Vraag

Voicemail in plaats van inkomend gesprek

  • 8 July 2020
  • 15 reacties
  • 530 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag, regelmatig komt het voor dat  een inkomend gesprek niet doorkomt, maar automatisch overgaat op voicemail. Het is nu een tijdje goed gegaan, maar sinds vanochtend bijna continu. We hebben al geprobeerd met #200##, ging even goed maar nu toch weer die voicemail melding. Heel vervelend bij een telefoon die zakelijk gebruikt wordt. Misschien hebben we zelf onbewust iets verkeerd gedaan maar zouden niet weten wat…..Kunt u ons hiermee helpen?


15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @HannekeRaaijmakers ,

Goed dat u deze vraag hier gepost heeft. Natuurlijk help ik u graag verder. 
Wat balen dat de inkomende gesprekken gelijk naar de voicemail gaan. Als ik het zo lees dan vermoed ik dat er een directe doorschakeling staat ingesteld i.p.v. een doorschakeling na bijvoorbeeld 5 keer over gaan. 

Wilt u mij een privébericht met het nummer waar het over gaat en het klantnummer dat hierbij hoort?

 

Reputatie 1
Badge

Mag ik een aanvulling doen? Naar aanleiding van uw opmerking over een directe doorschakeling ben ik aan het googelen gegaan en vond ik dit:
 

Uw voicemail in- of uitschakelen

U bepaalt altijd zelf of u wel of niet bereikbaar wilt zijn op uw voicemail. De voicemail is door u heel gemakkelijk en snel in- of uit te schakelen. 

  • Inschakelen van uw voicemail: bel met uw mobiele telefoon naar nummer: 12331
  • Uitschakelen van uw voicemail: bel met uw mobiele telefoon naar nummer: 12339

Vervolgens hebben we 12331 gekozen. Toen we hierna dit nummer probeerden te bellen, kregen we de melding dat de telefoon niet bereikbaar is met de bekende toon. Hierna 12339 gekozen en krijgen we bij het bellen naar dit nummer weer de melding dat er op voicemail overgegaan wordt. Het lijkt er dus inderdaad op dat ergens een instelling staat dat voicemail gebruikt wordt. We hebben alles nagekeken maar kunnen niet achterhalen waar de “fout” zit. Kan het misschien aan de sim-kaart liggen?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Hanneke, 

Als ik u goed begrijp heeft u gebeld naar 12339 en kreeg u vervolgens te horen dat de voicemail weer ingeschakeld werd, toch? 

En misschien een vreemde vraag, maar heeft u het ook al geprobeerd via sms ( Voicemail Instellen )?

 

Reputatie 1
Badge

Op dit moment werkt het weer allemaal goed (schiet mij maar lek…..) maar hierbij toch de antwoorden op uw vragen:
-Als ik u goed begrijp heeft u gebeld naar 12339 en kreeg u vervolgens te horen dat de voicemail weer ingeschakeld werd, toch? : 
Omdat u in uw eerste antwoord aangaf dat er wellicht sprake was van directe doorschakeling ben ik gaan googelen en zag dat je in dat geval 12339 kunt kiezen om de voicemail UIT te schakelen. Voor alle zekerheid hebben we dat gedaan (ik zie nu dat ik in mijn eerdere bericht zei dat we hiervoor 12331 gebeld hebben maar dat klopt dus niet….) maar als iemand dan vervolgens naar mijn mobiel belde kreeg die dan de melding dat de telefoon niet bereikbaar is met de bekende toon.  Vervolgens heb ik 12331 gebeld en daarna was het probleem van het niet bereikbaar zijn van de telefoon weer opgelost maar bleven de gesprekken automatisch weer op voicemail over te gaan. (ik hoop dat u het nog kunt volgen??)
 

-maar heeft u het ook al geprobeerd via sms ( Voicemail Instellen )?  
Nee, met sms nog niet geprobeerd. Gaan we zeker testen als het zich weer voordoet.
Nogmaals, nu werkt het weer goed maar we hebben uiteindelijk niets zelf gewijzigd….En vorige week of zo was er ook ineens het probleem van overgaan op voicemail en dit was ook ineens weer over…..
Brengt me weer op mijn vraag of dit misschien ook een probleem van/in de simkaart zou kunnen zijn? In dat geval zouden we graag een nieuwe simkaart ontvangen zodat dit probleem daarmee hopelijk  blijvend verholpen wordt? Ik lees nl. op dit forum in eenzelfde vraag het volgende hierover: “Ze hebben het probleem verholpen door mijn simkaart te vervangen voor een nieuwere versie en ze denken dat het probleem werd veroorzaakt door de combinatie van een oud (afgesloten in 2011?) abonnement en het type oude simkaart dat ik had. Na vervanging van de simkaart werkte alles per direct naar behoren.”
 

Ik hoor graag weer van u...

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor het snelle antwoord! 

Gelukkig werkt het nu weer naar behoren. Het blijft natuurlijk een vreemd verhaal. Na het bellen naar 12331 kan het inderdaad kloppen dat de gesprekken weer doorgeschakeld worden. Maar dat er helemaal geen gesprekken mogelijk zijn na het bellen met 12339 hoort eigenlijk niet. Mocht het probleem weer voor doen dan hoor ik het uiteraard gelijk graag.

De vraag of het aan de simkaart ligt vind ik lastig. Ik kan mij namelijk eigenlijk niet voorstellen dat dit te maken heeft met de simkaart, maar goed als dit bij een andere klant de oplossing is geweest zou het natuurlijk kunnen. U heeft op dit moment wel een ouder abonnement met een simkaart die in 2016 geleverd is. 

Reputatie 1
Badge

Wat zijn de kosten voor een nieuwe sim kaart?

Reputatie 7
Badge +6

Hi Hanneke, 

Sorry voor mijn late reactie! 
Afgelopen vrijdag was ik vrij en ik heb deze vraag donderdag helemaal gemist. 

Als het nodig is kan ik kosteloos een nieuwe simkaart bestellen en opsturen :wink:

Reputatie 1
Badge

O dat is fijn! Blijft de huidige simkaart gewoon werken totdat de nieuwe geplaatst wordt? En moet u nog weten of het een nano, micro of wat dan ook moet zijn?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Hanneke, 

Maar natuurlijk blijft de huidige simkaart werken. Totdat u de nieuwe simkaart dan ontvangen en geactiveerd heeft blijft het werken. Daarnaast sturen we een 3-in-1 simkaart als we een vervangende simkaart bestellen. U kunt dan dus zelf kijken welk formaat u precies nodig heeft voor het toestel en vervolgens het juiste formaat uitklikken. 

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Graag zouden wij dan een nieuwe simkaart toegestuurd willen krijgen. Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Hanneke, 

Begrijp ik goed dat de problemen weer terug zijn? 

Zo ja, wanneer zijn de problemen precies terug gekomen? Heeft u in deze periode zelf wijzigingen gedaan aan de voicemail?

 

Reputatie 1
Badge

Ehm...problemen weer terug…?? In ons laatste gesprek gaf ik aan graag een nieuwe sim-kaart te willen ontvangen. Daar zitten we nu op te wachten...

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb uw vraag ook zeker gezien hoor. Het is alleen zo dat ik niet zomaar een nieuwe simkaart kan versturen. In principe kan ik alleen een nieuwe simkaart bestellen als de huidige simkaart kapot of kwijt is. 
 

Naar aanleiding van uw vraag over een nieuwe simkaart kreeg ik dus het idee dat de voicemail problemen weer terug waren. Maar als ik het goed begrijp werkt alles nu dus naar behoren, toch?

 

Reputatie 1
Badge

Ja op dit moment werkt alles weer goed. Maar zoals eerder gezegd hebben we dit probleem vaker gehad en gaat het telkens ook vanzelf weer over.
Wat mij betreft hoeft u nu geen nieuwe simkaart meer te sturen: we hebben toevallig gisteren een andere keuze mbt onze vaste en mobiele telefonie genomen en stappen per half augustus over naar managed mobile bij een andere aanbieder. We krijgen dan sowieso nieuwe simkaarten dus wat ons betreft laten we het hierbij, in de hoop dat het tot die tijd goed blijft werken….Tot zover bedankt in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Hanneke,

We hebben inderdaad besproken dat jullie eerder problemen hebben gehad. Hierbij hebben we ook besproken dat het niet met zekerheid aan de simkaart te wijten is. Geef in ieder geval zsm een gil als u weer problemen ervaart. 

Daarnaast vind ik het jammer om te lezen dat jullie ons gaan verlaten. Alhoewel ik mij ook voor kan stellen dat jullie verder kijken als er veel problemen zijn geweest. Het is en blijf natuurlijk altijd jullie keus. Mocht ik nog iets anders kunnen doen of als jullie nog andere vragen hebben hoor ik het graag! 

Reageer