Beantwoord

Verbruik inzien mobiel abonnement

  • 6 april 2017
  • 11 reacties
  • 4984 keer bekeken

Goede morgen,

Voor ons bedrijf hebben we 2 mobiele abonnementen. Deze zijn gekoppeld voor KPN compleet
met het prive alles in 1 standaard pakket.
Maar in de app is de telefonie niet te koppelen om het verbruik in te zien/bij te houden.
Dit komt omdat het een zakelijk abonnement is, is mij deze week via de chat verteld.

Dus daar een account aangemaakt en daar zie ik nu het internet en de mobiele telefonie.
Maar niet het verbruik.

En nu? Hoe krijg ik het verbruik zichtbaar? Hoeveel mb's en min er nog zijn voor de betreffende maand?

Carla
icon

Beste antwoord door Rick S. 12 april 2017, 15:22

Hi Carla,

Het klopt inderdaad dat alleen het Alles in een pakket (privé) zichtbaar is in deze Mijn KPN omgeving. Het is namelijk zo dat elke productgroep een eigen Mijn KPN omgeving heeft en het is nog niet mogelijk om dit te koppelen.

Ik ben verder op onderzoek gegaan en het is voor Zakelijk Mobiel klanten op dit moment alleen mogelijk om het verbruik op de facturen in te zien. Helaas is er nu geen optie om op ieder moment het verbruik (en het tegoed) voor die maand te zien.

Verder heb ik ook onderzocht of een dergelijke optie er wel aan komt. Nu zijn we, zoals Tim schreef, bezig om alle zakelijke mobiel abonnementen om te zetten naar een nieuw systeem. In deze migratie word ook direct onderzocht om deze functie in te bouwen. Hier is nog geen zekerheid over en daarom kan ik dus ook niet aangeven wanneer deze functie beschikbaar zal worden. Zodra deze functie beschikbaar komt worden onze klanten hierover geïnformeerd.

We moeten dus nog even geduld hebben:(
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen Caria,

Is het mogelijk een idee om van deze android functionaliteit gebruik te maken om je dataverbruik in de gaten te houden?

Het is niet perfect, maar dan heb je in ieder geval inzage 🙂
Goede morgen Sjors,

Dank voor je reactie!. Het gaat om 2 iphones.
Maar we zoeken iets zoals de app die ik zelf ivm mijn prive abonnement bij KPN heb.

Ik had ooit een link gevonden via dit forum en dit werkte als snelkoppeling op het start scherm ook.
Maar deze link werkt niet meer. Dat ging om: https://tmp.mijn.kpn.com/#/
Reputatie 7
Badge +11
Goede morgen Carla,

Goede tip van @SjorsK, een app hiervoor is natuurlijk een goed idee! :D
Op de website van Apple staat uitleg hoe in het toestel hier informatie over gevonden kan worden.

Op het moment is KPN druk bezig om alle zakelijke mobiel abonnementen over te zetten naar het nieuwe mobiel systeem. Als het omzetten van jouw accounts ook klaar zijn, kun je verbruik met de MijnKPN app bekijken en ook MB's delen. Heb je al een KPN ID account Carla?
Hoi Tim,

Die hebben we. Die heb ik van de week opnieuw aangemaakt voor mijn baas.
En ik hoopte daar ook het verbruik te zien. Maar niet.
Waarom eigenlijk niet?

Ik hoop dat het omzetten snel gaat lukken, want eigenlijk speelt dit al sinds juni vorig jaar .
Maar door de link werd het opgelost.
Waarom werkt deze eigenlijk niet meer? (zolang het omzetten nog niet klaar is? )
Reputatie 7
Badge +11
Dag Carla, om eerlijk te zijn, wist ik niet eens dat er een tijdelijke link was. Collega's die ik gevraagd heb, zijn er ook niet mee bekend. Daar weet ik je niets over te zeggen. :(

Vroeger was er nog de "MB Meter" app, die zal eventueel nog werken. Maar is inmiddels verwijderd uit de appstore omdat de app geen updates meer gaat ontvangen. Gebruik je deze MijnKPN app op de iPhone? Lukt het ook om de facturen te bekijken van het abonnement in de app?
Hoi Tim,

Een beetje late reactie van mijn kant.

Deze app heeft hij en daar staat wel zijn prive alles in één pakket vermeld.
Zijn mobiele abonnement krijgen we daar niet toegevoegd.

Ik heb nu wel een mijnkpn zakelijk aangemaakt wat ik al schreef en ik zie daar de facturen, maar niet het verbruik op dat moment. Ook niet met de inloggegevens van dat mijnkpn zakelijk.
Hij geeft dan een ongeldige gebruikersnaam aan.

En hij wil eigenlijk gewoon zoals ik het prive heb hahaha.
Reputatie 6
Badge +6
Hi Carla,

Het klopt inderdaad dat alleen het Alles in een pakket (privé) zichtbaar is in deze Mijn KPN omgeving. Het is namelijk zo dat elke productgroep een eigen Mijn KPN omgeving heeft en het is nog niet mogelijk om dit te koppelen.

Ik ben verder op onderzoek gegaan en het is voor Zakelijk Mobiel klanten op dit moment alleen mogelijk om het verbruik op de facturen in te zien. Helaas is er nu geen optie om op ieder moment het verbruik (en het tegoed) voor die maand te zien.

Verder heb ik ook onderzocht of een dergelijke optie er wel aan komt. Nu zijn we, zoals Tim schreef, bezig om alle zakelijke mobiel abonnementen om te zetten naar een nieuw systeem. In deze migratie word ook direct onderzocht om deze functie in te bouwen. Hier is nog geen zekerheid over en daarom kan ik dus ook niet aangeven wanneer deze functie beschikbaar zal worden. Zodra deze functie beschikbaar komt worden onze klanten hierover geïnformeerd.

We moeten dus nog even geduld hebben:(
Hoi Rick,

Dank voor je reactie!
Nog even geduld dus ;-)

Groeten,

Carla
Reputatie 1
Badge
Verder heb ik ook onderzocht of een dergelijke optie er wel aan komt. Nu zijn we, zoals Tim schreef, bezig om alle zakelijke mobiel abonnementen om te zetten naar een nieuw systeem. In deze migratie word ook direct onderzocht om deze functie in te bouwen. Hier is nog geen zekerheid over en daarom kan ik dus ook niet aangeven wanneer deze functie beschikbaar zal worden. Zodra deze functie beschikbaar komt worden onze klanten hierover geïnformeerd.

We moeten dus nog even geduld hebben:([/quote]


Is het ondertussen al mogelijk om het zakelijk verbuik via een app in te zien ?!
Reputatie 7
Badge +11
Beste @DIAC, in de nieuwe MijnKPN Zakelijk omgeving is het mogelijk om het verbruik in te zien. Voor welke abonnementstypes dit nu al werkt durf ik niet te zeggen, in ieder geval van wat ik heb begrepen de mobiele abonnementen bij KPN EEN MKB (voor nieuwe klanten en die overgezet zijn).

Het is mij eigenlijk niet bekend of er een MijnKPN Zakelijk in ontwikkeling is, voor nu ligt de prioriteit bij het volledig werkend krijgen van de MijnKPN Zakelijk online omgeving voor alle zakelijke diensten.

Reageer