Beantwoord

[Visual VoiceMail] Status voor de Zakelijke KPN Klant?

  • 12 October 2017
  • 22 reacties
  • 1949 keer bekeken

Reputatie 7
Wat is de status van Visual Voicemail voor de Zakelijke KPN Klant? Zie hiervoor mijn post op het Consumenten Forum over de melding die ik ontving in mijn Voicemail berichten overzicht op mijn telefoon, iPhone 6 Plus / iOS10?

[Visual Voicemail!] Goed nieuws voor alle fans van VV!!!

Bedankt alvast! 😎
icon

Beste antwoord door Lindsay 12 October 2017, 19:07

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi @BerendDeMeyer,

Visual Voicemail wordt inderdaad uitgerold! Zowel bij Consument als Zakelijk ☺️

Dit gaat gefaseerd, dus niet iedereen gaat in 1 keer over. Vanaf de 16e tot en met 25 oktober vinden de wijzigingen plaats. Een feestje is dus inderdaad wel op zijn plaats!🎉
Reputatie 7
Hi @BerendDeMeyer,

Visual Voicemail wordt inderdaad uitgerold! Zowel bij Consument als Zakelijk ☺️

Dit gaat gefaseerd, dus niet iedereen gaat in 1 keer over. Vanaf de 16e tot en met 25 oktober vinden de wijzigingen plaats. Een feestje is dus inderdaad wel op zijn plaats!🎉

WOW! Bedankt voor het bevestigen van dit goede nieuws @Lindsay! 😎

Deze bevestiging op mijn vraag heb ik nog niet op het Consumenten Forum gekregen, maar dat zal morgen vast gebeuren!

Fijne avond!
Reputatie 7
Apple toestel: Voor klanten die gebruik maken van een iPhone worden de functies van de Visual VoiceMail app geïntegreerd in het toestel. Dit is nog in ontwikkeling bij Apple en wordt later dit jaar geïntroduceerd.

Is er een iets betere uitleg beschikbaar over Visual VoiceMail voor iOS? Ik snap die term "VIsual VoiceMail app geïntegreerd in het toestel" niet echt.

Voor welke toestellen - ik heb de iPhone 6 Plus / iOS 10 - en voor minimaal welke iOS versie gaat die Visual VoiceMail vlieger later dit jaar eigenlijk wel op? En wat wordt bedoeld met "nog in ontwikkeling bij Apple"?

Ondanks mijn enthousiasme toch nog wel twee belangrijke vragen, lijkt me. Ik hoor het graag! 😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi @BerendDeMeyer,

Dat zijn zeker belangrijke vragen! Ik heb het precieze antwoord zelf niet klaarliggen, maar heb de hulpvraag al gesteld bij de grote baas van Mobiel.

Zodra ik reactie heb kom ik hier meteen op terug. 😎
Reputatie 7
Hi @BerendDeMeyer,

Dat zijn zeker belangrijke vragen! Ik heb het precieze antwoord zelf niet klaarliggen, maar heb de hulpvraag al gesteld bij de grote baas van Mobiel.

Zodra ik reactie heb kom ik hier meteen op terug. 😎

Hallo @Lindsay,

Bedankt hiervoor! Ik - en velen met mij - zie deze informatie grraag tegemoet. 😎
Nog een vraagje: wordt visual voicemail ook ingevoerd voor Telfort en andere KPN-merken?
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Jannekeje!

Dit is bij ons in ieder geval niet bekend 🙂

Als Telfort klant kun je de vraag het beste op het Telfort Forum stellen. Telfort is onze dochter, maar heeft toch een andere planning/bedrijfsvoering met dit soort zaken.
Reputatie 6
Badge +5
Hi @BerendDeMeyer,

Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen over iOS! 😄

Is er een iets betere uitleg beschikbaar over Visual VoiceMail voor iOS? Ik snap die term "VIsual VoiceMail app geïntegreerd in het toestel" niet echt.
Visual voicemail is beschikbaar onder de belknop --> voicemail knop. Onder deze knop komen alle voicemailberichten onder elkaar te staan. Je hoeft hier dus geen aparte app voor te openen.

Voor welke toestellen - ik heb de iPhone 6 Plus / iOS 10 - en voor minimaal welke iOS versie gaat die Visual VoiceMail vlieger later dit jaar eigenlijk wel op?
Het komt via een update van Apple beschikbaar op alle toestellen!🎉 We zijn hierin wel volledig afhankelijk van Apple. Er is dus een kans dat het later komt.

En wat wordt bedoeld met "nog in ontwikkeling bij Apple"?
Omdat het om een volledige update gaat en de functie geïntegreerd is in het toestel ligt het bouwen volledig bij Apple. Zij ontwikkelen de dienst dus, 🙂

Heb ik de vragen hiermee goed kunnen beantwoorden?
Reputatie 7
Hallo @Lindsay,

Bedankt voor je terugkoppeling n.a.v. mijn twee vragen!

Helaas klopt de aan jou verstrekte informatie m.i. niet helemaal! De implementatie van Visual VoiceMail van/voor KPN is GEEN feature die door Apple nog moet worden gepushed in een volgende update van hun iOS! 🤔

Alle iPhones - ongeacht de Mobiele Provider - draaiend op iOS vanaf versie 7, hebben al de mogelijkheid om Visual VoiceMail te gebruiken. Wel dient KPN als provider haar Servers voor de Mobiele Telefonie te upgraden voor deze Visual VoiceMail feature, zodat klanten van KPN die dit in hun bundel hebben/krijgen, o.b.v. de gegegens op hun Simkaart en dus koppeling met de KPN Servers , hiervan gebruik kunnen gaan maken.

We zullen dus moeten wachten op de implementatie van deze Server Applicatie door KPN. Apple speelt hierin geen enkele rol, natuurlijk wel als het gaat om het controleren of de KPN Mobiele Servers aan alle voorwaarden voldoen, zodat de klanten met een iPhone - iOS 7 e.v. - gebruik kunnen maken van Visual VoiceMail..

Bovenstaande was dan ook de reden, dat ik een aantal zaken die ik als vraag benoemde niet helemaal begreep. 😊

Zou je deze post ook even willen terugkoppelen intern, het lijkt me niet wenselijk als deze aan jou verstrekte informatie ook leidraad is/wordt voor de Telefonische Helpdesk van KPN.

Ik hoor graag even je! 😎
@LindsayHet is inmiddels 25 oktober. En nog altijd stil rond Voicemail...

Wat is de status van de implemetatie?
Reputatie 6
Badge +5
Hi @BerendDeMeyer!

De formulering was inderdaad niet helemaal jovel, en ik ben hiervoor terug de organisatie in gedoken.
Visual Voicemail is niet iets wat nog volledig gebouwd moet worden, maar er zit wel wat meer achter.

Apple speelt hierin geen enkele rol, natuurlijk wel als het gaat om het controleren of de KPN Mobiele Servers aan alle voorwaarden voldoen, zodat de klanten met een iPhone - iOS 7 e.v. - gebruik kunnen maken van Visual VoiceMail..Je slaat hierin eigenlijk de spijker op zijn kop!😉 Apple speelt absoluut een rol... in de controle. Zij moeten ook de update uitrollen van de (KPN) 'Aanbieder Instellingen' naar onze iPhone klanten. Daar wachten we nog op.

De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
  • Apple iPhone 5s (Model A1457)
  • Apple iPhone 6 (Model A1586)
  • Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
  • Apple iPhone 6s (Model A1688)
  • Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
  • Apple iPhone 7 (Model A1778)
  • Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
  • Apple iPhone 8 (Model A1905)
  • Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
  • Apple iPhone SE (Model A1723)

Hopelijk heb ik het zo duidelijker kunnen overbengen 😄
Reputatie 6
Badge +5
@LindsayHet is inmiddels 25 oktober. En nog altijd stil rond Voicemail...

Wat is de status van de implemetatie?
Hi @Prosperot, ik heb het even gecontroleerd voor u. Uit deze controle heb ik begrepen dat de update voor Voicemail wordt uitgesteld. Deze stond inderdaad gepland voor 16 t/m 25 oktober, maar het wordt iets later. Sorry voor de teleurstelling!🙁
Hier vindt u de aankondiging van KPN over het uitstel.

Hopelijk gaat de uitrol alsnog snel plaats vinden! Zodra er meer informatie beschikbaar is zal het gedeeld worden.
Reputatie 7
Hi @BerendDeMeyer!

De formulering was inderdaad niet helemaal jovel, en ik ben hiervoor terug de organisatie in gedoken.
Visual Voicemail is niet iets wat nog volledig gebouwd moet worden, maar er zit wel wat meer achter.

Hallo @Lindsay,

Super bedankt voor het oppakken van mijn signaal en natuurlijk ook om toch nog even mijn reactie te laten weerklinken intern! Je nieuwe post maakt e.e.a. voor mij weer een hoop duidelijker 😎

Je slaat hierin eigenlijk de spijker op zijn kop!😉 Apple speelt absoluut een rol... in de controle. Zij moeten ook de update uitrollen van de (KPN) 'Aanbieder Instellingen' naar onze iPhone klanten. Daar wachten we nog op.

Laten we hopen dat met betrekking tot deze uitrol van de VVM-update, de samenwerking tussen Apple en KPN loopt als een "Zwitsers Horloge".

Bedankt ook voor onderstaande - zeer overzichtelijk - lijst van ondersteunde modellen van de Apple iPhone! Ik hoop wel van harte, dat VVM ook wordt uitgerold voor de modellen vanaf 5s t/m 6s, die dan nog op iOS 10 draaien, dus met andere woorden dat iOS 11 geen minimum iOS vereiste zal worden/zijn. De modellen onder de 7 (Plus) draaien namelijk (nog) niet zo lekker op iOS 11...

Apple en KPN zouden daar een heleboel klanten mee teleurstellen, als ik goed geluisterd heb al stokkend door de wandelgangen.

Mag ik er - met permissie - zelf de splinternieuwe iPhone X aan toevoegen? 😉

De update wordt uitgerold op alle iPhones met Apple support, vanaf de iPhone 5s:
  • Apple iPhone 5s (Model A1457)
  • Apple iPhone 6 (Model A1586)
  • Apple iPhone 6 Plus (Model A1524)
  • Apple iPhone 6s (Model A1688)
  • Apple iPhone 6s Plus (Model A1687)
  • Apple iPhone 7 (Model A1778)
  • Apple iPhone 7 Plus (Model A1784)
  • Apple iPhone 8 (Model A1905)
  • Apple iPhone 8 Plus (Model A1897)
  • Apple iPhone SE (Model A1723)
  • Apple iPhone X - Model *|
  • Apple iPhone X Plus - Model **|

*|


**|
Het Plus model - door mijzelf ook wel iPhone X Senior genoemd ivm de schermgrootte - wordt in 2018 verwacht en daar wacht ik vanaf nu dan ook heel geduldig op.

"Mag het een "giga-bytje" meer zijn meneer?" Jazeker hoor, doe mij maar die van 256GB! 🤗

Fijn weekend allemaal!
Reputatie 6
Badge +5
Mag ik er - met permissie - zelf de splinternieuwe iPhone X aan toevoegen? ?
Jazeker!😄 Die hoort er natuurlijk ook bij.

Het Plus model - door mijzelf ook wel iPhone X Senior genoemd ivm de schermgrootte - wordt in 2018 verwacht en daar wacht ik vanaf nu dan ook heel geduldig op.

"Mag het een "giga-bitje" meer zijn meneer?" Jazeker hoor, doe mij maar die van 256GB! ?
Haha, ben benieuwd. We zien de Forum Review vanzelf verschijnen!
Reputatie 7
Mag ik er - met permissie - zelf de splinternieuwe iPhone X aan toevoegen? ?
Jazeker!😄 Die hoort er natuurlijk ook bij.

Het Plus model - door mijzelf ook wel iPhone X Senior genoemd ivm de schermgrootte - wordt in 2018 verwacht en daar wacht ik vanaf nu dan ook heel geduldig op.

"Mag het een "giga-bitje" meer zijn meneer?" Jazeker hoor, doe mij maar die van 256GB! ?
Haha, ben benieuwd. We zien de Forum Review vanzelf verschijnen!

Hallo @Lindsay,

En gelukkig maar voor ons allemaal, zullen velen mij voor gaan in de lange reeks video's met Unboxing / First Look At / Hands-on Review! 😉



Youtube aan? ✅

Heb een fije avond! 😎
Reputatie 7
Natuurlijk heeft alles een oorsprong!

Ook de iPhone X en daarom hier in dit topic een super leuk fimpje (juni 2017) over de geboorte van de iPhone!


Fijne avond! 😎
Reputatie 7
Hi @Lindsay,

Ik heb een vraag gesteld over Visual VoiceMail op het KPN Consumenten Forum:


Ha Jennifer, welkom! We zijn bezig met vernieuwingen van de voicemail . Helaas kan de app het daardoor niet helemaal meer bijbenen. We krijgen binnenkort (voor Android over een paar weken, voor iOS nog iets langer) een nieuwe app en het advies is eigenlijk om deze even niet meer te gebruiken. Je kunt de voicemail bellen via 1233 om deze op te vragen. Excuses voor het ongemak!
Goedenavond @Marcia_,

Ik ontving de e-mailnotificatie over dit topic. Omdat ik ook in blijde afwachting ben van Visual VoiceMail maar dan voor iOS, ben ik toch ook nog even gaan zoeken naar informatie op de website van KPN.

Ik kan helaas geen info meer vinden op de website voor de zoekterm "visual voicemail". Kun jij bevestigen dat dit onderwerp van de website is verwijderd?


Wat is er aan de hand?

Heb een fijne avond! 😎

Ik ben even helemaal het zicht kwijt m.b.t. de introductie van Visual Voicemail. Kun je mij bevestigen dat het nog wel in de pijplijn zit voor de (nieuwe) klanten van KPN?

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi Berend!

Vandaag hebben we de MVP versie van Visual Voicemail voor Android gelanceerd! Hierin kunnen we meteen aankondigen dat we de versie voor iOS begin 2018 verwachten 🙂
Reputatie 7
Hi Berend!

Vandaag hebben we de MVP versie van Visual Voicemail voor Android gelanceerd! Hierin kunnen we meteen aankondigen dat we de versie voor Android begin 2018 verwachten :-)

Goedemorgen @Lindsay!

Bedankt voor je - mooie opmaak! - bericht met je update over Visual VoiceMail! Kun je me uitleggen wat MVP betekend?

Heb een fijne donderdag! 😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi @BerendDeMeyer,

Dat kan ik zeker 🙂 MVP staat voor Minimum Viable Product. Deze versie van de app werkt dus gewoon prima, maar er komen nog wat nieuwe functies bij begin 2018!
Top, ik kreeg namelijk net van onze IT-beheerder de melding dat Visual Voicemail te gebruiken is voor Android gebruikers, maar dat iPhone gebruikers dus nog geduld moeten hebben.

Ik neem aan dat het dan dus uiteindelijk gewoon geïmplementeerd wordt in de telefoonfunctie van de iPhone, dus niet in een standalone app?

Puur uit interesse (niet om een goeie flamewar op te starten, namelijk dik tevreden KPN klant hiero): hoezo moeten we er zo lang op wachten? Ik had jaren geleden (serieus, 2009 ofzo) al Visual Voicemail op m'n iPhone 3G, toen nog onder T-Mobile.
Top, ik kreeg namelijk net van onze IT-beheerder de melding dat Visual Voicemail te gebruiken is voor Android gebruikers, maar dat iPhone gebruikers dus nog geduld moeten hebben.

Ik neem aan dat het dan dus uiteindelijk gewoon geïmplementeerd wordt in de telefoonfunctie van de iPhone, dus niet in een standalone app?

Puur uit interesse (niet om een goeie flamewar op te starten, namelijk dik tevreden KPN klant hiero): hoezo moeten we er zo lang op wachten? Ik had jaren geleden (serieus, 2009 ofzo) al Visual Voicemail op m'n iPhone 3G, toen nog onder T-Mobile.


zie net op www.onemorething.nl dat KPN sinds vandaag Visual Voicemail aanbiedt. Geldt dit dan nu ook zakelijk? Ik zie het bij mij nog niet werken, er staat bij mij nog steeds "bel voicemail".

Reageer