Vervolgens komt u uit bij uw persoonlijke voicemail-menu.
  • Voicemail beluisteren on/of instellen vanaf een vast toestel Bel met een vast toestel naar 06-1200 1233. Voer uw mobiele telefoonnummer in en sluit af met een #. Vervolgens komt u uit bij uw persoonlijke voicemail.

Zo kunt u bijvoorbeeld met een aangepaste welkomstboodschap uw klanten en leveranciers laten weten dat u mobiel tijdelijk niet te bereiken bent.

 

Business VoiceMail

Hebt u een bedrijf met meerdere medewerkers die gebruik maken van een mobiele telefoon? Of wilt u voor uzelf een voicemail voor uw mobiele telefoon met een professionele uitstraling? Denk dan ook eens aan Business VoiceMail. Met Business VoiceMail regelen wij een persoonlijke en professionele welkomstboodschap voor iedere medewerker binnen uw bedrijf in. Een professional in een echte opnamestudio spreekt de welkomstboodschappen in. U hebt hierbij de keuze tussen een standaard tekst, een standaard tekst in het Engels of een eigen tekst als voicemail. Bent u geïnteresseerd? Of wilt u er meer over weten? Lees meer over KPN Business VoiceMail.

Wat zijn uw ervaringen met voicemail voor zakelijk mobiel? Of hebt u zelf nog ideeën, vragen of tips? Wij zijn erg benieuwd. Laat u het ons weten in een reactie?

 

Interessant voor u:


11 reacties

Ik heb business voicemail aangevraagd en ook een activatie code ontvangen. Maar nu? Telefonisch konden ze mij hiermee niet helpen. Geen idee hoe ik deze nu activeer.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Maurits,

Een medewerker van KPN moet het bericht voor je inspreken in de studio, een week na de opname krijg je een bericht met de melding dat Business voicemail is geactiveerd.

Bron:
https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/extra-opties/business-voicemail.htm
Reputatie 5
Badge +10
Hi Maurits,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! :D

Na het bericht van expert @SjorsK ben ik erg benieuwd of het inmiddels is gelukt met uw Business Voicemail? Mocht het alsnog niet helemaal duidelijk zijn, kunt u een mail sturen naar crm_bm_gzm@kpn.com. Dit is de afdeling die verantwoordelijk is voor Business Voicemail.

Hebt u nog vragen, stel ze gerust. Dan help ik u graag verder!
Voorheen kon je met 12337 de 'gemiste oproep'-SMS uitzetten. Nu krijg ik 'dit nummer is niet in gebruik' als ik het bel. Om deze SMS uit te zetten moet ik het hele voicemailmenu door. Is er een snellere manier? Ik heb collega's waarvan de voicemail uitgeschakeld moet blijven, dus het hele menu doorwerken is onwenselijk.
Reputatie 7
Badge +11
Dag @Sander G., dat is een goede vraag. :)

Staat in de SMS notificatie hier ook informatie over? Het is namelijk het geval dat de voicemail op dit moment wordt vernieuwd! Er vallen daarbij enkele functionaliteiten weg waaronder volgens mij ook deze optie. Volgende week is het nieuwe voicemail platform live en werken alle functionaliteiten hopelijk weer. Ik heb hier niet direct extra informatie over. Werk 12339 bellen om het volledig uit te schakelen ook niet meer?
In de notificatie staat geen informatie behalve over de gemiste oproep.
12339 werkt gelukkig wel.
Reputatie 7
Badge +6
Goed om te lezen dat 12339 wel werkt! :)
Is dat op dit moment voldoende voor u?
@Rick S. Ik begrijp dat je niet meer informatie hebt over 12337. Dat was nou net mijn vraag (want 12339 zet die sms-jes niet uit), maar ik zal volgende week wel afwachten. Dank voor je berichten in elk geval.
Reputatie 7
Badge +6
Hi Sander,

Ik heb nog even navraag gedaan en op dit moment moet inderdaad het menu doorlopen worden om deze instellingen te wijzigen. Er is op dit moment geen vervangend (verkort) proces zoals bij 12337.
Dank je @Rick S. voor het navragen. Heb je een idee of dit wel weer terugkomt na de migratie van het voicemail-platform?
Ik heb collega's die achter groepsnummers zitten, ze mogen ze hun voicemail niet inschakelen omdat bellers naar het groepsnummer dan in hun voicemail terecht kunnen komen in plaats van een collega aan de lijn krijgen.
Dus dit is voor ons geen goed nieuws.
Reputatie 7
Badge +6
Graag gedaan Sander!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of dit verkorte proces terugkeert na de migratie. Feit blijft dat het natuurlijk wel mogelijk is om deze sms functie uit te zetten. Het is vervelend dat het proces om het uit te zetten nu wat langer geworden is, maar daar is op dit moment niks aan te doen.
Ik stel voor om de migratie van het platform af te wachten. Zodra ik een signaal krijg dat er een dergelijk (verkort) proces is dan zal ik u inlichten.

Reageer