Vraag

Verzekering toestel

  • 27 November 2017
  • 1 reactie
  • 106 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een schadeclaim ingediend bij KPN toestelverzekering (tot 2 x toe). De afdeling wil bewijs dat mijn bedrijf is gevestigd op het adres van KvK inschrijving (?) middels kopieën van facturen van bijvoorbeeld water/energie, een bankafschrift en/of een kopie van een aanslag belastingdienst (van niet meer dan 3 maanden oud). Dit is een 'veiligheidscheck'. Maar veel ZZP-ers (zoals ik) hebben geen gas/licht/elektra-factuur op naam van het bedrijf (omdat ze vanaf huis werken en/of in een bedrijfsverzamelgebouw zijn gevestigd), de banken zetten vaak geen adres meer op een afschrift (zoals in mijn geval) en de belastingdienst kort (helaas) de bedrijfsnaam af omdat het anders niet in het vakje van een aanslag past (hetgeen niet door de KPN wordt geaccepteerd). Het is voor ZZP-ers dus bijna niet mogelijk om aan de 'veiligheidscheck' van de schadeafdeling te voldoen. Resultaat is dat ik nu bijna 2 weken zonder toestel zit. Ik kan aantonen met KvK papieren dat ik op het adres gevestigd en ik heb een stapel aan kopieën verstuurd van belastingaanslagen (met afgekorte naam), bankafschriften (met een afgekorte naam van het bedrijf). Maar dit voldoet niet. De claim blijft hangen, er is geen communicatie. Bij de KPN XL winkel in Barendrecht ben ik overigens met veel begrip geholpen, echter zij kunnen niets voor mij doen omdat het aan de claim-afdeling en de verzekeringsmaatschappij van de KPN ligt. Er werd wel een klacht ingediend vanuit de KPN winkel met als resultaat dat mijn claim werd ingetrokken. Vraag hoe kom ik uit de Kafka-iaanse knoop?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5
Goedenavond Emile, welkom op het Zakelijk KPN Forum,

Ik lees uw bericht met toenemende verbazing en kan goed begrijpen dat u het gevoel heeft in een zinloze loop te zitten en geen stap verder komt. Ik ben blij om te lezen dat mijn collega's van de XL Winkel in Barendrecht u met veel begrip hebben geholpen.

Het klopt dat KPN samenwerkt met een verzekeraar die de claim beoordeeld. Aangezien uw claim reeds twee keer is afgewezen, kijk ik graag met u mee naar een oplossing.

Stuurt u mij in een prive-bericht de volgende gegevens: Bedrijfsnaam, postcode/huisnummer, laatste 3-cijfers van de IBAN en het 06-nummer van het contract.

Zodra ik de gegevens heb mogen ontvangen ga ik voor u aan de slag!

Reageer